2015-01-07, 15:17
Medlem
Bluebeast72s avatar
Högst anmärkningsvärt att SR sänder feta fula lotta i p4 istället för extrainsatta program om att europa attackerats av terrorn igen.

Men det är väl som ni säger, släta över o sopa under mattan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av netr0pa
Kan nån utav er experter förklara för mig i detaljer vad är det som säger att dessa är tränade soldater - bara genom att kolla på den här videon där de avrättade polismannen?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/video_schutters_parijs_schiete.html

Jag är väldigt nyfiken på vad är skillnaden mellan en amatör och en soldat!

Nån här berättade förut att sättet mannen i ljusa dräkten gick tillbaka i bilen kunde säga lite om hans militärbakgrund?

Förklara för mig tack!
Jag tycker inte ens det ser ut som att dom träffar honom på det avståndet hur tränad soldat är man då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det verkar inte vara bra utbildade soldater i alla fall, rör sig oskyddat mitt på gatan, springer framför varandras vapen i eldriktningen, amatörer, förmodligen varit med förr, i så fall i Irak/Syrien kan jag tänka mig.

liknar allt mer mossadagenter
Citera
2015-01-07, 15:18
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Och sen hade vi någon tjomme i Norge som sprängde en stor bomb och skjöt ihjäl 69 pers på en ö om jag inte missminner mig.. Men det är väl okej för han var inte muslim!!! Skärp dig..

Det här dådet är tragiskt. På den där filmen från liveleak där dom skjuter mot polismannens huvud, tar det skottet i huvudet eller bredvid? Det är lite svårt att avgöra. Men han är död, right?

Såg ut som att han tvärdog. Det såg faktiskt riktigt proffsigt ut om man får uttrycka sig så om en så fruktansvärd sak. Mördaren bara springer fram lite nonchalant och smäller iväg ett skott i farten och drar sen vidare.
Citera
Medlem
frdks avatar
Verkar vara en ny approach av islamisk terror..
Hit n' run möjligt inspirerat av SAS lätta raider i syrien.

- Namnen utropades före avrättningarna vilket tyder på att de fått en uppdragslista (de kände tydligen inte offren väl nog att känna igen personerna utan bekräftelse), och det var bara de som avsågs.

- Poliser avrättades med, inte bara hindras (från filmen). dvs lika stort hat föreligger mot polis som journalisterna.

- Sista målet var att ta sig ut och gå under jord. Dvs, inget självmordsdåd med maximalt döda vilket annars varit praxis.

Ser professionellt ut och av jihadister som vill fortsätta i yrket.
Oroväckande, kan vara början på mer löpande krigsliknande angrepp.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Vart kan jag hitta denna avrättningsvideon?

Här
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/video_schutters_parijs_schiete.html

Fu*k Islam
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Om en svensk skulle begå ett attentat mot muslimer. Ja då vet vi alla vilka som får skulden.

Vilka då menar du? Skillnaden är att om en svensk begår en handling som kan vara terroristiskt motiverad blir det alltid "psykologiskt". Tänk på mordet mot Anna Lindh. En terrorhandling, men mördaren blev diagnositiserad "psykfall".
Citera
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Vart kan jag hitta denna avrättningsvideon?
http://www.friatider.se/har-skjuter-terroristerna-ihjal-en-polisman
Citera
2015-01-07, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damorte
Man undrar ju vems briljanta idé det här kan ha varit. Det går säkert bra för IS att föra krig mot mellanöstern länder, men vad fan tror dom kommer hända om de börjar ge sig på västvärlden med sina avrättningskampanjer och terrordåd?

Inser inte de här specialfallen av mänskligt avskum att deras aktioner är totalt kontraproduktiva i det långa loppet? När Européerna tröttnat på dessa fundementalisters primitiva psykotiska betéenden så kommer förr eller senare alla muslimer bli totalt utplånade i Europa oavsett om de är jihadister eller ej.

Hmm där har du fel om du inte menar att man skall göra som i hitler tyskland, dvs inför rasbiologi och sätta de som inte klarar testet i gaskammare och avrätta dom.
Citera
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Jonas Sjöstedt tar avstånd:

"Ett vidrigt dåd mot journalister, kritisk granskning och det fria ordet. Vi får inte låta oss tystas."

https://twitter.com/jsjostedt/status/552829040860884992
Citera
Medlem
netr0pas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederafittor
Jag tycker inte ens det ser ut som att dom träffar honom på det avståndet hur tränad soldat är man då?

Jag håller med!

Väldigt konstigt för det där skottet ser ut att hamnade utanför target... Förstår inte hur folk kan tycka att de är tränade soldater om de inte kan sätta kulan från det avståndet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Står ganska klart i Genevekonventionen att sårade kombattanter ej får bekämpas så länge de ej fortsätter att göra motstånd.

Killen har lärt sig att så gör man i CS.

Jag förstår inte riktigt logiken hos islamska terrorister. Som de som körde på en engelsk soldat och skar halsen av honom. Men de gjorde inget mot de andra runt omkring. Tror de att de vinner sympati på att bara döda militärer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in