2015-01-07, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom
ironi är inte din starkaste sida
Intelligens är inte din starkaste sida. Tveksamt om du överhuvudtaget har en sådan sida.
Citera
2015-01-07, 17:24
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppalagom
lol

det kommer mycket skit från ditt tangentbord
Då kan jag intyga att du har fel, och med all säkerhet utifrån att du är lättsinnig...

din jesus verkar ha en slags vätskeutfyllande effekt i knoppen, om jag får vara lite ärlig

(eller så bara surar du för surandets skull)

dvs.. du intager inte diskussions-position ens / så.. vad får dig in i detta forum får jag undra?
Citera
2015-01-07, 17:32
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det är skitenkelt att slippa kritik från majoriteten av ateister jag vet är aktiva här.
Byt ut "är" mot "tror det är", låt bli att hävda att det finns "bevis" från bibeln för att...
Svårare än så är det inte.

Hävdar man att bibeln är helt igenom sann med allt vad bibelvetenskapen givit oss i form av kunskap om hur opålitlig många delar av den är i form av autenticitet och vidimering mot originaltexten så är man obildad, missionär eller en ren idiot och det vore lögn att hävda något annat bara för att man skall vara snäll.

Sticky please.

Detta borde sättas på anslagstavlan, även i Kyrkan. Dessutom borde detta var de första ord man läser i Bibeln.

Visualisera denna exakt text du gav i en verklig bibel som din lokala präst ska inspektera för första gången. Obeskrivbart ansiktsuttryck.
Citera
2015-01-07, 18:06
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är en mental störning att försöka använda sin egen miserable livs-situation och eventuellt påföljande snuttefiltism som pådyvlande mall för andra.
1o points.

Det är att sakna insikt, som inte behöver indikera störning, men blir störigt - så sant.

Att inte behaga inta gnuttan självdistans, förstår att det är svårt för somliga att förstå vad som krävs att läsa enbart en bok, men många betänker inte mer än med fnys, vad det innebär att plugga program...

jag är själv pissed-off av alla ströningsmoment i forumet nu, det har verkligen havererat.

jävligt besviken

/ kram
Citera
2015-01-07, 18:16
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
För din del är det inte så svårt att se skillnaden: Ditt såkallade "vetande" är en sluten bubbla av "det bara är så".
Det är ingen sluten bubbla att verkligheten är - varifrån har du fått det? Vill du påstå att verkligheten är icke-varande?

Du gör dig dum om du svarar fel nu, tänk på det.

mvh
Mattias
Citera
2015-01-07, 18:20
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Det är ingen sluten bubbla att verkligheten är - varifrån har du fått det? Vill du påstå att verkligheten är icke-varande?

Du gör dig dum om du svarar fel nu, tänk på det.

mvh
Mattias
och här kom SABOTÖR nr 1 vid namn MattiasBeming

Du är körd i roten MattiasBeming
Citera
2015-01-07, 18:35
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnLFO
"We call them mentally hilarious"
Och ja, mindre värda, lägre stående varelser underkastar sig något de tror är större än dem själva
Samtidigt som de ironiserar och står tämligen (också synnerligen, märkväl) arroganta vid alltför mycket som inte förhåller sig lika undergivet men med lite openminded ansats och ambition att resonera den blinda tron.

Spela inte offerkortet, att förhålla sig till tro men falskt påbörja fult spel som om det handlade om vetande.. är INTE OK.

Man kan visst tro.. och kuva sig (ödmjuka sig?) för vad... behöver man inte ödmjuka sig mot också männsikor isf?

och vad i hela helvetet loggar man in sig på forum för, om man tror att gudstro.. är en VETSKAP

börja resonera : man kan inte BE SIG IN I ämne Teologi.

och teologi-diskurs går sannerligen inte under blind-tro, det går under förmågan att resonera utofrån bibel.. SAMT applicerandet på sina-önskningars-mål.. utanför bibel/koran elelr de gurus eller auktoritetstro man nu hyseer tilltro till.

ändå är inte tanken att DU, inte din auktoritet ska kunna DRYFTA?

