2015-01-07, 17:13
Medlem
beavertands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Paris är en stor stad o Enligt Reuter o CNN körde gm männen lungt från platsen just pga att inte dra uppmärksamhet. En svart citroen gjorde nog oxå flykten lätt, alla kör typ dom små citybilarna i Paris.

Finns det uppgifter på hur länge attacken pågick?
Känns som en situation som denna borde ha högsta prioritet, redan när man ser män med automatkarbiner tvinga sig in i en byggnad. Trots det är det endast en patrull på plats. Det som förvånar mig, inte att de lyckades rulla iväg. För det hade dem inte klarat med fler patruller på plats.

Citat:
Ursprungligen postat av JoelJoelJoelJoel
Det är precis det här jag vill veta också?
Hur kommer det sig att polisen inte kommer dit på nolltid när en polis blivit skjuten? Borde inte den polisen kunnat larma väldigt snabbt? Som jag förstod det så dog han inte. Jag antar att polisen har någon form av kommunikation för nödfall

https://www.youtube.com/watch?v=qyh301YF2zM
Båda poliserna avled, de har säkerligen hunnit skicka ut något på radion. Men alla dessa vittnen, som hinner larma innan patrullen på plats hinner skicka ut rapport i radion måste ju dra dit fler än en patrull. Men är ju iofs en fråga om tid, och jag vet inte hur länge attacken pågick.
Citera
2015-01-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Nej.

Fast du har ju förståelse, vidrigt ta mig fan.

Som jag skrev tidigare, dags att nyktra till. En promenad kanske?
Citera
2015-01-07, 17:14
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Jag tycker det är lite märkligt att de lyckades komma undan. Under upploppen i Paris i somras pga Israels angrep mot Gaza (eller vad det var) så mobiliserade polisen sig omedelbart, stängde av tunnelbanestationer. Det var ett gäng (tungt beväpnade om jag kom ihåg rött) poliser i varje gathörn i blatteområdet på bara tio minuter.

Så hur gick snabbt gick det här till?

Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Sveriges radio tycker att detta är hemskt för att det kan öka "islamofobin"

Var kan man läsa vad SRs ledning/VD har sagt om detta?
Citera
2015-01-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Inte jag heller.

Men kan du sluta arabljuga? Du skrev precis till mig att du har "förståelse" för att terroristerna avrättar oskyldiga, över en jävla teckning.
Citera
2015-01-07, 17:16
Medlem
Hasseroders avatar
https://www.youtube.com/watch?v=fgsrnmzxEUY

Kolla länken... Bara kolla..

Inte konstigt det händer i Paris o övriga delar av europa, det är bara början även om det nästan hänt i Stockholm och det har hänt i london... Det kommer bli värre ändå...

Och alla anti "rasister" stödjer islam även om de säger sig bara vara emot "rasister". Det kommer straffa sig rejält, kanske inte för anti "rasisterna" men för deras barn, ja för alla barn o kommande barn i framtiden så fort ni inte stödjer islam och är troende.
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Kanske alla rörliga filmer skulle kunna sammanställas i trådstarten?
Bra idé. Eller så skriver någon ett sådant inlägg med länkar som moderator länkar till från trådstart. Obs, helst inte från svenska tidningar som i regel lägger på ca 30 sekunder reklam innan klippet.
Citera
Medlem
Det är en sån extremt liten del av Islam det här. Islam ÄR ju en fredig religion i stort, det vore korkat att förneka. Vore också dumt att förneka att det finns extremister som tolkar Koranen på ett helt annat vis och tycker det är rätt att döda folk som säger emot.

Vi kommer inte stänga gränser eftersom det är från sånt här man flyr ifrån i mellanöstern. Det finns ingen lösning! Vad fan ska man göra liksom? Extremister finns överallt.
Citera
Medlem
ant's avatar
"I am not afraid of retaliation. I have no kids, no wife, no car, no credit. It perhaps sounds a bit pompous, but I prefer to die standing than living on my knees." - Charb
Citera
Medlem
Klemos avatar
Finns ingen bot för dessa människor, dom förtjänar inget bättre än döden.
Citera
2015-01-07, 17:17
Medlem
Hasseroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Men kan du sluta arabljuga? Du skrev precis till mig att du har "förståelse" för att terroristerna avrättar oskyldiga, över en jävla teckning.

https://www.youtube.com/watch?v=fgsrnmzxEUY

kolla videon bara, inte konstigt att dom har förståelse, dom har ju enligt sin egen religion rätt att ljuga för att förmå andra att tro på deras religion och gör dom inte de har dom enligt sin religion rätt att förgöra dig.
Citera
2015-01-07, 17:17
Medlem
stpungens avatar
Försökt men hinner inte läsa hela tråden, finns dom aktuella bilderna någonstans att titta på??? Undrar också var alla människor kommer ifrån som på olika sätt rättfärdigar och bortförklarar terrordådet..
Citera
2015-01-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirkovic
Men varför igonera det faktum att muslimerna invaderade spanien, portugal, frankrike, ungern, österike, balkan, asien, afrika, arabien, grekland, turkiet? Hur kan inte deras tåg vara offensiv och expansiv?

shh! Man lärde inte ut det i skolan av en anledning!

Folk som tror att Islam är fredligt är helt tappade och borde bli omyndigförklarade. Islam har fler liv på sitt samvete än Nazismen, och den ideologin går ju bra att hata, varför inte hata en ideologi som kränker kvinnor, könsstympar barn, plågo-slaktar djur och förnekar vetenskapen osv. Helt absurt att Islam accepteras.

Men det är tack vare våran marxistskola och media som dessa dåd tillåts ske. Hade vi haft en upplysande media som brydde sig om sitt folk hade vi haft en mer sanningsenlig bild av Islam. Folk börjar lägga pusslet nu och när det är lagt kommer korstågen tillbaka, med start i våra egna förorter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in