2015-01-07, 21:45
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Identitetshandlingar ska ha hittats i flyktfordonet enligt fransk polis. Tur det, annars hade man inte haft en aning antar jag.
Hm, det låter skumt, jag menar vad är oddsen att alla tre tar med sig identitetshandlingar på en killingspree och dessutom glömmer det viktigaste i flyktbilen.
Citera
Medlem
netr0pas avatar
http://dailycaller.com/2015/01/07/ahmed-merabet-cop-killed-in-paris-attacks-was-muslim/

Polisen som blev skjuten i huvudet var själv muslim....

Snacka om fail uppdrag!
Citera
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Flera franska medier rapporterar om namnen på dödsoffren. Hittills är tio namn kända:
8 journalister varav:
Jean Cabut " Cabu",
Stéphane Charbonnier "Charb",
Bernard Verlhac "Tignous"
Georges Wolinsk "Wolinski",
Philippe Honoré, (tecknare)
Moustapha Ourad (korrekturläsare)
Bernard Maris, (delägare, skribent, ekonom)
Michel Renaud, grundare av kulturfestivalen "Rendez-vous de Carnet de Voyage,"

2 poliser varav:
Franck Brinsolaro, polis ansvarig för charbs säkerhet, mördad inne på redaktionen
Ahmed Merabet, 42, polis skjuten i huvudet på trottoaren,

Sedan mördades även en receptionist och ytterligare en journalist vars namn ännu inte är bekräftade

Enligt några källor på internet (osäkra) är den mördade polisen muslim.

Citat:
Ahmed Merabet, Cop Killed In Paris Attacks, Was Muslim

Police have named 42-year-old Muslim policeman Ahmed Merabet as one of the two officers killed in Wednesday’s attack on a satirical magazine in Paris. He is survived by his wife.

http://dailycaller.com/2015/01/07/ahmed-merabet-cop-killed-in-paris-attacks-was-muslim/
Citera
Medlem
Pungs avatar
I hela jävla världen får folket just nu följa jakten på tre muslimer som sa sig tillhöra al-Qaida och ropade alu akbar innan de sköt tolv fransmän som skämtat om Muhammed.

I den statliga svenska televisiomen står Säpo, numera direkt underordnad socialdemokraterna precis som den statliga televisionen, och berättar att gärningsmännens bakgrund och motiv är okända. Men att vi för säkerhets skull ska se upp för eventuell intolerans mot islam om nu någon inbillar sig att det ändå skulle vara muslimer (typ tagit del av utländsk media).
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Identitetshandlingar ska ha hittats i flyktfordonet enligt fransk polis. Tur det, annars hade man inte haft en aning antar jag.
De kanske är falska/planterade. Det låter mycket korkat att lämna sina idn i bilen.
Senast redigerad av Madagascar 2015-01-07 kl. 21:50.
Citera
2015-01-07, 21:46
Medlem
trig338s avatar
Ingen som reagerat på flyktbilens backspeglar? I videon när de skjuter polisen som ligger på gatan ser man att backspeglarna är silverfärgade. I videon där polisen tar hand om den dumpade flyktbilen är backspeglarna svarta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Vem fan lämnar sina identitetshandlingar i flyktbilen?

Låter då snarare som att det var meningen.

Kan det vara lämnat ihop med något slags argt manifest, månne?
Citera
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:

Va, det låter ju som en medveten vilseledning isf. Jag menar, terroristerna verkar väldigt professionella. Dom lyckas med sitt sjuka uppdrag, och lyckas sedan fly från platsen. Men så "råkar" dom lämna kvar sina ID-handlingar i flyktbilen?

Finns inte en chans! Tar man ens med sina ID-handlingar vid såna tillfällen?
Citera
2015-01-07, 21:47
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Vem fan lämnar sina identitetshandlingar i flyktbilen?

Personer som vill bli identifierade.

Om terrordådet nu gäller återupprättande av någon sorts kränkt heder så är det nog ingen slump att identitetshandlingarna lämnades där.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Finns det någon källa på att det är bekräftat att polisen på trottoaren faktiskt blev skjuten i huvudet och att GM inte sköt brevid? Tycker fortfarande det ser ut som det. Någon som har en källa som bekräftar detta?

Kan någon förklara varför det inte syns något blod om det faktiskt var så att kan blev skjuten i huvudet?

Sen undrar jag också var polismannen säger precis innan GM skjuter. Någon som förstår vad han säger och kan berätta?
Citera
Medlem
Necriss avatar
Citat:

Om detta är sant så får det min foliehatt att vibrera. Polisen måste ha mer att gå efter, en sådan sak skulle vara väldigt lätt för terroristerna att plantera för att styra vilka som misstänks.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
De kanske är falska/planterade. De låter mycket korkat att lämna sina idn i bilen.

Funderade också på det. Att det är false flag från GM. Men samtidigt måste dem ju varit satta under enorm press med tanke på att 3000 poliser letar efter dem i hela Paris. Måste ha gått fort när man valde att lämna flyktfordonet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in