är flashback fakulteten bestående av en massa docenter egentligen?

inte fel med högtravande cirkulering - men att inte ens förstå var det som åker upp alltid faller också neråt... att kunna fånga topics ur fler dimensioner än antingen från marken med ruttna personpåhopp så fort man inte kan associera någorlunda relevant.. eller högt upp i det ljusblå.. där änglarna sjunger.

så var kickar störningen in?

där personangreppen mot diskuterande medlemmar omedelbart knyts till ÄMNET, som inte är att KRISTENHET BESTÅR (FÖRSTÅR DU VAD BESTÅR AV betyder?) AV RELIGIONSIVRARE... AV OLIKA CHATTERING

religionsdyrkare, blindtroende.. följare... allmänt gudstroende.. har olika grader av frälsnings-eufori..

eufori är ju ett positivt laddat ord, men mer än ord..

det som diskuteras... dvs inte språkforum här. utan ämnesforum

kristna(de troende på kristus) och mental störning : där eufori.. kan.. ofta omedvetet.. bli ett slags handikapp, jag väljer att säga t.ex mentalt filter.. oförmåga till sjlvdistans, när man

identifierar sig med Jesus = klar grad av mental störning.

när ditt egna ego..inte längre talar utan när det börjar märkas att du inte längr är sunt och friskt förankrad, så du klarar av att diskutera och har förstånd så pass friskt, att inte känna dig angripen av att se hur "din person/jesus... för du vill ju ha jesus(han är mkt död) som ditt alter-ego på ngt vis.. när det börjar gå halvrubbat.. kanske värre...)
Citera
2015-01-07, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vilka DE pratar du om? Vem är DU i det hela då? Den som framställer sig som galen är bevisligen du.
En person som anser sig ha rätten att kalla en annan person galen utan att ens ha en aning om vem personen i fråga är, annat än på ett religionsforum.
Katastrof hörru, det är inte konstigt att personer som HITLER kan få människor att utföra vad som helst. På grund av att de bevisligen inte ser sig själv och sitt eget agerande mot sina medmänniskor.
Den det är mest fel på i det här fallet är nog dig. Eftersom du bryr dig så mycket om mig och mer än dig själv och ditt eget agerande i frågan.
Utgår från att du är en människa som mig, varken mer eller mindre.

Jag får "douchechills" och jag e säker på att jag inte är ensam om det i tråden. Du har allvarliga narcissistiska issues och man behöver inte var en läkare för att se det. Gör dig själv en tjänst och läs igenom dina inlägg och försök se sammanhangen/kontexten och du kanske kommer fram till: jag(Goran) ska skärpa mig och där är ingen skam över det. Seriöst, slappna av och sluta tro allt handlar om dig.
Citera
2015-01-07, 19:56
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
(Goran) Seriöst, slappna av och sluta tro allt handlar om dig.

Men du måste väl ändå hålla med om att OM man ska prata om sina personliga upplevelser, sina personliga tankar och idéer i olika frågor på området - så gör man det bäst genom att berätta om just detta, och inte om någon annans personliga upplevelser, tankar och idéer eller försöker ge sken av någon slags allmängiltighet. Det är så jag uppfattar Goran. Har det med narcissism att göra? Tycker du inte att Goran tydliggör att det är Gorans högst personliga uppfattning, gång efter annan?
Citera
2015-01-07, 21:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Det är ingen sluten bubbla att verkligheten är

Din bubbla är sluten.
Citera
2015-01-07, 22:00
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Sticky please.

Detta borde sättas på anslagstavlan, även i Kyrkan. Dessutom borde detta var de första ord man läser i Bibeln.

Visualisera denna exakt text du gav i en verklig bibel som din lokala präst ska inspektera för första gången. Obeskrivbart ansiktsuttryck.
Joo, det skadar inte med lite eftertänksamhet ibland.

Det är ofta det går lite för fort när folk hävdar att så är det.
Oavsett var man har sin hemvist.
Citera
2015-01-08, 09:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Men du måste väl ändå hålla med om att OM man ska prata om sina personliga upplevelser, sina personliga tankar och idéer i olika frågor på området - så gör man det bäst genom att berätta om just detta, och inte om någon annans personliga upplevelser, tankar och idéer eller försöker ge sken av någon slags allmängiltighet. Det är så jag uppfattar Goran. Har det med narcissism att göra?

Citat:
Tycker du inte att Goran tydliggör att det är Gorans högst personliga uppfattning, gång efter annan?

Essentiellt rör det sig om att kunne skilja mellan subjektivitet och objektivitet OCH presentera sin "information" med denna distinktion tydligt markerat. Som det är nu flaxar flertalet pådyvlande kristna (och teister) fram och tillbaka mellan subjektiva ... och iblant överemotionella ... spekulationer, irrelervant självbiografisk material och olika hemmasnickrade "stödverktyg" och försök på objektivitet utan att vara tydlig med vad som är vad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in