2015-01-07, 16:18
Medlem
Länk: http://www.jonkoping.se/barnutbildning/vuxenutbildning/tachansennuochlastillettslutbetygefter30juni2015er sattsdetmedgymnasieexamen.4.18213759148ec0b91ff1ba ea.html

Vad menas?

Jag tog studenten 2012 med slutbetyg. Alltså minst G i allt. Har även gjort HP provet och fick då 1.6.
Men vad hönder nu efter 1 Juni? Kan jag inte söka till högskolan då?

Eller kan jag vara lugn?

Är det dom dom fick samlat betygsdkument som måste vara oroliga nu?
Citera
2015-01-07, 16:38
Medlem
Undrar också över detta! Ingen som har ett svar?
Citera
2015-01-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadGentleman
Undrar också över detta! Ingen som har ett svar?
''Detta påverkar inte dig om du redan har ett dokument med rubriken Slutbetyg.''

Fick jag som svar från syv:en på komvux.
Citera
2015-01-07, 16:54
Medlem
mickis94s avatar
Min tolkning är att det gäller de som inte har slutbetyg, alltså inte fått godkänt i nog många poäng. Har du G i allt så bör du ha ett slutbetyg. Någon som är bättre på detta får dock gärna kommentera.
Citera
2015-01-07, 16:57
Medlem
Jag har har inte Svenska B utan bara A; doc inte från vux utan gymnasiet, torde väl inte göra nån skillnad, eller?
Citera
2015-01-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickis94
Min tolkning är att det gäller de som inte har slutbetyg, alltså inte fått godkänt i nog många poäng. Har du G i allt så bör du ha ett slutbetyg. Någon som är bättre på detta får dock gärna kommentera.
Jag har Slutbetyg. Så jag hoppas att jag kan sova lugnt!
Citera
2015-01-07, 18:17
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missbeauty
Jag har Slutbetyg. Så jag hoppas att jag kan sova lugnt!
Alla som har fullständigt slutbetyg från gymnasiet kan sova lugnt. Det som man gör på Komvux kallas för kompletteringar och hamnar i BII-kvoten när man söker med sitt slutbetyg och kurser man har klarat på Komvux för att få en specifik behörighet till programmet.
Citera
2015-01-07, 18:43
Medlem
Detta betyder att de som har "Samlat Betygsdokument" blir av med sin gymnasieexamen och inte kan söka in på högskola.

Det betyder ingenting för de som har "Slutbetyg".
Citera
2015-01-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldon86
Jag har har inte Svenska B utan bara A; doc inte från vux utan gymnasiet, torde väl inte göra nån skillnad, eller?

Om du planerar att studera vidare på högskola måste du läsa svenska B för att bli högskolebehörig.
Citera
2015-01-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejxoxo
Om du planerar att studera vidare på högskola måste du läsa svenska B för att bli högskolebehörig.

Är det även om jag redan studerar på högskola?
Citera
2015-01-09, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldon86
Är det även om jag redan studerar på högskola?

Hm om du redan studerar på högskola så måste det väl betyda att du redan har läst och blivit godkänd i sv a & b
Citera
2015-01-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejxoxo
Hm om du redan studerar på högskola så måste det väl betyda att du redan har läst och blivit godkänd i sv a & b

Krävs bara Svenska A och det är svenska A jag har och det är därför jag blir aningen nojig med om dom säger att man måste läsa B också; går ju doc i tankarna att pröva Sv B ändå men hade inte tänkt att göra det än på ett tag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in