2015-01-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
De har inte alls postat någon bild på Muhammed, sluta ljug.

Om du syftar på tidningen i Frankrike som utsattes för attentatet så var de en av de första, efter den Danska karikatyren, att publicera liknande karikatyrer.
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Okej det var en bild på någon annan muslim-mupp inte fan vet jag.
Skiter i vad som är triggers för dessa religiösa puckon, känns som om det lika gärna kunde vara en bild på en hund med skägg

Det var en bild på ISIS-ledaren. Skillnaden är att Aftonbladet eller Expressen inte under några som helst omständigheter skulle publicera en bild på Muhammed, det är helt och hållet otänkbart.

Jag bryr mig givetvis inte heller om vad det var som triggade avskummen, men det är ändå viktigt att vara klar över att svensk media aldrig skulle få för sig att posta islam-kritik av det slaget. Att publicera en bild på ISIS-ledaren kan knappast ses som provocerande av någon. Möjligtvis då ISIS själva kanske, men knappast till den grad att de skulle planera en terrorattack utifrån det.

Citat:
Ursprungligen postat av flebbhue
Om du syftar på tidningen i Frankrike som utsattes för attentatet så var de en av de första, efter den Danska karikatyren, att publicera liknande karikatyrer.

Det gör jag inte, jag syftar på Expressen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Antagligen inte.
Varför säger du så? Vad har du för information du inte ger till oss?
Citera
Medlem
Kolla på filmen när polisen blir skjuten. En svartklädd och en med brun väst springer mot polisen men två svartklädda hoppar in i bilen. Vart tar den tredje mannen vägen. Alltså han med västen?
Citera
Medlem
B3rt3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris
Instämmer. Det där var inga IS-wannabes. De hade vapenträning.
Främst ser man det på lugnet.
Och att dom fortfarande är på fri fot. Inte ett spår vad jag kan förstå.
Citera
Medlem
SD-Kalles avatar
Någon som har statistik/opinionsundersökningar på hur muslimer ser på just karikatyrer av Muhammed? Stödjer en majoritet av muslimerna sådana här publiceringar?
Citera
2015-01-07, 15:49
Medlem
Följ Charlie Hebdo på Facebook:
https://www.facebook.com/pages/Charlie-Hebdo-Officiel/106626879360459?fref=ts

Vet någon om fler än 2 gärningsmän var inblandade i attacken? Och hur är det möjligt att terrorister kan smuggla in automatkarbiner i Frankrikes huvudstad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Helt sjukt att muslimer firar detta terrordåd, ska inte islam vara fredens religion? Tror jag hört det någon gång..

Oh så du var på den festen där de firade detta ? Har du nåt bevis eller rabblar du bara?
Citera
Medlem
Dags att börja publicera massvis med bilder där mohammed knullar getter och suger av negrer.
#mohammedbomba
Citera
Medlem
Helena Giertta(chefredaktör på Journalisten) tar nog dagens osmaklighetspris. På fråga i Expressen-studion vad hennes reaktion är på en live-intervju från Paris med en kollega till de mördade journalisterna.

"Det första jag reagerar på är att hon nämner Islam".
Citera
2015-01-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det var en bild på ISIS-ledaren. Skillnaden är att Aftonbladet eller Expressen inte under några som helst omständigheter skulle publicera en bild på Muhammed, det är helt och hållet otänkbart.

Jag bryr mig givetvis inte heller om vad det var som triggade avskummen, men det är ändå viktigt att vara klar över att svensk media aldrig skulle få för sig att posta islam-kritik av det slaget. Att publicera en bild på ISIS-ledaren kan knappast ses som provocerande av någon. Möjligtvis då ISIS själva kanske, men knappast till den grad att de skulle planera en terrorattack utifrån det.

Det gör jag inte, jag syftar på Expressen.
SVT visade en intervju med en fransk muslim som sa att hon i början gav stöd till bilderna, när dom visade extremister, men sedan hade dom tydligen visat deras profet i sexuella anspelningar och det var väl då det tog hus i helvete.
Citera
2015-01-07, 15:50
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Ett samhälle som byggs som en krutdurk är det man kan skylla på.
Mångkultur utan assimileringskrav innebär stor sannolikhet för inbördeskrig när omständigheterna är gynnsamma för detta.
Apropå skylla sig själv; du är inte ensam om dessa tankar:
https://www.youtube.com/watch?v=5bGn6ocOoaY

Man kan nästan påstå att vissa grupper inte vill eller kan assimileras eller intregreras då religionen spelar en stor roll tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in