2015-01-07, 19:43
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Vilka bevis har vi för att GM är islamist? De lämnade inget som tyder på art det är islamister?
Notera det uppsträckta pekfingret, det tydligaste tecknet hittills om vi bortser från skrikandet.

/Micke
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nex.182
1, attackerar en tidning känd för satirbilder med islamska motiv

2, en av dom ropar allah ahkbar

3, en skriker på Franska att Mohammed har hämnats
Citera
Bannlyst
Citat:
Vilka bevis har vi för att GM är islamist? De lämnade inget som tyder på art det är islamister?
Dom kanske kommer säga själva men hittills att det är en tidning som publicerat bilder på mohammed när han står böjd som för att visa röven och andra saker. Sen alla jag sett som pratat om det på TV har trott det är muslimer. dådet verkar bättre utfört än breivik för han var själv och nationalister har inte samma vapen
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
I slutet av videon där polismannen avrättas så ser man att bakrutan på den svarta bilen är helt sönderslagen. Någon som har någon teori varför?

(00:39)
http://www.liveleak.com/view?i=bc6_1420632668
Citera
2015-01-07, 19:44
Medlem
Citat:

Dom sa tydligen till något vittne att dom tillhörde Al Queda Yemen också.
Citera
2015-01-07, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
I slutet av videon där polismannen avrättas så ser man att bakrutan på den svarta bilen är helt sönderslagen. Någon som har någon teori varför?

dom har skjutit ut genom den

dom slog ut den för att kunna skjuta ut

den blev sönderskjuten av polisen
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Håller med, eller kanske de är på väg mot Danmark i skrivande stund, lämnar vapnen och tar sig till Jylland, där andra vapen väntar. Inte så svårt om personerna har Franskt medborgarskap, vilket är mest troligt!
Fast säkertstjänsterna har hyfsad koll och man jobbar antagligen för högvarv med att idntifiera individerna och man vet antagligen från vilken grupp de kommer.
Alla västeuropeiska säkerhetstjänster har antagligen blivit kontaktade med begäran om info och man lämnar info i sin tur.
Vilks skydd trappas antagligen upp.
Citera
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn

Trejde personen täcker bakåt och vill slippa glassplitter vid eldöppning är en trolig gissning.

/Micke
Citera
2015-01-07, 19:46
Medlem
Finns väl inget bekräftat att det är islamister. Tror media gör rätt att inte spekulera. Dock tror jag personligen på muslinspåret
Citera
Medlem
SmokeOns avatar

Det syns ju även på denna bild: http://www.independent.co.uk/incoming/article9962509.ece/alternates/w460/Charlie-Hebdo-15.jpg

Är bilden kronologiskt före eller efter avrättningsvideon?
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackesnack
För att undvika identifikation/misstanke, och på så sätt i lugn och ro kunna planera/utföra fler terrordåd utan Polis hack i häl?

Å andra sidan, om gärningsmännen nu tillhör en större cell som planerar fler dåd, vore det väl mer optimalt att utföra flera attacker samtidigt (vilket även skulle försvåra bemanningsarbetet för polis och insatsstyrkor), istället för att riskera att åka fast innan man kan planera och utföra nästa attack?
Citera
Medlem
40-27-30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thissuitisblacknot
Om ni tittar på sättet då avrättaren lättsamt joggar fram till polisen och avrättar honom mitt i jogget så stämmer inte detta med den klassiska, typiska profilen av terrorister.

Det här känns snarare som slagkämpar från nutida krig i mellanöstern. Dessa har för vana att göra krig och slagfältet till lite skoj. Men det som är konstigt är att dom gör detta i Paris!

Vilken muslimsk extremist som helst hade förmodligen rört sig mer precist, i försök att imitera kallblodig militär precision.

Dom verkar för vana för att avrätta poliser mitt i Paris.

Håller med om detta. Jag tror det är något många förvånas över om man tittar på s.k. combat footage från olika delar i världen, att soldater som strider med varandra ibland skämtar mitt i eldgivningen och har en ganska slapp stil. För mig är det ganska oförståerligt, men så är det när man blir van.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in