2015-01-07, 14:23
Medlem
Kan det ha varit en planerad attack sedan en tid då tidningen uppenbart haft ögonen på sig av islamister efter satiriska publiceringar eller har de på kort tid (med tanke på Twitterpubliceringen som gjordes natten till idag onsdag) mobiliserat och utfört attentatet?
Om det är det senare alternativet innebär de ju att de haft aktiva celler i landet som i stort sett varit stridsklara. Helt klart oroväckande vilket som.

Människans värde är helt utplånat.
Citera
2015-01-07, 14:23
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Polisen behöver säkert hjälp att ta sig in i förorterna.

Kanske. Specialpolis borde vara bäst utbildad för sånt. Tror snarare att militär personal kommer placeras ut på offentliga platser för att inge lugn och ha både fler ögon och muskler.

Som någon skrev tidigare i tråden så kommer det komma en andra våg idag. Vi minns Toulouse. Förr eller senare så ringar man in terroristerna och får en slutstrid. Terroristerna riggar bomber och/eller har gisslan.

Det vi har sett hittlls i dag kan vara försmaken på den riktiga massakern.
Citera
2015-01-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Finns det någon muslim som inte tycker detta terrordåd är bra? Skulle verkligen vilja veta.

Jag anser mig vara praktiserande muslim och jag tycker att dessa personer som begått dessa brott är lägre än djur! De ska naturligtvis dömas med lagens hårdaste straff. Men som man brukar säga " Thou shall not use small numbers to represent the whole. (Hasty generalization)"
Citera
2015-01-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavistamannen
HerrMet hållkäften nu för helvete, det är inte konstigt att folk blir arga över sånt här din lilla mupp.

Du var säkert en av dom som skrek sig hes över SD's "JÄRNRÖÖÖRR" men som nu sitter som en liten bajsnödig fitta och försöker svartmåla den svenska högern. Jag VET att alla muslimer inte är såhär så sluta tro att vi skuldbelägger alla muslimer!!!
Jag anklagar inte alla för att skuldbelägga alla muslimer. Jag anklagar idioter för att vara idioter och ber dessa att sansa sig och vara rationella, känner du dig träffad?
Citera
2015-01-07, 14:25
Medlem
Crumbzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Jag är inte för ett mångkulturellt samhälle. Men ni är ju f*n inte mycket bättre än muslimer här inne. Ni gör precis samma sak som dom, bara att dom tar det ett steg längre. När vi börjar ta nästa steg och gör något liknande som hände idag, ja då blir det ett inbördeskrig i Sverige. Vill vi undvika detta? Då får vi vara lugna och fina. Det finns ingen anledning att kasta en massa skit på muslimer. Eller jo det finns en anledning, men det kommer bara ge en negativ effekt.

Jag skulle gärna sätta upp koncentrationsläger för muslimer, frågor på det?

Och nej jag vill inte undvika ett inbördeskrig, jag vill bli av med Islam en gång för alla.

Det har tyvärr tillåtits att gå så långt att det ett fullskaligt krig förr eller senare är oundvikligt och då föredrar jag att vår generation städar upp sin egna smörja. Skulle exempelvis aldrig kunna förmå mig själv att skaffa barn i det här samhället.
Citera
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Inte rensa, men för att polisen ska kunna komma in och jobba fritt i förorten måste de ha militärer som skyddar poliserna under tiden poliserna arbetar där.

Det kommer ju dock att bli slakt eftersom negrerna/sandnegrerna kommer att börja skjuta direkt. Vi svenskar kan inte föreställa oss hur dessa zoner är.

Tänk Rinkeby och ta det gånger 20....
Citera
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Spelar ingen roll hur brutala övergrepp/mord som begås i Islams namn! Det går ju alltid att skylla på dom "vidriga rasisterna" som tar avstånd eller känner avsky för dådet

https://twitter.com/malinmichea/status/552807184804110336?lang=sv
Hennes blog

http://malinmichea.blogspot.se/

totalt efterbliven vänsterkossa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd
Var kan du läsa det, det stärker påståendet att dom ska ha haft information på insidan som France24 sade tidigare i sin stream.

Det har även framkommit att de pratade franska. Mer och mer tyder på att det är ett politiskt motiv med syfte att visa hur utbredd deras organisation är och hur kraftfull den är som jag påstod i ett tidigare inlägg, vissa personer har haft personligt skydd från polisen och trots detta och det uttalade hot de befunnit sig under har dom lyckats slå mot dom, med två gärningsmän.
http://www.theguardian.com/world/live/2015/jan/07/shooting-paris-satirical-magazine-charlie-hebdo#block-54ad2bcfe4b0461a99f136f4
Denna liveuppdatering
Citera
Medlem
pocahontas väns avatar
Tydligen har vissa islamska grupper använt Hashtaggen "#lordandblessattackoncharlie"?
Hörde bara som hastigast på France 24, och det är möjligt att jag har missuppfattat, är det någon som kan konfirmera?
Citera
2015-01-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickardnord
och snart i sverige
Kommer inte hända i Sverige - vårda media är så muslimvänliga att de fan kunde stått IS som ansvarig utgivare. Däremot ligger Köpenhamn riktigt högt upp på listan över länder som kommer råka illa ut.
Citera
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Precis, när en ljushyad person begår en fruktansvärd handling, han är en "ensam galning", ensam terrorist, när en muslim begår en ond handling då ska alla muslimer kollektivt bestraffas och be om ursäkt.
Kanske för att dessa vanligtvis begår sina bestialiska dåd i islams namn?
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Reaktion föder lika motreaktion. Sansa er förhelvete.

Du måste ju vara mer än lovligt jävla dum i huvudet

Du sitter alltså och säger att kallblodigt mörda ett dussin människor är en lika motreaktion på en satir? Hade de stormat in och slängt karikatyrer vilt omkring sig, så hade du haft en någorlunda lika motreaktion. Idiotjävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in