2015-01-07, 19:37
  #6145
Medlem
Åslin har bara sig själv att skylla som valde att spela hockey mot motståndare.
HEADS UP
Citera
2015-01-07, 19:57
  #6146
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Denna tackling skiljer sig från den Kabanov åkte på på flera sätt. För det första håller Åslin samma ställning hela vägen, och armbågen kommer upp och träffar honom i huvudet. I Kabanovs fall så sänkte han huvudet precis innan tackling kom, vilket gjorde det omöjligt för McDonell att undvika en träff i huvudet. I detta fallet höjer Sylvegård sin armbåge när Åslin (som håller samma ställning hela vägen) ska åka förbi. Skillnad.

Ja, Åslin har ju huvudet kring knähöjd hela vägen och åker in i armbågen.
Citera
2015-01-07, 19:59
  #6147
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Ja, Åslin har ju huvudet kring knähöjd hela vägen och åker in i armbågen.
Tycker mer det ser ut som att armbågen kommer upp och träffar Åslin.
Citera
2015-01-07, 20:39
  #6148
Medlem
B-Dawks avatar
Matchen igår fick mig att inse hur supporters till andra lag kände sig när Färjestad var som bäst och vann matcher man egentligen inte borde ha vunnit.

Färjestad var det klart bättre laget och Skellefteå hamnade gång på gång på efterkälken vilket resulterade i massa utvisningar. Dock är Färjestad ineffektiva och Hanses gjorde det bra vilket resulterar i enbart två puckar i mål.

Målen Skellefteå får fram till kvitteringen är riktiga bjudningar, främst på ettan där Tollefsen markerar luft istället för att markera en spelare som finns framför mål.

Spelmässigt ett fall framåt men resultatmässigt samma veva som innan. Bara att inse att det blir sjukt svårt att nå en sjätteplats även om den bara är tre pinnar bort.
Citera
2015-01-07, 21:11
  #6149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Matchen igår fick mig att inse hur supporters till andra lag kände sig när Färjestad var som bäst och vann matcher man egentligen inte borde ha vunnit.

Färjestad var det klart bättre laget och Skellefteå hamnade gång på gång på efterkälken vilket resulterade i massa utvisningar. Dock är Färjestad ineffektiva och Hanses gjorde det bra vilket resulterar i enbart två puckar i mål.

Målen Skellefteå får fram till kvitteringen är riktiga bjudningar, främst på ettan där Tollefsen markerar luft istället för att markera en spelare som finns framför mål.

Spelmässigt ett fall framåt men resultatmässigt samma veva som innan. Bara att inse att det blir sjukt svårt att nå en sjätteplats även om den bara är tre pinnar bort.
På liknande vis sades det i Skellefteå: "Haha. Vi är nya Färjestad. Tragiskt."

Har ingen direkt statistik men det känns som att vi har spelat sämre än motståndarna i åtminstone hälften av matcherna i år.

Edit: Det här om att folk tror att det blir stor fest med "3 derbyn på 13 dagar" nu när Skellefteå och Luleå möts? Det är nästan 1000(!) biljetter osålda till imorgon - denna inflation kommer ta kål på det lilla man fortfarande brydde sig om dessa matcher.
__________________
Senast redigerad av atreyeri 2015-01-07 kl. 21:20.
Citera
2015-01-07, 21:43
  #6150
Medlem
seriously?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
På liknande vis sades det i Skellefteå: "Haha. Vi är nya Färjestad. Tragiskt."

Har ingen direkt statistik men det känns som att vi har spelat sämre än motståndarna i åtminstone hälften av matcherna i år.

Edit: Det här om att folk tror att det blir stor fest med "3 derbyn på 13 dagar" nu när Skellefteå och Luleå möts? Det är nästan 1000(!) biljetter osålda till imorgon - denna inflation kommer ta kål på det lilla man fortfarande brydde sig om dessa matcher.

Vardagsmatch(er) och årets fattigaste månad har nog sin beskärda del i att intresset svalnar också.
Citera
2015-01-07, 23:24
  #6151
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Min känsla är att det ser ut som att Sylvegård ska trycka till Leksingen i bröstet eller nånting. Alltså ett litet hederligt tjuvnyp men tyvärr så lyckas han ju träffa huvudet så det blir en rätt uppenbar cheap-shot.

Jag gissar på 3+2 matcher. Malte får gå in med bröderna - det är han värd.
Citera
2015-01-07, 23:45
  #6152
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Min känsla är att det ser ut som att Sylvegård ska trycka till Leksingen i bröstet eller nånting. Alltså ett litet hederligt tjuvnyp men tyvärr så lyckas han ju träffa huvudet så det blir en rätt uppenbar cheap-shot.

Jag gissar på 3+2 matcher. Malte får gå in med bröderna - det är han värd.

Så Malte har gjort bra ifrån sig alltså?
Citera
2015-01-07, 23:52
  #6153
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Vafals, Luleå rycker tydligen i Ville Leino. Det hade man inte kunnat förutspå för några säsonger sedan.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/lulea-rycker-i-nhl--meriterade-ville-leino/
Citera
2015-01-07, 23:54
  #6154
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Vafals, Luleå rycker tydligen i Ville Leino. Det hade man inte kunnat förutspå för några säsonger sedan.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/lulea-rycker-i-nhl--meriterade-ville-leino/

Kan vara en tidningsanka också. Media var ju helt fel ute med både Murray och Pesonen.
Citera
2015-01-08, 00:06
  #6155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Vafals, Luleå rycker tydligen i Ville Leino. Det hade man inte kunnat förutspå för några säsonger sedan.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/lulea-rycker-i-nhl--meriterade-ville-leino/

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Kan vara en tidningsanka också. Media var ju helt fel ute med både Murray och Pesonen.

Bara för köpelaget att slå till. Undrar vad man väntar på?
Citera
2015-01-08, 00:11
  #6156
Medlem
JoshTees avatar
Luleå lär ju behöva gå till final för att göra nollresultat i budgeten denna säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in