2015-01-08, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Det går inte att förhindra alla terrordåd men man kan lindra konsekvenserna. Tycker det känns sjukt att det går att skjuta ihjäl 11 pers och sedan bara dra från brottsplatsen utan minsta skråma. De flesta terrordåd brukar annars handla om random. Här slog de till mot ett känt mål. Vi får se vad allt mynnar ut i. Hoppas fanskapet till terrorister fångas eller slaktas.

Ja jag håller ju med dig och tycker det borde vara så som du säger, men i en öppen fri värld, där folk får röra sig fritt utan att ständigt bli kontrollerade/visiterade så kan sånt här hända. Hur hemskt det än låter så kan ju en ensam förbered person göra av med en stor drös människor (jmfr Breivik)
Citera
2015-01-08, 00:19
Medlem
Skrikapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag gissar att dessa uslingar kommer ge upp utan strid, när de väl möter en riktig antiterrorstyrka då kommer de kasta sina vapen,

de vill inte dö

Jag tror nog tyvärr att det kommer bli tvärt om. De kommer att dö i en storm av bly och de kommer göra sitt bästa för att ta så många med sig som möjligt.

Om det nu blir en belägring är det bästa polisen kan göra är att inte ge dom vad de vill ha. De kommer att blir så knäckta av att inte få dö som martyrer att de till sist kommer kapitulera. Om de nu inte har gisslan.
Citera
2015-01-08, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har de sagt att det är en trolig GM som befinner sig där, har du hört att de har sagt det?
Enligt de flesta medierna så befinner sig minst en GM i staden Reims, 120km norr om Paris. Enligt BFMTV så är de på plats i Reims och sönder live.
Citera
2015-01-08, 00:20
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag gissar att dessa uslingar kommer ge upp utan strid, när de väl möter en riktig antiterrorstyrka då kommer de kasta sina vapen,

de vill inte dö

Var inte för säker på det.
Om dessa bröder verkligen kommer och lekt lite jihad i Syrien så kommer de knappast ge sig. Troligen blir poliserna tvingade att döda dem.
Citera
2015-01-08, 00:21
Medlem
dagsmejas avatar
Någon form av "sniper"?

https://pbs.twimg.com/media/B6yF6D3IYAArYTr.jpg
Citera
2015-01-08, 00:24
Medlem
Undrar vad pulsen på de boende i samma kvarter/hyreshus som misstänkta befinner sig i är? Holy shit är ju en halv armé utanför
Citera
2015-01-08, 00:25
Medlem
Skrikapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Om polisen inte dödar dom hoppas jag några kvinnliga konstaplar får släpa drägget nakna framför kamerorna och in i en piketbuss.

Har frankrike riktiga livstidsstraff? Hur ser det ut med utvisningsregler osv.?

Är de franska medborgare kan de inte utvisas.

http://en.wikipedia.org/wiki/Life_imprisonment_in_France

Citat:
Inmates jailed for life are required to serve a safety period of 18 to 22 years before they become eligible for parole.[2][3]

In the case of child murder involving rape or torture, the premeditated murder of a state official (since 2011), and terrorism resulting in death, the court can impose a safety period of up to 30 years, or order that the prisoner is ineligible for parole at all.[4]
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Vad bra, kan du länka till information som styrker det, annars är ditt påstående mest att betrakta som löst prat och ett gjutet underlag för en trådsanning. Jag vill kunna läsa exakt det du påstår, att minst en misstänkt gärningsman befinner sig i Reims, deal?

Det sänds från Reims direct här fast på franska. Att det misstänks finnas en eller flera gärningsmän. Sen vet jag inte om du förstår franska så jag vet inte om du kan läsa det exakt.

http://www.bfmtv.com/mediaplayer/live-video/
Citera
Medlem
Frågan är om dom inte kommer blåsa byggnaden i luften när polisen entrar, då tar dom med sig ett gäng och dö martyrdöden.
Citera
Medlem
rex144s avatar
De har redan blivit hjältar för IS, Al Kaida, och andra jihadister

jag lyssnar just nu på CNN där man säger att de tog bilen som vi alla sett, den svarta cittran från en 64 årig man, de var inte våldsamma mot mannen, det uppstod en rolig situation då i baksättet fanns mannens hund...

den äldre mannen bad om att få hunden, vilket han fick,

så de ville inte döda vem som helst på måfå, och de skonade även hunden, det hade varit ett statement om de dödat hunden, hehe
Citera
2015-01-08, 00:26
Medlem
dagsmejas avatar
Vad är det för vapen?

https://twitter.com/GuillaumeAuda/status/552964815061516288/photo/1
Citera
2015-01-08, 00:27
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Vad bra, kan du länka till information som styrker det, annars är ditt påstående mest att betrakta som löst prat och ett gjutet underlag för en trådsanning. Jag vill kunna läsa exakt det du påstår, att minst en misstänkt gärningsman befinner sig i Reims, deal?

Det enda jag kan se om Reims är detta från BBC:

Citat:
Damian Grammaticas
BBC News
Posted at
tweets: Multiple reports of police raids in Reims as police search for #CharlieHebdo suspects, 1 of 3 identified is from Reims

Citat:
Breaking News

Posted at 22:41
Police say an anti-terror raid is under way in the north-eastern city of Reims, according to the AFP news agency.

http://www.bbc.com/news/live/world-europe-30710777
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in