2015-01-07, 12:56
Medlem
fernebos avatar
Börjar det inte bli lite väl många islamistattacker i Frankrike nu? Tre stycken förra månaden och nu denna. Det här kommer säkert att få stora politiska konsekvenser och kan bidra till att göra Le Pen till Frankrikes nästa president.

De två gärningsmännen ska ha lyckats fly med bil och i samband med det kört på flera fotgängare. Det är bekräftat att två av de döda är poliser.
Citera
2015-01-07, 12:57
Medlem
Enligt vittnen ska förövarna ha ropat islamska slagord. Förvånad?
Citera
2015-01-07, 12:57
Medlem
Excentricas avatar
Dödssiffran kan stiga. 4 personer ska ha livshotande skador.
Citera
2015-01-07, 12:59
Medlem
jadrapatrissors avatar
Det som förvånar mig är hur de lyckades fly platsen, då 2 poliser var på plats och blev skjutna till döds, borde fler vara på väg till platsen under tiden. Men trots detta lyckades dom fly platsen i en storstad som Paris.
Citera
Medlem
Oformads avatar
Fortfarande inget som helst signalemente?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är väldigt mycket nu efter stilla vind.
Nästan så att man börjar misstänka false-flag.

Islamisterna har i vilket fall börjat maskera sig och använda handeld de senaste åren. Självmordsdåd verkar passé.
Det, av mig fetade, är ett mycket intressant tankespår. Skulle du kunna utveckla din teori?
Citera
2015-01-07, 13:00
Medlem
RiverStyxs avatar
Tyvärr lär väl detta bli allt vanligare. Riktigt illa kan det bli om jihadresenärerna från Syrien börjar komma tillbaka. Just nu verkar IS vilja behålla dem på plats för att kriga för kalifatet, men det kan ju ändras vad det lider.

Frankrike har ett jätteproblem med bångstyriga muslimer sedan länge. Sverige verkar avundsjukt försöka sitt bästa för att komma ikapp och gå om Frankrike i andel muslimer av befolkningen.
Citera
2015-01-07, 13:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorJohn
Högrisk inlägg men ändå,

Det är lite "rätt åt dom". Man kan inte provocera gång på gång, det är inte heller okej.
Det är "problemet" med tryck och yttrandefrihet, att man iprincip säga och skriva vad man vill utan att behöva ta konsekvensen för det..

Jag är varken det ena eller andra men jag skulle aldrig säga nått som är obetydligt för MIG för att provocera DIG medvetet.

Du menar att fredliga ord skall bemötas med fysiskt våld, är du helt störd?

Självklart skall ordet vara fritt, ingenting försvarar det här våldet.
Citera
2015-01-07, 13:01
Medlem
Tydligen tre GM och dom ska ha tagit gisslan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H8red
Man får vad man ber om tyvärr.

Det är väl mest tur och tillfälligheter att det inte hänt i Sverige eller Danmark än?

"Svenska" muslimer försökte ju mot Jyllandsposten men det gick tungt.

Men jo, det är bara en tidsfråga.

Bättre valarbetare/PR mot multikulti/islam går inte att köpa för pengar.
Citera
Medlem
På vilken adress ligger tidningsredaktionen på?
Citera
Medlem
fernebos avatar
Det ska vara tre gärningsmän och de ska ha tagit gisslan när de flydde från platsen. Dramat är inte över än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in