Citat:
Ursprungligen postat av
Hippie
Så att ordet neger blev icke-accepterat beror på en konspiration av PK-vänstern?
Det är att ha på sig foliehatten märker jag.
Naturligtvis beror det på internationella tendenser startade i USA där svarta inte ville bli kallade negrer och detta synsätt blivit accepterat även internationellt.
Ja, och några pushade för att vi bl.a skulle ta över detta amerikanska, i sig larviga PK-språkbruk, trots att vi bor i Sverige och talar svenska. Nej, någon hemlig överenskommelse (konspiration) krävdes nog inte, men hela PK-media/vänstern började basunera ut och ungefär samtidigt tycka att detta var vägen att gå. Kollektiva fenomen existerar. Faktiskt. Det var absolut inget som kom från det svenska folkdjupet.
Citat:
Nämnda vid sitt rätta namn? Såvitt jag vet finns det inga rätta namn utan dessa kan ändras över tid. Hur kan det vara mer rätt att kalla någon neger än svart? Hur försvårar det debatten?
Det har jag redan förklarat. Läs igen. Negerförbudet var inget som växte fram spontant utan handlade om vänsterns egna rasfobier som de sedan har påtvingat alla andra. Och det rätta namnet för neger är neger, som betyder svart.
Det är sedan inte jag som påstår att det är mer rätt att kalla en neger för neger än för svart. Båda funkar ju lika bra. Det är enbart PK-sidan som diskriminerar och förbjuder en massa ord.