2015-01-06, 08:40
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Du skickar ut trevare om att du har vänner och familj i närheten och att du vet hur saker gått till. berätta rakt ut vad du vet.

Fast nu är Alwex ett ganska så stort företag. Att man har någon familjemedlem där är inte av stor vikt mer än att de bekräftar att de inte samarbetar med Jusab - vilket de via media också bekräftat.

Jag vet inte alls just nu. Ett spår att det rör sig om ekonomisk brottslighet/bedrägeri av något slag är det många som tror. Jag kollar upp det spåret via de kontakter jag har, vilket jag nämnt också. Inte att jag vet något.
Citera
2015-01-06, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Någon som kan kolla upp ägaren av bolaget i Dalarna?

Vad han har suttit på för bolag innan:
http://www.merinfo.se/person/Falun/Bengt-Junior-Niklas-Nyg%C3%A5rds-1972/bqodc-2x2cv
Niklas innehar 71 bolagsengagemang (Rutinerad målvakt eller jävligt engagerad människa). Jag kollar just nu upp namnen och deras bakgrund som denna människa har kontakter med.

Straffad osv?
Eller är det bara "random" bolag han använt sig av för att lura folket?

Kronobergsfolket har lång erfarenhet av att samarbeta med en grupp människor i Dalarna när det kommer till skalbolag osv. Tips från mig.

Trams, Svenska Standardbolag AB startar upp och säljer bolag. Dessa bolag är "tomma" sånär som på aktiekapitalet men måste givetvis ha en styrelse. Är inget konstigt att ha 71 engagemang om flertalet bolag är tomma.
Citera
2015-01-06, 08:50
Medlem
Citat:
Någon som kan kolla upp ägaren av bolaget i Dalarna?

Vad han har suttit på för bolag innan:
http://www.merinfo.se/person/Falun/Bengt-Junior-Niklas-Nyg%C3%A5rds-1972/bqodc-2x2cv
Niklas innehar 71 bolagsengagemang (Rutinerad målvakt eller jävligt engagerad människa). Jag kollar just nu upp namnen och deras bakgrund som denna människa har kontakter med.

Straffad osv?
Eller är det bara "random" bolag han använt sig av för att lura folket?

Kronobergsfolket har lång erfarenhet av att samarbeta med en grupp människor i Dalarna när det kommer till skalbolag osv. Tips från mig.

Inget konstigt alls detta.

Denna person arbetar för Svenska Standardbolag AB som har som verksamhet att bilda AB (utan verksamhet) ofta med namn som Grundstenen XXXX. Därefter säljs dessa bolag för ca 8-10k varpå ett namnbyte sker. Under hela denna processen måste varje AB ha en registrerad styrelse så därför är han registrerad som suppleant på dessa.

Edit: 2:a på bollen
Citera
2015-01-06, 08:54
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Trams, Svenska Standardbolag AB startar upp och säljer bolag. Dessa bolag är "tomma" sånär som på aktiekapitalet men måste givetvis ha en styrelse. Är inget konstigt att ha 71 engagemang om flertalet bolag är tomma.

Tack för infon.
Citera
2015-01-06, 09:23
Medlem
Vad jag hört så blandade M*ria in polis och advokat i fredags om jag inte minns fel. Detta då hon inte fått lön för det arbete hon utfört. För flera anställda började detta uppdagas redan i helgen, framför allt då de som jobbat där ett tag redan. M*ria var på plats med övriga hundratals igår i Räppe.

Polis hämtade igår en gedigen hög med papper på J*ns kontor.
Citera
2015-01-06, 09:28
Medlem
batakis avatar
Citat:
Fast lokalen hyrs av Alwex Åkeri som han säger sig samarbeta med. De samarbetar absolut inte med Jusab. Det står i media och jag har familj i företaget. De skulle hantera netonnets marknad över hela norden och Baltikum, det finns inte plats för den typen av jobb där ens. Om detta inte blir fällande dom blir jag förvånad. Det kommer uppdagas mer skit som bluffakturor osv. Där är jag insatt vad gäller aktörer i södra Sverige, speciellt Kronoberg.

