2015-01-06, 22:04
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vad tycker du själv ? Ställ frågan till dig själv och du har förmodligen ett svar klart och fint. Vill du att jag skall svara ÅT dig? Jag vet redan vad jag tror och tänker. För dig är det kanske ett bevis, vad vet jag.

För mig är det givetvis inte ett bevis men med din logik är det ett jättebra bevis, därav frågan. Men jag tror tyvärr det var för avancerat för dig att riktigt förstå dig på, därav ditt luddiga svar.
Citera
2015-01-06, 22:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
För mig är det givetvis inte ett bevis men med din logik är det ett jättebra bevis, därav frågan. Men jag tror tyvärr det var för avancerat för dig att riktigt förstå dig på, därav ditt luddiga svar.
Vill du ha logik? Ok! 1.GUD finns. 2. GUD finns inte= INGEN VET! Svårare än så är det inte.
Citera
2015-01-06, 22:13
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Vill du ha logik? Ok! 1.GUD finns. 2. GUD finns inte= INGEN VET! Svårare än så är det inte.

Nu börjar du närma dig... Ingen vet om någon Gud finns eller ej men samtidigt påstår du dig ha bevis för att Gud finns. Låter det fortfarande logiskt tycker du?
Citera
2015-01-06, 22:23
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Nu börjar du närma dig... Ingen vet om någon Gud finns eller ej men samtidigt påstår du dig ha bevis för att Gud finns. Låter det fortfarande logiskt tycker du?
Jag TROR att GUD finns och att jag till 100% kommer att dö en dag, något jag med bestämdhet VET. Där någonstans får du leta efter logiken om du nu hittar den.
Själv behöver jag inte den. Jag tror bara under tiden jag lever. Valt det, frivilligt och utan rädsla eller tvång. Dör jag och hamnar i den eviga elden eller hamnar hos Gud eller ingenstans så har jag levt det liv jag velat. OCH gillat. Och du får leva ditt som du vill och dö du med.
Citera
2015-01-06, 22:26
Medlem
Citat:
Jag TROR att GUD finns och att jag till 100% kommer att dö en dag, något jag med bestämdhet VET. Där någonstans får du leta efter logiken om du nu hittar den.
Själv behöver jag inte den. Jag tror bara under tiden jag lever. Valt det, frivilligt och utan rädsla eller tvång. Dör jag och hamnar i den eviga elden eller hamnar hos Gud eller ingenstans så har jag levt det liv jag velat. OCH gillat. Och du får leva ditt som du vill och dö du med.
Varför behöver du inte logik? Gäller det alla frågor här i livet? Eller bara om guds vara eller icke vara?
Citera
2015-01-06, 22:31
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Varför behöver du inte logik? Gäller det alla frågor här i livet? Eller bara om guds vara eller icke vara?
På jobbet bland annat behövs mitt logiska tänkande enormt mycket.
Jag vet att det inte finns LOGIK i Gud och LOGIK är inte Gud för mig.
Jag söker inte logikens Gud. Jag tror på Gud. Logiskt som det bara kan bli.
Citera
2015-01-06, 22:34
Medlem
Citat:
På jobbet bland annat behövs mitt logiska tänkande enormt mycket.
Jag vet att det inte finns LOGIK i Gud och LOGIK är inte Gud för mig.
Jag söker inte logikens Gud. Jag tror på Gud. Logiskt som det bara kan bli.
Hur vet du att det inte finns logik i Gud? Varför tro på något som du själv tycker är ologiskt,när det inte finns bevis?
Citera
2015-01-06, 22:39
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Hur vet du att det inte finns logik i Gud? Varför tro på något som du själv tycker är ologiskt,när det inte finns bevis?
Vem har sagt till dig att LOGIK är det enda som är viktigt i livet? Jag är inte logik fixerad och använder mig endast av den då jag verkligen är i behov av den och som ett bra hjälpmedel och komplement i tillvaron.
Vad gör det dig att jag tror på Gud? Var finns logiken där i?
Citera
2015-01-06, 22:44
Medlem
Citat:
Vem har sagt till dig att LOGIK är det enda som är viktigt i livet? Jag är inte logik fixerad och använder mig endast av den då jag verkligen är i behov av den och som ett bra hjälpmedel och komplement i tillvaron.
Vad gör det dig att jag tror på Gud? Var finns logiken där i?
Det gör mig ingenting att du tror på Gud. Har du uppfattat det så? Har jag sagt att du inte borde tro på Gud? Jag bara undrar varför du kopplar bort logiken helt och hållet i en sådan (viktig?) fråga?
Citera
2015-01-06, 22:45
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det gör mig ingenting att du tror på Gud. Har du uppfattat det så? Har jag sagt att du inte borde tro på Gud? Jag bara undrar varför du kopplar bort logiken helt och hållet i en sådan (viktig?) fråga?
ja du den frågan får du nog fundera på tills du ligger med näsan i vädret.
Citera
2015-01-07, 00:21
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
ja du den frågan får du nog fundera på tills du ligger med näsan i vädret.
Du menar att du står utan svar i ytterligare en av en ändlös rad frågor?
Citera
2015-01-07, 05:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Med den logiken finns precis allting du kan tänka dig och bevis finns det också. Om jag säger att gud INTE finns, är det ett bevis i sig?

Citat:
Vad tycker du själv ? Ställ frågan till dig själv och du har förmodligen ett svar klart och fint. Vill du att jag skall svara ÅT dig? Jag vet redan vad jag tror och tänker. För dig är det kanske ett bevis, vad vet jag.

1/ Som vanligt irrelevant retorik.

2/ Lär dig skillnaden mellan subjektivt och objektivt.

3/ Vad menar du egentligen med ordet "bevis"? Har du liksom MattiasBeming börjat med en helt hemmasnickrat terminologi, som passar till dina förvridna "argument".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in