2015-01-05, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Om det inte beskrivs noga i bibeln vad som ska hända , så är det ingen profetia enligt mig. Jag kan också häva ur mig ,vagt , saker som kommer att hända i framtiden.

Förstår du hur lång bibeln skulle behöva vara om varenda krig och upptrappning skulle beskrivas i minsta detalj fram till våran tid från typ 3000 år sedan? Nej men det finns ganska väl beskrivna tecken kring vad som skall ske vid olika tidpunkter. Gäller bara att läsa också
Citera
2015-01-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Hon ville bli räddad av Bibeln. Det var därför hon överhuvudtaget tog den och började läsa. När hon såg hur vacker texten var och hur jävligt hennes liv var så var valet enkelt.

Och hur kom hon på att hon kunde bli räddad av Bibeln? någon fick henne att inse detta.
Självklart är valet enkelt när man har fått insikten. Du behöver bara söka efter sanningen så ska du finna den.
Citera
2015-01-05, 23:45
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus.Malm
Och hur kom hon på att hon kunde bli räddad av Bibeln? någon fick henne att inse detta.
Självklart är valet enkelt när man har fått insikten. Du behöver bara söka efter sanningen så ska du finna den.

Det är möjligt att det var så. Men frågan är om hon inte likaväl kunde kommit till insikt av att läsa Koranen och dess burkor och sharia lagar.
Citera
2015-01-05, 23:49
Medlem
Citat:
Förstår du hur lång bibeln skulle behöva vara om varenda krig och upptrappning skulle beskrivas i minsta detalj fram till våran tid från typ 3000 år sedan? Nej men det finns ganska väl beskrivna tecken kring vad som skall ske vid olika tidpunkter. Gäller bara att läsa också
Det hade räckt med fem specifika saker,med datum och händelse. Då hade man kunnat tro att det var något speciellt med bibeln.
Citera
2015-01-05, 23:51
Medlem
Citat:
Det är möjligt att det var så. Men frågan är om hon inte likaväl kunde kommit till insikt av att läsa Koranen och dess burkor och sharia lagar.

Det är inte omöjligt men det är inte lika troligt och jag har aldrig sett någon som fått någon typ av muhamed-uppenbarelser på samma sätt som jag sätt muslimer få Jesus-uppenbarelser.
På något sätt finns det något radikalt i Bibelns ord eller Jesus, som liksom får människor att vända om från allt ont och söka Gud.
En som börjar följa Islam kommer antagligen att följa betydligt sämre vägar. Eftersom Muhamed bara var en människa som gjorde dåliga saker.
Citera
2015-01-05, 23:54
Medlem
Citat:
Det hade räckt med fem specifika saker,med datum och händelse. Då hade man kunnat tro att det var något speciellt med bibeln.

Lite väl uppenbart kanske? Grejen med Gud är att alla har inte tillgång till honom rakt av. Utan man måste ha en vilja och/eller få nåd av Gud på något sätt för att få insikten/komma till tro.
Den fria viljan innebär ju att vi kan välja att ta emot honom och finna bevisen eller så gör vi det inte.
Citera
2015-01-05, 23:54
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Hon ville bli räddad av Bibeln. Det var därför hon överhuvudtaget tog den och började läsa. När hon såg hur vacker texten var och hur jävligt hennes liv var så var valet enkelt.
precis... det kunde ha varit en from koranbok, så som flickorna under koranläran... börjat inbilla sig att om man visar knäna, då horar man

annars, var hennes personliga sits, trovärdig... usa rymmer en helt fruktansvärd miseria som vi är ganska förskonade ifrån - ändå har jag träffat "horiga" tjejer, som varit så bångstyriga att ha käftat med precis allt som rör sig... och fått rätt och senare fick man höra att lite pronovideos för åttaåringar, det ska man inte förfasa sig över, dock förfasar jag mig så som mitt förnuft säger, jag tiger iaf inte och har tyvärr sett hur lamt man hanterat "frihet" också här på hemmaplan i Sverige.

Lite lustigt attt det brukar löna sig att först hora, sedan "hamna" i chefspositioner och påbörja hjärntvättar-retorik mot andra som kan tänkas ha inte samma "syn" på livsuppfattning

nej, värst vad gråtmilda och sentimentala de är där... kanske för att man pressar folk till just bristningsgränser och omedelbart VÄGRAR dem hjälp om så att de ber på knäna, men det kan man ju glant radera och undanhålla

oprah winfrey-mani , phil-doktriner, you gaaaaaat to belieeeve you stupid ass/ är det så det ska låta? när förståsigpåare och kd- kommer med sin pedagogiska totalt stukade version?

nej tack men nej tack

det går inte till så här, vi har iaf frihet som är helt avvikande den amerikanska modellen, varför låtsas du att Sverige är ett demoraliserat patrask-land?

tycker du är medvetet vinklar - du sitter alltså i en idyllisk socken och predikar som vanligt?

och den.. ingången har alla? , eller tvärtom?
Citera
2015-01-05, 23:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Här skall du få fem av mig från The Holy Bibel.

Miljöförstöring, haven förgiftas med mera.

Ökad brottslighet.

Kärlekslösheten breder ut sig.

Naturkatastrofer.

Epidemier och farsoter.

Men.......

Kan ha naturliga orsaker också.
Citera
2015-01-06, 00:00
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Lite väl uppenbart kanske? Grejen med Gud är att alla har inte tillgång till honom rakt av. Utan man måste ha en vilja och/eller få nåd av Gud på något sätt för att få insikten/komma till tro.
Den fria viljan innebär ju att vi kan välja att ta emot honom och finna bevisen eller så gör vi det inte.
Nja.. inte tro .. men RO.. börja förstå sitt VÄRDE.. vilket har rätt lite med bibel-lära att göra, världen är lite för upplyst för att bibeltugg är så kompatibelt som påstås - kan funka.. säger jag inte, men generellt, icke.

Som du kan se i filmsnutten, sitter hon bland naturens element, en massa arrangerade stenar med porlande vatten.. det var hennes förlitande på bibelsanningen om att mannen äger tolkningsföreträde.. för egen hand, skulle hon ju aldrig fatta att det kanske inte är gott med öl morgon middag afton... så utan själva prostituerandet, var hon förledd... av kanske t.o.m styvfadern, som kanske i berusning skällde ut henne så hon omedelbart på riktigt hamnade under hans skosula, en tyrann vad det lät.

kolla själv.

bryta ner henne... för att inte längre kunna leva-utan-bibel... är det potent?

kanske temporärt, man får hoppas att deras sagoversioner inte når hit.

Sverige är iaf bättre. Här slipper man knutbypastorernas sämsta "metodik"

för det bygger på skör mekanism, om du frågar mig.

religion tycks ha den effekten på folk, de blir lite för sentimentalpatetiska och otroligt medgörliga.
Citera
2015-01-06, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue

religion tycks ha den effekten på folk, de blir lite för sentimentalpatetiska och otroligt medgörliga.

Om du pratar om kristendom så är det nog ordet frälst du söker
Citera
2015-01-06, 00:12
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Om du pratar om kristendom så är det nog ordet frälst du söker

Hur ser du på ordet salig?
Citera
2015-01-06, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Hur ser du på ordet salig?

"Salig är den som är renhjärtad. Han skall få se Gud"

Så säger ju Jesus på ett ställe. Salig är nog som att vara till Guds ära. Man lever på ett sätt som behagar Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in