Jag är inte imponerad av hur anställningsavtalet såg ut och annan info. Människor som skrivit under har ingen magkänsla.
Jag är imponerad av att detta inte nådde Alwex tidigare. Eller är Alwex relativt toppstyrt så att även där har snacket gått att lokalen ska bli lager för NetOnNet och därigenom gjort bluffen än mer trovärdig?
Citera
2015-01-06, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataki
Jag är imponerad av att detta inte nådde Alwex tidigare. Eller är Alwex relativt toppstyrt så att även där har snacket gått att lokalen ska bli lager för NetOnNet och därigenom gjort bluffen än mer trovärdig?

Själv tycker jag det är väldigt konstigt att detta inte nått åtminstone lokalpressen tidigare. Med tanke på alla "jobbtillfällen" det skapade. J*ns själv ville hålla tyst om det hela för det var ju redan så många som visste och hans telefon ringde konstant från folk som ville ha jobb.
Citera
2015-01-06, 09:44
Medlem
batakis avatar
Citat:
Kan JE ingått som "målvakt" som flera hävdar för att sen ha blivit helt blåst själv och inte fått några pengar alls för att ha agerat målis.
Kan vara så att JE's tjej har tjatat på honom att han måste fixa stålar snart. JE har tjatat på sina "bedrägerikompisar" om att han behöver ett nytt uppdrag.
De tröttnar på hans tjat och vill ge honom en näsbränna, så de kokar ihop något som är tillräckligt bra för att lura JE, men tillräckligt dumt för att bluffen inte ska lyckas.

Fast det går snett, JE lyckas långt över förväntan och förmodligen förstås han inte själv att det inte ska bli något lager förrän några dagar innan och då gör han sig oanträffbar.
Citera
2015-01-06, 09:45
Medlem
meas19s avatar
Citat:

Kanske var detta jobb han ville ha...

http://www.alwex.se/a/storavtal-till-alwex

Logistikföretaget Alwex har för närvarande 180 anställda. Man räknar med att personalstyrkan behöver utökas under kommande året, inte minst vid det kraftigt utökade lagret.
Senast redigerad av meas19 2015-01-06 kl. 09:47.
Citera
2015-01-06, 09:55
Medlem
batakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Kanske var detta jobb han ville ha...
http://www.alwex.se/a/storavtal-till-alwex
Nja, det kan ha gett frågor till Jens om både får plats i den lokalen. Men samtidigt bekräftar det att Alwex sysslar med att sköta lagervaror åt andra företag och gör det mer troligt att de även skulle kunna sköta det åt Netonnet. Fast jag förstås inte varför Netonnet skulle vilja lägga ett lager i Växjö, skulle vara kul att veta vad Jens svarade på den frågan.
Citera
2015-01-06, 09:59
Medlem
varför skrivs det så lite i riksmedia om detta? aftonbladet sände ju t.o.m live från en pizzeria på nyårsdagen för att det säljs så mycket pizzor den dagen.

journalistiken är fan illa ute i det här landet alltså.
Citera
2015-01-06, 10:04
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Nja, det kan ha gett frågor till Jens om både får plats i den lokalen. Men samtidigt bekräftar det att Alwex sysslar med att sköta lagervaror åt andra företag och gör det mer troligt att de även skulle kunna sköta det åt Netonnet. Fast jag förstås inte varför Netonnet skulle vilja lägga ett lager i Växjö, skulle vara kul att veta vad Jens svarade på den frågan.

Netonet beslutade i november att lägga sitt lager i Borås.
http://intelligentlogistik.se/archives/4821

Han verkar ha plockat lite halvsanningar här och där för att göra det mer trovärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in