2015-01-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
I slutet av videon där polismannen avrättas så ser man att bakrutan på den svarta bilen är helt sönderslagen. Någon som har någon teori varför?

(00:39)
http://www.liveleak.com/view?i=bc6_1420632668

Det syns ju även på denna bild: http://www.independent.co.uk/incoming/article9962509.ece/alternates/w460/Charlie-Hebdo-15.jpg

Är bilden kronologiskt före eller efter avrättningsvideon?

Jag reagerade mest på att någon som befann sig i hyfsad säkerhet valde att filma händelseförloppet. Mer normalt beteende hade väl varit att kasta samtliga blomkrukor man ser och annat som fanns att avvara mot bilen. Men, någon annan än filmaren kanske gjorde något sådant och därför var bakrutan trasig?
Citera
2015-01-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
7.62x39 rikoschetterar inte lätt och speciellt inte i en sådan brant vinkel, 5.45 å andra sidan är en riktigt otäck kaliber som studsar omkring för minsta lilla. Dock är väl risken för splitter överhängande när man drar iväg en bula sådär.

/Micke
Ursäkta min dåliga kunskap här, men vad exakt talar för att vi snackar om 7.62 ? Kan det inte lika gärna vara t.ex. en ak-74 i 5.45 ? ingen säger väl rakt ut att det är ak-47/akm osv vi snackar om ?
Citera
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Vad jag vet så är AKM betydligt vanligare förekommande än Ak47 på den svarta marknaden.
Jag tror dig där, mina tjänstevapen tillhandahålls av staten Men vapnen kommer väl från forna Jugoslavien, så det är väl deras kvarglömda skit som säljs på gatorna i Frankrike.

/Micke
Citera
Medlem
Citat:
De är inte organiserade terrorister de är psykiskt sjuka människor som begår vansinneshandlingar.

/Micke

Visst, men det här dådet är knappast en ockupation. Det är inget annat än ett desperat terrordåd/vansinnesdåd mot civila. Att någon med ryggrad eller en fullgod mental hälsa skulle begå dådet är patetiskt. De som genomför dådet har säker varit på slagfältet i Levanten, däremot så tror jag deras träning är högst bristfällig. De lever antagligen mer på sitt hat, och sitt psykotiska tillstånd. Likt valfri dåre som genomför liknande dåd..

Är det där att agera som en soldat skulle antagligen halva folket kvala in i ett elitförband på två dagar.
Breivik skulle vara ÖB, han var ingen soldat men har knäppt långt fler än vad jag kan gissa att du gjort..
Citera
Bannlyst
Citat:
Svart sparkdräkt och mask samt extra skor, kan ju vara så att man tänkt svida om för att undgå upptäkt.

/Micke

Om de inte planerade att gå på gymmet direkt efteråt så det nog det troligaste svaret. Undrar om orginalfilmerna har så pass hög upplösning att skorna kan identidfieras?
Citera
2015-01-07, 20:38
Medlem
Chaz-_-s avatar
Översättning av det kallblodiga mordet på polisen.

Citat:
- Muslim terrorists : It's ok, I'm gonna kill him
- Policeman : I'm enough.
- Muslim terrorists : Prophete has been avenged, Charlie Hebdo is killed
Citera
2015-01-07, 20:38
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beavertand
Med risk för att göra bort mig, tryckte inte på länken.
Vart hittar man denna lista? Aldrig hört talas om den. Skrämmande skit...
Finns i länken.

Nio personer på listan: Charb, Rushdie, Wilders, Vilks, Terry Jones...
Senast redigerad av Madagascar 2015-01-07 kl. 20:41.
Citera
2015-01-07, 20:39
Medlem
Theangleaxes avatar
Frågan är ju, var det taiming att kvinnan kom dit och öppnade. De kan ju omöjligt planerat att någon randomly ska komma försent och öppna dörren åt dem.
Citera
2015-01-07, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F430
Ursäkta min dåliga kunskap här, men vad exakt talar för att vi snackar om 7.62 ? Kan det inte lika gärna vara t.ex. en ak-74 i 5.45 ? ingen säger väl rakt ut att det är ak-47/akm osv vi snackar om ?

Finns faktiskt Kalashnikovs i 5.56 också exempelvis: http://sv.wikipedia.org/wiki/AK-101
Citera
2015-01-07, 20:40
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F430

Ljudet och att det inte finns mycket AK-74 i depåer som kan säljas vidare.

/Micke
Citera
Medlem
Framtidsatlets avatar
Dessa herrar har givetvis någon form av stridserfarenhet sedan tidigare från valfri konflikt i Mellanöstern. Syrien är väl en lågoddsare.

Det här är antagligen bara inledningen på början av det som komma skall när det gäller islamistisk terror på europeisk mark.
Citera
Medlem
B3rt3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Bosatta i Reims.

"EXPRESSEN Henrietta Johansson
Tidningen l'Union rapporterar alltså att de tre männen är identifierade och att en av dem ska komma från staden Reims. Därför har polisen ändrat inriktning mot Reims och Pantin."
Som om dom skulle återvända dit för att dom kommer där ifrån. Lite märkligt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in