2015-01-07, 15:57
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
edit

Så kan det vara, men kolla fillmen på avrättningen...
Kulan träffar i alla fall marken, men det kan ju vara så att kulen går in genom skallen och ändrar riktning innan den träffar marken..

Kolla framför polisen på backen..
Citera
Medlem
NixYOs avatar
Något som jag tycker är intressant är att när det sker ett islamistdåd i Västeuropa så blir det alltid en sådan uppståndelse men när något liknande sker i Östeuropa (exempelvis Ryssland) verkar det som om ingen bryr sig.

(FB) Stor islamistattack mot Groznyj Tjetjenien 3/12
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Någon som har statistik/opinionsundersökningar på hur muslimer ser på just karikatyrer av Muhammed? Stödjer en majoritet av muslimerna sådana här publiceringar?

En opinionsundersökning om fatwan mot Salman Rushdie visade att ungefär 40% av världens muslimer ansåg att han förtjänade dödsstraff och runt 80% att han borde straffas (om jag minns siffrorna rätt). Då var Rushdies "brott" betydligt mildare än vad denna tidningen publicerat, så du kan väl dra lite slutsatser ifrån det.

Jag googlade och försökte hitta siffrorna, men utan något vidare resultat. Jag hörde dem på "Real time with Bill Maher" för ett par månader sedan när Ben Afleck var gäst i studion. Så därigenom går det att få tag i dem iallafall.
Citera
2015-01-07, 15:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Vänstertidningen ETC om den satiriska tidningens arbete; "Du kan dessutom tycka att det är provokativt och onödigt att tidningen twittrar satiriskt om IS-ledaren" sådär inleder man alltså sitt fördömande av dagens terrordåd.

Alltså, hur fan tänker ni vänstermänniskor? Man skall alltså inte motarbeta IS, det är onödigt?

Det är väl inte säkert att IS motarbetas av en karikatyr av en IS-ledare (nu tror jag inte det har med dagens terrordåd att göra, men i alla fall).
Citera
Medlem
Albozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Så kan det vara, men kolla fillmen på avrättningen...
Kulan träffar i alla fall marken, men det kan ju vara så att kulen går in genom skallen och ändrar riktning innan den träffar marken..

Kolla framför polisen på backen..

Tror överhuvudtaget inte att han sköt igenom hans skalle. Terroristen sköt och missade med vilje.
Citera
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
NU
Sanaa terror 32
Paris terror 12

Länk: http://www.bbc.com/news/world-middle-east-30706208
Citera
2015-01-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netr0pa
Jag håller med!

Väldigt konstigt för det där skottet ser ut att hamnade utanför target... Förstår inte hur folk kan tycka att de är tränade soldater om de inte kan sätta kulan från det avståndet.
Han missade ju inte, kulan går ju rakt igenom huvudet och tar sen i marken. Därför det ser ut som han missar.
Citera
2015-01-07, 15:59
Medlem
Busstations avatar
BBC listar upp vad Europas ledare uttalat om attacken. Sverige är givetvis frånvarande då våra statsministrar enbart uttalar sig om ens fotbollslag blir drabbat. Vad skönt det måste vara att leva i ett land som styrs av en riktigt ledare.
Citera
2015-01-07, 16:00
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Både Hägglund och Sjöstedt har fördömt det. Steffe vet förmodligen inte vad han ska säga, så han skiter i det. Finns säkert något schysst TV-program han kan kolla på istället.

Jag var lite för seg där. Såg nu att flera politiker kommenterat detta.
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Skämtar du?

Hon sa så. Hon menade att "vi i Sverige" snarare "skulle använda ord som islamister eller terrorister".
Citera
Medlem
Vad är cet för vapen som används?
Citera
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uaex
Videoklipp när dom skjuter ihjäl någon, står att det är charlie hebdo
https://www.youtube.com/watch?v=0DEe_c_PGgw

Kom igen. Ta åtminstone en titt i tråden innan du postar. Videon har länkats ett hundratal gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in