2015-01-07, 14:31
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laerande
Är det här det bästa du kunde komma på? Jämför du SD med IS?

Varför inte? Flera människor, både inom media och politiken, har kommit fram med upgifter om att de har blivit mordhotade av SD-anhängare. Har själv blivit mordhotad via PM flera gånger. Ska 13 % av Sveriges befolkning anses stödja detta då? De röstar ju på SD, so why not? Det är ett betydligt aktivare ställningstagande än att råka tillhöra samma religion som ett par idioter som utfört detta terrordåd i Paris.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Hur många moskéer finns det i enbart Sverige?
Har polisen någon koll på dessa överhuvudtaget?
Ja. De vaktar/skyddar dessa.
Citera
Bannlyst
Tyvärr så måste ett par personer mista sina liv för att få denna rörelse att starta. Nu ska vi förfölja muslimerna och utplåna dem i Europa. Det började i Tyskland och snart är det Frankrike.
Citera
2015-01-07, 14:32
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Att de själva anser sig vara muslimer är skitsamma i detta sammanhang. Varför ska en muslim som inte anser dessa terroristkräk vara muslimer gå ut i fackeltåg mot islam? Du fattar väl själv vad jag menar, spela inte dum.

Så det du säger är att det finns ingen religionsfrihet, utan man tillhör enbart en religion ifall om majoriteten anser att du är en av dem?

Ingen ska behöva gå i ett fackeltåg mot sin egna religion, men det vore trevligt ifall man faktiskt uppmärksammade och var ärlig med att islam är en religion där extremism växer som gräs. Här i väst är vi trots allt ganska förskonade, men ta en titt i mellanöstern, där människor dör i tusentals av religiös terror.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Varför twittrar så många muslimer detta som positivt? Detta är väl inte så bra reklam för fredens religion islam eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
inavlade bönder nästan allihopa! få lite perspektiv. de här tecknarna var inte guds bästa barn. som man bäddar får man ligga. muslimerna bad de åtskilliga gånger att låta bli häckla deras profet men de valde att trotsa. se det från den ljusa sidan, det kunde ha varit helt oskyldiga barn som dödats istället. kanske det ni önskar jävla galningar.

titta på den goda människan istället apropå vidriga.

https://www.youtube.com/watch?v=5VDMy9UtqK4

Att skjuta ihjäl någon eftersom man inte gillar var denne säger/skriver tycker jag och en majoritet i världen är helt galet. Yttrandefriheten är en av de viktigaste grundlagarna som finns, se bara vad som hände under medeltiden om man publicerade en vetenskaplig artikel som visade att jorden snurrade runt solen och inte tvärt om... Då blev man avrättad eftersom man ifrågasatte religionen!

Angående "Det var inga oskyldiga som dog", vad säger du om polisen som blev avrättad när han låg skadad på trottoaren?

Personligen blir jag lika arg av att se Gaza bli bombat som när terrordåd som de här sker.. Jag bryr mig inte om vilken religion/etnicitet offren har, det som väcker min sympati är när oskyldigt folk blir offer för en dåres handlingar.. I grund och botten tror jag alla människor i världen vill leva i fred och harmoni oavsett vilken religion man tror på.
Citera
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gene Wilder
”Det är en fasansfull attack som lämnat många offer efter sig. De ansvariga måste straffas och yttrandefriheten försvaras”. Kommenterar Mardröm Wallström.

Då väntar vi bara på att hon tar strid för Dan Park, eller just det i Sverige har vi avskaffat yttrandefriheten...

Ja, i Sverige skyddas satiriker genom HMF-lagstiftningen som gör att de hamnar i fängelse istället.
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Enligt Expressen är de "al-qaeda från Jemen".
Citera
Medlem
pocahontas väns avatar
Vad säger Le Pen, några uttalanden?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coldon86
Förmodligen nåt sånt men en polis bör kunna hantera sånt på ett bra sätt; hur skall dom skydda oss om dom inte ens kan skydda sig själva.

Ensam med sitt tjänstevapen mot tre stycken beväpnade med automatvapen. Det kanske skulle funka om du heter John McClane annars är det nog rätt svårt...
Citera
2015-01-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
11 personer fick sätta livet till för att några muslimer inte klarar av yttrandefrihet. Hur hanterar Frankrike det här, hur gör dem för att undvika att en likadan situation uppstår? Kommer man inskränka yttrandefriheten ytterligare bara för att muslimer inte kan ta skämt? Kan det bli aktuellt med åtgärder även i Sverige? Vi har som vi alla vet ganska många av dessa lättkränkta pedofildyrkare, tickande bomber.

Problemet är ju att den stora majoriteten av mjslimer stödjer våld och mord på de som vanhedrar koranen.

Det är bara en tidsfråga innan de slår till igen i sverige.

Hur många IS/daesh celler finns det i sverige idag?
Citera
2015-01-07, 14:34
Medlem
Dr_Kronas avatar
Ingen muslim i Sverige har fördömt dådet.
Så dom är för det.

Annars är dom jävligt snabba med uttalande om någon tex har kastat en sten genom en ruta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in