2015-01-07, 13:05
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Med mycket hög säkerhet muslimer.

Tror inte dagens publicering har med saken att göra. Det här kräver nog lite planering.

Planering? Ni/du som skriver om planering - behövs väl ingen planering med att springa in på en tidningsredaktion och meja ner 11 obeväpnade män och kvinnor, bakom deras tangentbord...?

Vad behövs det planeras för? Att de skall mötas av 50 pennfäktande satiriker?!

Behövs absolut ingen planering alls - möjligtvis Google Maps för bästa flyktväg - vapen och ammunition, samt män har de redan ståendes redo, sedan länge (sleeping cells).

Jag säger inte att det inte föregåtts av planering, men det behöver absolut INTE vara någon som helst planering heller... Ingen av oss vet!
Citera
2015-01-07, 13:05
Medlem
donthackmes avatar
Länk till Holländsk tidning med ett videoklipp någon tog där man tydligt hör skott.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/23528273/__Eerste_beelden_aanslag_Parijs__.html
Citera
2015-01-07, 13:06
Medlem
Bild när GM möter polisen.

https://twitter.com/EliseBarthet/status/552793081561751552/photo/1
Citera
Medlem
Storbritanniens premiärminister har också fördömt attacken. ”Morden i Paris är motbjudande. Vi står bredvid det franska folket i kampen mot terrorismen och för att försvara pressfriheten”, säger han enligt The Guardian.

Undrar om löfven gör som Storbritanniens premiärminister och försvarar pressfriheten han med när han fördömer attacken ?
Citera
Medlem
Muwltipliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det betyder att IS finns som aktiv terroristcell i Europa. Radikaliseringen har bara börjat.

Kanske, kanske inte. Det måste inte ha någonting med IS att göra. Det räcker att titta på alla terrordåd utförda i fredens religions namn innan IS var kända.
Citera
2015-01-07, 13:07
Medlem
Vodos avatar
kommer detta fördömas av ledande muslimer i sverige? jag tror inte det.
Citera
2015-01-07, 13:08
Medlem
Uppslagsverks avatar
Dåd mot yttrandefriheten likt detta är naturligtvis extra olycksamt eftersom att det finns rationella krafter i samhället som behöver uttrycka sig. Tidningen har levt under hot under mycket lång tid och den här typen av muslimsk terror borde inte ha varit något problem för myndigheterna att förutse och stoppa.

Mindre begåvade vänsterpersoner föreslår återkommande här på flashback exempelvis att folk bara vågar uttrycka sig från anonoma plattformar. Sanningen är att man mycket väl kan få sätta livet till om man uttrycker åsikter utanför den lilla kanal som är tillåten av regering, media och muslimer.

Det är ett mycket sjukt samhälle vi lever i, och en eloge till de som på något sätt försöker förmedla det till massan.
Citera
2015-01-07, 13:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Vilket tramsigt inlägg du kommer med. Kan vi inte försöka hålla lite högre nivå på tråden?

Hur som helst, undrar hur stora Front National blir efter det här? Vilka fler städer följer Dresdens exempel och demonstrerar mot islamisering?

Omedelbart så tror jag att det stärker FN, långsiktigt vet jag inte om enskildheter har några dramatiska effekter. Men naturligtvis är det så att social segregering, uppror (eller kravaller om man så vill) i förorterna, terrordåd likt detta så att säga läggs på – vilket bidrar till att stärka FN, vilket i sin tur paradoxalt bidrar till att stärka radikal islamismen.
Citera
2015-01-07, 13:09
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Storbritanniens premiärminister har också fördömt attacken. ”Morden i Paris är motbjudande. Vi står bredvid det franska folket i kampen mot terrorismen och för att försvara pressfriheten”, säger han enligt The Guardian.

Undrar om löfven gör som Storbritanniens premiärminister och försvarar pressfriheten han med när han fördömer attacken ?

Nej, han kommer nog mest prata om islamofobin i Sverige och Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Tvivlar starkt på det.
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Tittade på SVT Aktuellt dagen före julafton hemma hos min far. SVT nämnde att fransk militär skulle patrullera gatorna under julafton. Man nämnde som snabbast att det skett några attacker under den senaste tiden.

MEN INTE ETT ORD OM ATT DET VAR MUSLIMER!

Fyfan vad jag arg jag är inombords.
Citera
2015-01-07, 13:10
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Det, av mig fetade, är ett mycket intressant tankespår. Skulle du kunna utveckla din teori?

Jag tror förstås inte det, men det är inte helt osannolikt. Det har varit väldigt många dåd på sistone i takt med IS som uppstod ur det tomma, lägligt för att hela världen ska vända blicken åt en och samma fiende.

(Å andra sidan verkar IS locka fram det värsta i extremisterna)

Den senaste vågen av "mindre" terrordåd har begåtts av beväpnande och maskerade män, något som åtminstone tidigare varit väldigt ovanligt bland fundamentalisterna.

Men givetvis är det troligt att det är radikala islamister som vill bli kända och hyllade i IS-sammanhang. I vilket fall bör man häva passen så dessa idioter inte drar ner alla andra muslimer i avgrunden.
Senast redigerad av -DaRude- 2015-01-07 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in