2015-01-08, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Ehhh okej, lätt efterbliven frågas?eller kanske bara muslim? Kan väl inte seriöst tycka att en åsikt är lika hemsk som detta dådet?

Ont: Nya tider nu, känns som ett krig i europa mellan väst och islam står utanför dörren. Är detta startskottet?
Inte fått någon fastställd diagnos men jag har lyckats bra akademiskt ändå.

Och ja jag tycker det. Tyvärr så är det vi som lever kvar idag och vad jag menar är att vi som lever kvar måste ta lärdom av denna hemska händelse. Att dessa sjuka händelser sker när vi vänder ryggen mot varandra pga ursprung och det resulterar i att människor känner sig ensamma. Och vem erbjuder sig att vara vän till dessa? Jo de sjuka människor som bara vill se världen brinna.
Och så ser man på här då att allt fler tänker "Yes, ännu en anledning att hata muslimer." och vi har då istället tagit ett steg tillbaka.

Tycker denna bild sammanfattar händelsen utmärkt:

https://pbs.twimg.com/media/B6wb6lzIYAAWia1.png:large
Citera
2015-01-08, 10:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Åandrasidan borde de trätt fram så fort de insåg att de var eftersökta om de är oskyldiga och har alibi till det. Att de gömmer sig talar för att de inte är oskyldiga.

Som jag skrev tidigare idag, de kan vara döda, då kan de inte ge sig till känna, det är en faktisk möjlighet att det kan förhålla sig så. Vi vet inte, därför kan det inte uteslutas, du drar en omöjlig slutsats i nuläget.
Citera
2015-01-08, 10:39
Medlem
(FB) Nordisk Ungdom kärleksbombar franska ambassaden
Citera
2015-01-08, 10:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Vet inte om det har framkommit vilka GM är. Fria Tider publicerade detta sent igår kväll: (FRIA TIDER) Här är gärningsmännen – muslimer som krigat för Isis jagas

Fria tider kan omöjligtvis veta vilka gärningsmännen är såvida de inte är inblandade på något vis. Fria tider publicerar liksom övrig media namn på misstänkta gärningsmän, en väsentlig skillnad.
Citera
2015-01-08, 10:43
Medlem
santos_devilles avatar
Inga läckor från Instagram eller Facebook angående dessa musslor?
Det hade varit kul att se islamiseringen av dom..

Frågan är varför dom bespadrade så många liv och sköt enbart måltavlor (plus lite personer som de kände sig hotade av)

I islamisters ögon är vi alla icke muslimer satan själv. Då borde de ju inte bespara någon ?
Är det islamister med moral ?

Hur som helst hoppas jag att våra säkerhetspoliser ser mer allvarligt på religiös extremism än innan.
Punktmarkera skiten och bygg ett nytt Guantanamo. Alla oskyldiga extremister är framtida mördare och bör straffas bara pga deras ideologi...
Senast redigerad av santos_deville 2015-01-08 kl. 10:46.
Citera
2015-01-08, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fria tider kan omöjligtvis veta vilka gärningsmännen är såvida de inte är inblandade på något vis. Fria tider publicerar liksom övrig media namn på misstänkta gärningsmän, en väsentlig skillnad.

Absolut, misstänkta. Låter dock rätt troligt att det är dem. Men vi får vänta till bekräftelse.
Citera
2015-01-08, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Oavsett vad man har som egna personliga åsikter, måste man ändå erkänna att detta var en lyckad stöd. Ta hatten av för dessa personer, för dem lyckades utföra denna militära handlingen nästan felfritt och lyckades undkomma polisen också. Om dem blir tagna nu så är det deras egna fel, dem har haft över 24 timmar på sig att lämna landet nu.

Destination Sverige möjligen, här är de säkert välkomna, flyktingar som de är, för att de utövat sin religonsuppfattning. Dessutom verkar de ha en fanclub här och en massmedia som är medgörlig.
Citera
2015-01-08, 10:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Inga läckor från Instagram eller Facebook angående dessa musslor?
Det hade varit kul att se islamiseringen av dom..

Något som jag tycker borde vara än mer intressant är att få se dem röra sig på film som jämförelsematerial till polisskjutningen. Kan vi hitta något sådant tror ni?
Citera
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Två av dom är ju födda i Frankrike ?
De verkar ju ha varit på ett träningsläger hos Al Qaida. Känns i vilket fall för bra för att vara sant att båda bröderna skulle ha tappat sina id-kort i bilen.
Citera
Avslutad
Vilken utav dessa versioner gäller enligt Corinne Rey?

http://www.expressen.se/nyheter/hon-tvingades-slappa-in-garningsmannen/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20122961.ab
Citera
2015-01-08, 10:47
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Något som jag tycker borde vara än mer intressant är att få se dem röra sig på film som jämförelsematerial till polisskjutningen. Kan vi hitta något sådant tror ni?

Sitter på jobbet så kan inte leta, men ska lägga en stund på lunchen och luska lite.
Citera
2015-01-08, 10:47
Medlem
Stevies avatar
@juanitafranden 10:15
Flera skolkamrater uppger att han var i skolan vid tiden för dådet och en hashtag med 18-åringens namn + "oskyldig" trendar i Frankrike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in