2015-01-07, 00:43
Medlem
dethalvabarnets avatar
Någon som kan hosta upp generell demografi på de som lurades? Alltså ålder/kön/bostadsområde/yrke?
Citera
2015-01-07, 00:48
Medlem
omfgs avatar
vilken jävla idiot, men vad tjänade han på detta? Blåste han dom på nå pengar?
Citera
2015-01-07, 01:22
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
Någon som kan hosta upp generell demografi på de som lurades? Alltså ålder/kön/bostadsområde/yrke?
Några yrken verkar de ju inte ha, så det kan vi nog stryka.
Citera
2015-01-07, 02:18
Medlem
Ondves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Riktigt många frågetecken kring det aktuella fallet. Det som är mest besynnerligt är att så många inte bara lät sig luras utan att de nu i efterhand inte kan kasta mer ljus över själva förloppet. Det är som att alla parter i saken har något att dölja.

De hade väl skrivit på ett kontrakt om tystnadsplikt vilket de lurade kanske är lite rädda för att bryta även nu?

Kanske även detta med tystnadsplikt gjort hela bedrägeriet, eller vad det nu ska föreställa, möjligt?
Citera
2015-01-07, 04:40
Medlem
Det här låter ju helt sjukt. ÄnNu har ingen lyckats knäcka koden till hur och varför. Undrar om kommunens näringslivskontor vet nåt? Kompletterande aktörer? I en normal stad hade ju lokaltidningarna snappat upp 130 nya jobb DIREKT och bullat upp med massor av intervjuer och gjort världens successtory... men det här?
Senast redigerad av Vippe 2015-01-07 kl. 04:47.
Citera
2015-01-07, 05:13
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beautilfulLoser
Detta är i paritet med trådstarter som kan ersättas av en enkel googling. Du tänkte inte på att söka i tråden på just anställningsavtal? Jag får 8 träffar inkl din menlösa fråga.
Tack för informativt svar och tack för din trevliga ton. Är du en av dom som blev lurad ?
Citera
2015-01-07, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vippe
Det här låter ju helt sjukt. ÄnNu har ingen lyckats knäcka koden till hur och varför. Undrar om kommunens näringslivskontor vet nåt? Kompletterande aktörer? I en normal stad hade ju lokaltidningarna snappat upp 130 nya jobb DIREKT och bullat upp med massor av intervjuer och gjort världens successtory... men det här?
Ännu en fara med att vi snart inte har någon som helst lokal nyhetsbevakning utanför storstäderna, i så fall.
Citera
2015-01-07, 07:05
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Jävla trollning. Man undrar ju vem som säger upp jobbet bara sådär?
Citera
2015-01-07, 07:32
Medlem
kanel-hassans avatar
Många olika uppgifter som framkommit i tråden. Nån säger att han sitter häktad och en annan har hört att han stuckit till Thailand... Undrar vad som är sant. Sen var ju inte den här Jens själv utan det var tydligen fler med vid anställningsintervjuerna. Vilka är dessa människor? Hade de också blivit lurade? Var de några som blivit anställda tidigare som aldrig fick lön?

Generellt många frågor men lite fakta i tråden...
Citera
2015-01-07, 07:33
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Jävla trollning. Man undrar ju vem som säger upp jobbet bara sådär?

Efterklok?
Vem som helst hade gått på detta och jag tror inte kära Jens
är så smart som ni (vill?) tro.
Citera
2015-01-07, 07:41
Medlem
Men hallå....Sverige 2015 (eller 2014 när det hände)...¨
"– Det som ändå förvånade var att chefen inte ens kollade mitt CV när jag skulle bli anställd. Han tyckte jag såg ärlig ut, det räckte och därför anställdes jag direkt", säger Samir.

Vem i hela friden kan gå på detta? Slog det INGEN av de drygt hundra att det är för bra för att vara sant???????? Alltså jag tycker lite synd om er, på mer än ett sätt...

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/sade-upp-sig-for-att-borja-pa-jusab(4591524).gm
Senast redigerad av hencon 2015-01-07 kl. 07:45.
Citera
2015-01-07, 08:26
Medlem
Doctors avatar
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/alwex-har-utnyttjats-i-jobbharvan(4592133).gm
Citat:
Några personer som tackat ja till bluffjobben på Jusab har sagt upp sig från anställningar på just Alwex.

Jag kan inte förstå att inte ens de har genomskådat bluffen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in