2015-01-08, 02:43
Bannlyst
Kan ju vara så också att ynglingen stack till sin flickvän när attentatsmännen splittrades åt olika håll. Flickvännen kan ha varit helt ovetandes om det hela men börjat misstänka vissa saker, eller någon ur hennes familj vilket ledde till att de ringde polisen.
Citera
2015-01-08, 02:46
Bannlyst
Agence France-PresseVerifierat konto
‏@AFP
#UPDATE: French police release pictures of brothers wanted over magazine massacre
Svara Retweeta Favoritmarkera

Fransk polis bör vara hyfsat säkra att bröderna är dem riktiga attentatsmännen. Tänk om de tappade identitetshandlingarna föranledde allt detta. Psykopaterna misslyckas igen.
Citera
2015-01-08, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Men varför sköt de då inte kvinnan? Hon är också satirtecknare på tidningen. Sköt de bara män?

Deras huvudmål verkar ha varit Charb och kanske Cabu. Jag är osäker på vad ex.vis Wolinski kan ha gjort i teckningsväg för att reta upp dem, han tecknade väl mest naket den gamle fallokraten. Må de alla vila i frid.
Coco verkar i vilket fall ha gömt sig under ett skrivbord ganska omgående när de kom in i lokalen. Kanske tappade de bort henne i tumultet.
Citera
2015-01-08, 02:51
Medlem
JudisktOckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenutanminne
Deras huvudmål verkar ha varit Charb och kanske Cabu. Jag är osäker på vad ex.vis Wolinski kan ha gjort i teckningsväg för att reta upp dem, han tecknade väl mest naket den gamle fallokraten. Må de alla vila i frid.
Coco verkar i vilket fall ha gömt sig under ett skrivbord ganska omgående när de kom in i lokalen. Kanske tappade de bort henne i tumultet.

Enligt nbc eller abc som länkades tidigare i tråden så hade GM en memorerad lista med namn på vilka de skulle avrätta.
Citera
2015-01-08, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hur tolkar du det faktum att det var ett redaktionsmöte då alla dessa var samlade, vilket inte hände jämt och ständigt. Var det tur eller planering från förövarna?

Ja, det är anmärkningsvärt. De verkar därtill ha frågat samtliga om namn, som i att de redan förutbestämt vilka av dessa de tänkt skjuta. Samtidigt tyder detta på att de inte visste exakt vilka som var där, eller att de varit inkapabla till att koppla namn med rätt person. Säkerligen var de enkom intresserade av tidningens frontfigurer. Inte minst Stéphane Charbonnier som ju figurerat på Al Qaidas "Most Wanted"-lista.

Jag tror att det var en slump, helt enkelt att det förekom ett redaktionsmöte! Men de flesta av dessa, bör väl rimligtvis befinna sig på kontoret dagligen, om än inte lika samlade.
Senast redigerad av Kassmachin 2015-01-08 kl. 02:55.
Citera
2015-01-08, 02:56
Medlem
http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201501/php6wqslyefterlysta.jpg

Namn och bild på misstänkta bröderna.
Citera
2015-01-08, 03:01
Medlem
Snacka om att islamisterna skjuter sig själva i foten. Det här var det sämsta dom kunde göra. Det kommer ploppa upp teckningar överallt efter detta. Européer som var vänligt sinnade kommer bli anti.

Själv hoppas jag att tidningar börjar publicera dessa teckningar konstant. Tills islamisterna börjar fatta att vi som inte är muslimer skiter fullständigt i deras lagar. Varför skall någon som inte är muslim bry sig om deras regler för att leva. Det är knappast så att dom bryr sig när de gör saker som vi tycker är totalt fel.
Citera
2015-01-08, 03:11
Medlem
Grandiosos avatar
Runtom i Europa har människor samlats i kväll för att visa sitt stöd för tidningen och sin avsky för de grymma terrorhandlingarna. I länder som Schweiz, Belgien, Storbritannien och Spanien samlades folk på offentliga platser, men framför allt i Frankrike, där det enligt AFP är fler än 100 000 människor som visar sitt stöd.

Enligt polisen samlades fler än 35 000 personer på Place de la République i Paris, många med skyltar med orden "Je suis Charlie" - "Jag är Charlie" för stöd till tidningen, och i städer som Marseille, Toulouse och Lyon samlades tusentals personer för att visa sitt stöd för offren, deras anhöriga och tidningen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6062095
Citera
2015-01-08, 03:12
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torbjrn
SMH *facepalm*, klart som fan han pekar upp mot himlen precis i det att han säger att 'mohammad har fått upprättelse'. Det här är inte militär, militanta radikala jävla idioter går jag däremot med på..

Fast CNN är helt säkra på att de har militär utbildning. Om man kollar på beteende, pricksäkerhet osv.
Citera
2015-01-08, 03:13
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Fast CNN är helt säkra på att de har militär utbildning. Om man kollar på beteende, pricksäkerhet osv.
Militär utbildning kan lika gärna innebära ett träningsläger anordnat utav ISIS/al-Qaeda,det är också möjligt att de är veteraner från Syrien/Irak och där de deltagit i faktiska strider.
Senast redigerad av rojas 2015-01-08 kl. 03:19.
Citera
2015-01-08, 03:16
Medlem
iwannabeurdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torbjrn
SMH *facepalm*, klart som fan han pekar upp mot himlen precis i det att han säger att 'mohammed har fått upprättelse'. Det här är inte militär, militanta radikala jävla idioter går jag däremot med på..

Men dem har någon form a militär utbilding....Killen i vita västen avslöjar det tydligt. Sen om det är IS eller Al Qaida kan jag inte svara på
Citera
2015-01-08, 03:17
Bannlyst
NBC News backar nu från sina tidigare uppgifter om att två ska vara gripna och en död: http://www.nbcnews.com/storyline/paris-magazine-attack/confusion-french-hunt-magazine-attack-suspects-n281761
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in