2015-01-07, 20:16
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Och du tror de i Paris hade en utmärkt psykiskhälsa?

Jag skulle hellre sätta dem i kategorin terrorister före soldater..
Svårt att säga, men förmodligen så är de nog vid full psykisk hälsa, bara för att man är terrorist betyder det inte att man är psykiskt sjuk, bara att man har en helt avvikande moral.

/Micke
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashup
Räcker det ens med en klassisk kommandokurs för att bete sig som dessa gör? Alltså jag har INGEN expertis inom området - men dom ser så otroligt lugna ut? Dom har precis haft ihjäl 12 personer, mitt inne i en otroligt levande och stor stad och ändå valsar dom fram som om inget har hänt? OCH lyckas komma undan? Alltså jag fattar inte.. Det ser ut som en film?!

Jag kan tänka mig att det kan vara ett tecken på att de har dödat förut, då går mina tankar till IS, det kan handla om folk som har stridit för IS i Syrien och Irak, deltagit i massakrer och lemlästning, deras IS-kyliga uppträdande kan tyda på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Är du säker på att det är en 74 för den har inte speciellt stark rekyl överhuvudtaget med sina ynkliga 5.45x39

/Micke
http://www.liveleak.com/view?i=bc6_1420632668

Vet inte om man vågar lita på ljudet i videon men låter det inte som två olika vapen? Kan ju såklart ha med tusen andra saker att göra men.
Citera
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opibusque
Som att man måste vara elitsoldat för att kunna skjuta människor? Alla skolmassakrar utförda av tonårsgrabbar, är det delta force material eller?
Skolmassaker-kidsen brukar inte lyckas särskilt väl när de väl möter polisen. De här personerna visade stort lugn och kunnande när de hade stridskontakt med polisen. Tyder på utbildning och framför allt erfarenhet.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashup
Räcker det ens med en klassisk kommandokurs för att bete sig som dessa gör? Alltså jag har INGEN expertis inom området - men dom ser så otroligt lugna ut? Dom har precis haft ihjäl 12 personer, mitt inne i en otroligt levande och stor stad och ändå valsar dom fram som om inget har hänt? OCH lyckas komma undan? Alltså jag fattar inte.. Det ser ut som en film?!
Deras tro spelar säkerligen in, dels dödar de personer de hatar, kristna hädare, dels kommer de till himmelen om de dör själva.
Dels är de antagligen fullpumpade med adrelanin och de lugnas av att mötet med polisen gått " bra" en död och en utslagen.
Citera
2015-01-07, 20:17
Medlem
40-27-30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Corinne Rey skulle till förskolan för att hämta sin dotter och av en "slump" möter hon terroristerna i dörren. Vad skulle terroristerna göra om hon inte av en "slump" gick ut just då? Skulle dom vänta till någon annan skulle gå in eller ut ur huset? Jag skulle undersöka hon mer ingående om jag var fransk polis. Hon blev skonad när dom lika väl har kunnat skjuta hon också. Här är det ugglor i mossen.

Samtidigt ska man inte underskatta just den "slumpen". Jag tror du kan nicka förstående om jag får lov att gissa att sammanträffanden har hänt i ditt liv också?

I vilket fall ganska magstarkt att insinuera att hon var en insider beredd att ta död på alla sina kollegor

Som jag förstod det så hade de tänkt att ramma sig in i byggnaden som en alternativ lösning?
Citera
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Alltså dessa kreatur struntar i om de kommer levande eller döda ur bataljen, för dem är det ett heligt krig.
Deras användning av skyddsväst talar emot att de skulle skita i om de dog eller inte, tyder snarare på en vilja om att överleva.

/Micke
Citera
Medlem
Tror faktiskt dt lutar åt Al queda i det här fallet, dådet kommer inte alltför långt efter skolskjutningen i Pakistan som utfördes på liknande sätt, visserligen av talibaner ,men dom har ju haft samröre med Al Queda, min gissning blir Al Queda.
Citera
2015-01-07, 20:18
Medlem
beavertands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Varför springer den ena (han som sköt polisen) framför sin kompis innan dom drar tillbaka till bilen? Det ser inte ut som att hans terrorristpolare var beredd på det.
Märkte också det där. Varvar runt om honom, ser inte direkt korrigerat ut.

Frågan är då, dog den andra polisen i sin bil? Med tanke på alla ingångshål man sett genom framrutan på polisbilen, och att de är på väg mot honom innan de förstår att även polisen i bilen är bekämpad.
Alltså att de är på väg mot polisbilen innan de vänder om i videon, därav den konstiga rutten av terroristerna.
Citera
2015-01-07, 20:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tror faktiskt dt lutar åt Al queda i det här fallet, dådet kommer inte alltför långt efter skolskjutningen i Pakistan som utfördes på liknande sätt, visserligen av talibaner ,men dom har ju haft samröre med Al Queda, min gissning blir Al Queda.
IS/ISIS har också haft samröre med Al Queda
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det som blir löjligt är försöken att hävda att enbart tränade elitsoldater skulle klara en samordnad attack eller sätta skotten inom ramen för vindruta ..

Det är väl ingen som hävdar att det måste vara tränade soldater? Men av det begränsade material man har att analysera, tycker jag att Skillts teorier bär något mer tyngd än någon annans här inne.

Speciellt den pajsaren som gång på gång försöker misstänkliggöra den kvinnliga anställda som råkade bli den som släppte in terroristerna i huset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Svårt att säga, men förmodligen så är de nog vid full psykisk hälsa, bara för att man är terrorist betyder det inte att man är psykiskt sjuk, bara att man har en helt avvikande moral.

/Micke

Men de som skjuter i skolor är ju terrorister och de bedömer du inte ha fullgod psykiskhälsa?

Begriper inte ditt resonemang annat än att det är helt irrationellt och förvirrat för att passa din hypotes om soldat teorin. Snacka går ju, det är du bra på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in