2015-01-07, 15:17
Medlem
WhaleMales avatar
Hej!
Jag skulle vilja köpa följande saker så billigt som möjligt.
Gärna i storpack.

Sötmandlar
Blåbär (andra bär också)
Minitomater
Broccoli

Några tips?
Citera
2015-01-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Sötmandlar
Blåbär (andra bär också)
Minitomater
Broccoli

Några tips?

Inte säker, förmodligen invandrarbutiker.
ICA BASIC frysta bär, alternativt självplock.
Cocktailtomater? Finns väl bara som färska, inte mycket att välja på där. Lidl/Willys/Invandrarbutik.
Ett halvkilo frusen broccoli kostar väl inte många kronor, förmodligen ICA BASIC där med.

Annars har du grosshandlare om vi snackar riktig uppbunkring, beror ju lite på var du bor om det är billigare eller inte.
Citera
2015-01-07, 17:03
Medlem
PrinsessanPeachs avatar
Om du köper Billiga storpack var noga med att tvätta, kocka ev tillaga de nogrant för de kan förekomma sjukdomar hos de billiga varianterna.
Citera
2015-01-11, 02:42
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Inte säker, förmodligen invandrarbutiker.
ICA BASIC frysta bär, alternativt självplock.
Cocktailtomater? Finns väl bara som färska, inte mycket att välja på där. Lidl/Willys/Invandrarbutik.
Ett halvkilo frusen broccoli kostar väl inte många kronor, förmodligen ICA BASIC där med.

Annars har du grosshandlare om vi snackar riktig uppbunkring, beror ju lite på var du bor om det är billigare eller inte.

Får jag som privatperson handla av grosshandlare?
Några exempel/tips?
Citera
2015-01-11, 05:15
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Får jag som privatperson handla av grosshandlare?
Några exempel/tips?

De säljer oftast endast till företag, men det gick för mig iallafall att skapa konto direkt där och de kollar knappast upp omedelbart om ditt företag existerar eller ej.

Men det mesta kommer i stora förpackningar. Riktigt stoooooooora typ 5liter ketchup, flaskan går inte ens in i en normal hemmakyl.
Citera
2015-01-11, 11:03
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Hej!
Jag skulle vilja köpa följande saker så billigt som möjligt.
Gärna i storpack.

Sötmandlar
Blåbär (andra bär också)
Minitomater
Broccoli

Några tips?
jag köpte fryst broccoli igår på lidl. 13 kr för 750g. de hade för övrigt även extrapris på frysta hallaon om det är intressant, men jag minns inte vad de kostade
Citera
2015-01-13, 05:25
Medlem
Jag använder mycket blåbär och köper 500-gramspåsarna på Lidl. De är några kronor billigare än Polaricas. De håller fin kvalitet också, stunsiga och ger inte ifrån sig en massa vatten när de tinar. Men visst, de är vare sig ekologiska eller svenska.

Körsbärstomater finns det rätt ofta erbjudanden på på Ica. Två burkar för tio kronor eller något. Annars är ju det billigaste sättet att äta tomat helt klart i konserverad form.

Broccoli; säkert Ica basic som flera säger men den är verkligen inge bra. föredrar t ex Findus, stoooor skillnad i kvalitet.
Citera
2026-05-02, 22:04
Medlem
Fruktsnack.se har billiga premium nötter, olika mandlar, rå och rostade osv. Du kan köpa i bulk som företagare eller bara några g. Väldigt bra och flexibel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in