2015-01-07, 17:40
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Minns du terrordådet där 4 judar mördades i judiska föreningen innan EU valet? Då använde svensk media och politiker detta terrordåd utan problem för att skylla på högerextrema och att man skulle "rösta rätt". När terroristen visade sig vara muslim så tystnade etablissemanget, tydligen är det bara ok att använda vissa terrordåd i politiskt syfte.

Det vi kan säga är att detta fall förmodligen handlar om muslimer. Man behöver inte säga IS, Al Shabab m.m. utan det räcker med att säga att det är muslimer.

Halmgubbe OCH fel uppfattning. Man skulle "rösta rätt" därför att man inte accepterade dådet i sig och det antisemitiska skynket över det hela.

Etablissemanget tystnade inte alls, dagen efter kom resultat och chocken infann sig efter valresultat. Det tog fokuset ifrån detta vidriga dåd. Samvariation bevisar inte direkt orsakssamband.

Jo, det gör det. Du har en agenda att avhumanisera muslimer genom att sätta allihop i en så stor som möjligt för att senare kunna peka finger. Men du gör det oerhört lätt för dig när du pekar enbart på muslimer. Muslimer är mer än en miljarder. Blir svårt att tolka ut motiv och massa annat som faktiskt är relevant.
Citera
2015-01-07, 17:41
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Beväpnade gärningsmän har stormat in på den franska satirtidningen Charlie Hebdos redaktion i centrala Paris. 10 personer rapporteras döda.

Det franska satirmagasinet har tidigare publicerat karikatyrer som muslimer blivit kränkta av. Bland annat de danska Muhammedteckningarna. 2011 sprängde muslimer redaktionen. Har de nu gjort en uppföljning och slaktat lite journalister på tidningen?

http://www.samtiden.nu/8494/tio-doda-vid-attack-mot-islamkritisk-satirtidning/
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/live/article1244.ab

jag såg precis avrättningen av en fransk polis fy faen, ingen förtjänar att dö för en sådan löjlig sak som en karikatyrbild, fega j**** kräk!

min polare har en där hela hans familj ser urfåniga ut, det görs hela tiden om olika kändisar, man kan skoja om jesus, judar etc men gud förbjude om man pratar illa om islam, varför är muslimer de enda som löper amok???
Citera
2015-01-07, 17:42
Medlem
Någon som vet mer om detta?

Citat:
En tecknare, "Coco", blev vittne till mordattacken på kollegorna. För
L'Humanité berättar hon att hon hade
gått iväg till sitt barns dagis och kom
tillbaka till redaktionen precis när de
två gärningsmännen höll på att ta sig
in. Hon tvingades slå koden och sedan se flera kollegor skjutas ner medan hon
själv sökte skydd under en byrå.

www.aftonbladet.se/nyheter/article20120516.ab
Citera
2015-01-07, 17:42
Medlem
Wittgensteins avatar
Som före detta arméofficer så får jag väl hålla med om att gärningsmännen mycket väl kan vara militärt tränade, åtminstone av det lilla jag sett hittills. Möjligtvis bedövade med någon form av droger. Att skjuta poliser var för övrigt ett stort misstag. Polisen och National Gendarmerie är säkerligen skitförbannade och kommer knappast att använda svenska silkesvantar eller dialogpolistaktiker om de får tag på förövarna.
Citera
2015-01-07, 17:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackiedoe
Klockrent från The New Yorker

http://ichef.bbci.co.uk/live-experience/cps/624/mcs/media/images/80117000/jpg/_80117666_nytwitter.jpg

Essensen av vad jag menar, muslimerna är det mest intoleranta folket på jordklotet, inga skämt, inget ifrågasättande, ingen kritik, inga förbud, för då jävlar dödar vi er.

Att våra styrande inte förstår detta, att islam kommer att härska på jorden på grund av våran jävla naiva inställning som resulterar i att vi bäddar för vår egen undergång.
Citera
2015-01-07, 17:44
Bannlyst
Var har dom hittat vapnen? varför har dom fått vapen om dom är muslimer? gillar dom att skuta. Och om dom är militanta muslimer har dom inte tips om det i regeringen?
Citera
2015-01-07, 17:45
Medlem
Gene Wilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Ett visst mått av försiktighet kan vara bra när all hype i media drar igång, men i just det här fallet så talar väl det mesta att man har med islamister att göra. Skulle det vara högerextremister som försöker svartmåla islam? Då är det nog bäst att de kommer undan och inte blir avslöjade. Ingen lätt uppgift när man är de 3 mest jagade männen i hela Frankrike.

Finns ingen anledning att utföra någon false flag operation eftersom islamisterna ändå verkställer sin terror med jämna mellanrum och om man bortser från att det vore osmakligt så är överstiger risken att åka dit vida vinsten av att lyckas.
Citera
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
De sa det på Expressens live-sändning. Att chauffören kan ha varit en gisslan. Kanske har inte ägaren till någon av bilarna hittats?

Det var då de kapade en annan bil. Den föraren ska ha släppts, enligt BBC.
Citera
Medlem
karmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Kommer detta resultera i att Frankrike i större mån går in och krigar mot ISIS?

Nej Frankrike är väldigt anti att gå in och kriga eller bekämpa diktaturer, de har en väldigt pro-peace inställning inom utrikespolitik och ställer sig alltid mot USA, något jag har mycket svårt att se kommer förändras pga detta terrordåd. Vore grovt hyckleri från Frankrikes sida ifall de gjorde.
Citera
2015-01-07, 17:46
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Som före detta arméofficer så får jag väl hålla med om att gärningsmännen mycket väl kan vara militärt tränade, åtminstone av det lilla jag sett hittills. Möjligtvis bedövade med någon form av droger. Att skjuta poliser var för övrigt ett stort misstag. Polisen och National Gendarmerie är säkerligen skitförbannade och kommer knappast att använda svenska silkesvantar eller dialogpolistaktiker om de får tag på förövarna.
De är inte tränade för fem öre. De kan knappt hantera vapnen dessutom rör de sig helt ostrukretat.
De har nog räknat med att inte komma undan.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Dagens attack innebär nog att många länder nu blir vaksamma mot islam.
Kanske inte beviljar bygglov för moskéer till höger och vänster.
Att kombinera Europas yttrandefrihet med islam har idag visat sig omöjligt.
Citera
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Men skärp dig. Det är 2015. Vilken religion är mest våldsutövande då? Kristendomen? Nej. Buddhismen? Nej. Hinduismen? Nej. Judendomen? Nej. Taoismen? Nej. Shamanism? Nej.

Jag HOPPAS att man kan vara muslim och inte helt söndrig i hjärnan, men varje gång något sånt här händer så undrar jag mer och mer.

Ja du, hade varenda muslim varit helt "söndrig i hjärnan" hade mänskligheten varit utplånad för längesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in