2015-01-07, 13:00
Medlem
När det visar sig att de ansvariga för massakern i Frankrike visar sig vara...trumvirvel....muslimer så bör detta innebära ytterligare några röster framgent på SD.
2015-01-07, 14:23
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Sentio kommer väl med sin runt den 10e, 11e som vanligt.
Inizio och Demoskop borde ha kommit senast idag, men troligen har väl SD så jäkla höga siffror att dom inte vill publicera resultaten. Sentio är ju norskt, så dom skiter ju i om det man publicerar är populärt i media eller inte.

Som du misstänker rådatan var antagligen en ren katastrof för PK maffian, Sd kanske 25% oviktat. De behöver lite tid för att göra om resultatet och sänka Sd men det kan finnas andra tråkigheter också; C 3,9%, Fp 3,8% Kd 2,8% till exempel.
2015-01-07, 14:29
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Demoskop bör komma samma dag, eller natten fredag/lördag efter normalt mönster.
Sentio beställs väl av SD så det är upp till dem att tajma in det rätt.

Ett problem är att vi haft tre storhelger mitt i veckorna. Räknat från julafton har vi bara haft fem arbetsdagar (27, 30, 2, 3, 6) och fyra av dem är klämdagar då många troligen tagit ledigt, så det var egentligen först igår som alla skrivbordsnissar på OI kom tillbaka till jobbet.

Tidigareläggandet av M-stämman var ju egentligen en produkt av att extraval utlystes, den skulle ha varit i mars från början. Men nu är extravalet avblåst fast M-stämman ligger kvar ändå. Tur eller skicklighet från M-ledningens sida eftersom man då slipper komma till stämman i mars med en hel vinter av svettiga OU och kritiska debattartiklar i bagaget...

M stämman är viktig för dig men om M är nere på 15% blir det ingen jubelföreställning precis, kanske rena upproret.
Instituten är säkert hänsynsfulla och vill inte störa drottning Batras kröning.
2015-01-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Nä, men alltså, efter DÖ så borde det ju vara angeläget att få ut undersökningar, borde det inte? Att det inte kommer misstänker jag beror på att förändringarna man fått är så stora att man helt enkelt inte litar på resultaten. Man måste göra kontrollerande undersökningar.
Inizio lyckades spotta ur sig 3st mätningar under December, men nu verkar det otroligt trögt.
Man kanske vill avvakta något annat institut först?
2015-01-07, 14:46
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man kan väl utgå ifrån att det måste komma någon OU innan lördag, för då börjar väl det där M-mötet?

Det kan man inte utgå från, tvärt om! Ett uselt utfall för M och stämman blir som en polsk riksdag med en ilsken opposition mot Reinfeldtfallangen. Instituten visar säkert vederbörlig hänsyn till PK kollektivet och där ingår moderaterna. När stämman lider mot sitt slut, Batra är vald då kan de släppa det obehagliga.

De kan naturligtvis även trixa med resultatet men det är svårt om det inte bara handlar om att sänka Sd. Ska man samtidigt höja M och kanske övriga allianspartier kraftigt. Blir det problem sanningen måste så småningom fram och att M sjunkit kraftigt efter att Batra tillträtt,är om möjligt ännu sämre.

Det pågår säker ivriga diskussioner i de obligatoriska "slutresultat sammanträden" de har innan de bestämmer vilka siffror som ska publiceras.
2015-01-07, 14:49
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Demoskop bör komma samma dag, eller natten fredag/lördag efter normalt mönster.
Sentio beställs väl av SD så det är upp till dem att tajma in det rätt.

Ett problem är att vi haft tre storhelger mitt i veckorna. Räknat från julafton har vi bara haft fem arbetsdagar (27, 30, 2, 3, 6) och fyra av dem är klämdagar då många troligen tagit ledigt, så det var egentligen först igår som alla skrivbordsnissar på OI kom tillbaka till jobbet.

Tidigareläggandet av M-stämman var ju egentligen en produkt av att extraval utlystes, den skulle ha varit i mars från början. Men nu är extravalet avblåst fast M-stämman ligger kvar ändå. Tur eller skicklighet från M-ledningens sida eftersom man då slipper komma till stämman i mars med en hel vinter av svettiga OU och kritiska debattartiklar i bagaget...

Igår var det röd dag, men idag sätter fabriken Sverige igång igen. Vi hoppas alla att de hinner prestera något innan helgen, men jag tror det blir en besvikelse.
2015-01-07, 15:19
Medlem
Visst har det varit en oherrans massa ledighet under perioden.
Trots det är det en anings märkligt att inget institut än lyckats knåpa ihop några siffror.
Det har ju varit en hel del turbulens i politiken så man tycker att några borde varit på benen vartfall.
2015-01-07, 15:19
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Igår var det röd dag, men idag sätter fabriken Sverige igång igen. Vi hoppas alla att de hinner prestera något innan helgen, men jag tror det blir en besvikelse.

Kanske påverkar de muslimska attackerna i Paris OU.
2015-01-07, 15:24
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Visst har det varit en oherrans massa ledighet under perioden.
Trots det är det en anings märkligt att inget institut än lyckats knåpa ihop några siffror.
Det har ju varit en hel del turbulens i politiken så man tycker att några borde varit på benen vartfall.

Dom har väntat så att svenska folkets vrede över gnäll-araberna i bussen och Löfvén/Kindbergs statskupp ska lägga sig lite. Instituten/beställarna inser förstås att SD riskerar få rekordnoteringar mot denna bakgrund.

Som straff för sin senfärdighet fick de ett muslimskt massmord på halsen. Öppna era hjärtan känns ännu mindre relevant för Sveriges folk. Ett SD runt 20% blir allt svårare att gömma undan.
2015-01-07, 16:02
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Någon som vet hur långt efter avslutad inhämtning det i regel tar för en undersökning att sammanställas och publiceras?
2015-01-07, 16:39
Bannlyst
Om Aftonbladets eller någon annan än sentio visar 20% eller mer så äter jag upp mina kalsonger! Tror inte det finns skuggan av en chans att de skulle publicera ett sådant resultat.

Nej 18% kommer de visa i absolut bästa fall! Sanna mina ord pojkar och flickor ni kommer bli så besvikna om ni verkligen tror OUs kommer visa 20+ här.
Det där ryktet om 20% var väl bara en random snubbe som trillade in här så varför man lägger någon som helst tilltro till det ryktet förstår jag inte.

Hörde ett rykte idag att SD kommer ligga på 16.3 i inizio.

Hoppas jag har fel men jag tror uppgången i OUs kommer vara ytterst blygsam.
2015-01-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitiumVirginis
Det där ryktet om 20% var väl bara en random snubbe som trillade in här så varför man lägger någon som helst tilltro till det ryktet förstår jag inte.
Han hade ju en kompis som jobbade på Inizio.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in