2015-01-07, 15:35
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Men på forum-regelverkets och generella DEBATT-villkor.

När blev subjektiv tro "bevis"?

Fortfarande falsk analogi och fortfarande irrelevant.

Naturligvis är jag nitisk när det rör sig om att bevis skall vara BEVIS, och inte slingre-retorik och "vittnande".

Trams.
Det sköter moderatorerna utmärkt själva! Inget du behöver bemöda dig om.
Bevisa GUD är och förblir omöjligt, hur mycket evidens du änvill ha. Det är du nog så förståndig att du är medveten om själv.
Du skriker efter bevis men kan själv inte ge bevis på dess motsats att GUD inte existerar.
Lägg fram det här då.
Citera
2015-01-07, 15:37
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Är det inte lika bra att ringa personalen på S.t Lars på engång?
Även de har väl en lägsta nivå
Citera
2015-01-07, 15:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det sköter moderatorerna utmärkt själva! Inget du behöver bemöda dig om.

Förväxla inte moderator-funktionen med tros/religions-kritik.

Citat:
Bevisa GUD är och förblir omöjligt, hur mycket evidens du änvill ha. Det är du nog så förståndig att du är medveten om själv.

Ingen anledning till att ersätta "bevis" med slingre-retorik, "vittnande" och annat trams.

Citat:
Du skriker efter bevis men kan själv inte ge bevis på dess motsats att GUD inte existerar.
Lägg fram det här då.

Ta du hand om din bevisbörda, så tar jag hand om min.
Senast redigerad av Bogomil 2015-01-07 kl. 15:58.
Citera
2015-01-07, 15:48
Medlem
Citat:
För mig är det så Kiss! Det kan inte du bevisa eller ens ändra på. Jag älskar människor för det de ÄR inte annat.
Lika med GUD, det som ÄR GUD. Även om han ser ut som en atom eller en morot. Eller endast en energi genom universum.
Bara vi är överens om att det finns lite mer bevis för att vi människor existerar (än Gud)?
Därför blir det dåliga exempel när troende drar liknelser mellan guds existens och människors exiatens.
Jag tycker bevisen väger över åt ena hållet....
Citera
2015-01-07, 15:48
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Bara vi är överens om att det finns lite mer bevis för att vi människor existerar (än Gud)?
Därför blir det dåliga exempel när troende drar liknelser mellan guds existens och människors exiatens.
Jag tycker bevisen väger över åt ena hållet....
Ok!
Citera
2015-01-07, 19:42
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Bland det dummaste du kan skriva. Är samma sak som att jag påstår att grisar kan flyga och det finns rosa elefanter och ber dig motbevisa mig att dom inte existerar. Blir det inte lite väl löjligt tycker du?
Citera
2015-01-07, 19:46
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Bland det dummaste du kan skriva. Är samma sak som att jag påstår att grisar kan flyga och det finns rosa elefanter och ber dig motbevisa mig att dom inte existerar. Blir det inte lite väl löjligt tycker du?
De existerar inte! Helt klart( det finns inga rosa elefanter) och det finns inga flygande grisar. Var det något mer dumt du ville ta upp under lupp?
Eller vill du börja prata vuxet med mig, lite respektfullt kanske?
Jag svarar inte dig mer annars om du inte skärper dig.
Citera
2015-01-07, 19:52
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
De existerar inte! Helt klart( det finns inga rosa elefanter) och det finns inga flygande grisar. Var det något mer dumt du ville ta upp under lupp?
Eller vill du börja prata vuxet med mig, lite respektfullt kanske?
Jag svarar inte dig mer annars om du inte skärper dig.

Det var ett exempel för att visa dig hur dumt du skrev. Du säger att de inte finns men jag säger att jag TROR på att dom finns och du kan ju inte bevisa motsatsen.

Poängen var att det är lika svårt att bevisa/motbevisa Gud som att bevisa/motbevisa flygande grisar. Därav blir det väldigt barnsligt att be nån motbevisa något som inte existerar.
Citera
2015-01-07, 19:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Det var ett exempel för att visa dig hur dumt du skrev. Du säger att de inte finns men jag säger att jag TROR på att dom finns och du kan ju inte bevisa motsatsen.

Poängen var att det är lika svårt att bevisa/motbevisa Gud som att bevisa/motbevisa flygande grisar. Därav blir det väldigt barnsligt att be nån motbevisa något som inte existerar.
OCH du är alltså helt säker på att det inte existerar? Vad är det du vill höra?
Vad vill du att jag skall säga för att du skall bli nöjd?
Citera
2015-01-07, 20:01
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Jag har ju redan förklarat vad poängen med inlägget var. Begriper du dig inte på det är det inte mycket jag kan hjälpa dig med tyvärr.
Citera
2015-01-07, 21:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Ta hand om din egen bevisbörda och låt andra ta hand om sina.
Citera
2015-01-07, 21:40
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ta hand om din egen bevisbörda och låt andra ta hand om sina.
Äntligen har du förstått vad allt handlar om. Du har din bevisbörda och jag min. Du behöver inte bevisa något för mig och jag känner inga krav på att bevisa något för dig.
Kallas för existens. Att vara! En del av allt, eller Gud eller naturen eller sig själv. Alla väljer sin egen väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in