2015-01-05, 20:03
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Som jag skrev; det kommer från de svarta.
Tro inte på att PK-vänstern har så stor makt.
Tänk att en liten minoritet i Sverige kan ha så stor makt. Skrämmande, inte sant?
Citera
2015-01-05, 20:03
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Så att ordet neger blev icke-accepterat beror på en konspiration av PK-vänstern?
Det är att ha på sig foliehatten märker jag.
Naturligtvis beror det på internationella tendenser startade i USA där svarta inte ville bli kallade negrer och detta synsätt blivit accepterat även internationellt.

Ja, och några pushade för att vi bl.a skulle ta över detta amerikanska, i sig larviga PK-språkbruk, trots att vi bor i Sverige och talar svenska. Nej, någon hemlig överenskommelse (konspiration) krävdes nog inte, men hela PK-media/vänstern började basunera ut och ungefär samtidigt tycka att detta var vägen att gå. Kollektiva fenomen existerar. Faktiskt. Det var absolut inget som kom från det svenska folkdjupet.

Citat:
Nämnda vid sitt rätta namn? Såvitt jag vet finns det inga rätta namn utan dessa kan ändras över tid. Hur kan det vara mer rätt att kalla någon neger än svart? Hur försvårar det debatten?

Det har jag redan förklarat. Läs igen. Negerförbudet var inget som växte fram spontant utan handlade om vänsterns egna rasfobier som de sedan har påtvingat alla andra. Och det rätta namnet för neger är neger, som betyder svart.

Det är sedan inte jag som påstår att det är mer rätt att kalla en neger för neger än för svart. Båda funkar ju lika bra. Det är enbart PK-sidan som diskriminerar och förbjuder en massa ord.
Senast redigerad av Överliggaren 2015-01-05 kl. 20:07.
Citera
2015-01-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Det är samma sak bara med andra ord. Du är alltså inte konsekvent.

Ordet "neger" är i det närmsta förbjudet att använda, då lagen HMF existerar.
Nej, det är inte alls samma sak.
Du censurerar dig själv dagligen; medvetet eller omedvetet. Det kallas socialt beteende.

HMF handlar inte om enstaka ord eller meningar, det handlar om syftet med dessa ord och hur de framförs.
Citera
2015-01-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Ja, och några pushade för att vi bl.a skulle ta över detta amerikanska, i sig larviga PK-språkbruk, trots att vi bor i Sverige och talar svenska. Nej, någon hemlig överenskommelse (konspiration) krävdes nog inte, men hela PK-media/vänstern började basunera ut och ungefär samtidigt tycka att detta var vägen att gå. Kollektiva fenomen existerar. Faktiskt. Det var absolut inget som kom från det svenska folkdjupet.

Det har jag redan förklarat. Läs igen. Negerförbudet var inget som växte fram spontant utan handlade om vänsterns egna rasfobier som de sedan har påtvingat alla andra. Och det rätta namnet för neger är neger, som betyder svart.

Det är sedan inte jag som påstår att det är mer rätt att kalla en neger för neger än för svart. Båda funkar ju lika bra. Det är enbart PK-sidan som diskriminerar och förbjuder en massa ord.
Men käre nån, ordet ansågs nedvärderande av de svarta.
Vissa tyckte det stämde och höll med. Ingen konspiration.
Citera
2015-01-05, 20:11
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Visst har man rätt att ändra i texter, det kallas tolkningar.

Visst petar man aldrig i historiskt källmaterial, och detta har inte heller skett.

Nej, men det skall uppenbarligen låsas in i giftskåp. Tillgängligt endast för PK-certifierade historiker för särskilda forskningsbehov.

Citat:
Det är ju förfan bara att gå till källan för att få fram originaltexten. För inte hävdar du att framförandet i programmet är källan, hoppas jag.

Nej, jag hävdar att framförandet är ett fall av ren ynkedom.
Citera
2015-01-05, 20:12
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Men käre nån, ordet ansågs nedvärderande av de svarta.
Vissa tyckte det stämde och höll med. Ingen konspiration.

Vissa sade sig tycka så, ja, men inte alla. Faktum är att det bara var en liten oförskämd och högljudd minoritet som hade fått för sig att ordet var fult. Jag tyckte exempelvis inte det. Då skall jag ha rätt att få säga "neger" hur mycket jag vill.

Och ingen jävel skall lägga sig i.
Senast redigerad av Överliggaren 2015-01-05 kl. 20:19.
Citera
2015-01-05, 20:14
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Nej, det är inte alls samma sak.
Du censurerar dig själv dagligen; medvetet eller omedvetet. Det kallas socialt beteende.

HMF handlar inte om enstaka ord eller meningar, det handlar om syftet med dessa ord och hur de framförs.
Att censurera sig själv är en sak, att censurera redan skrivna texter för att man vill slippa hängas ut som nazist i media är diktatur.

Går jag ut på stan och kallar en somalier för "neger" så kan jag lova dig att jag blir åtalad.
Citera
2015-01-05, 20:21
Medlem
Citat:
Nej, men det skall uppenbarligen låsas in i giftskåp. Tillgängligt endast för PK-certifierade historiker för särskilda forskningsbehov.

Nej, jag hävdar att framförandet är ett fall av ren ynkedom.
Eller så räcker det med att gå och köpa skivan. Mer forskning behövs inte.
Citera
2015-01-05, 20:23
Medlem
Citat:
Vissa sade sig tycka så, ja, men inte alla. Faktum är att det bara var en liten oförskämd och högljudd minoritet som hade fått för sig att ordet var fult. Jag tyckte exempelvis inte det. Då skall jag ha rätt att få säga "neger" hur mycket jag vill.

Och ingen jävel skall lägga sig i.
Du har rätt att säga neger hur mycket du vill, men du blir dömd i andras ögon; precis som du blir dömd i andras ögon om du går runt och säger fitta.

Detta såvida du håller dig inom lagens råmärken det vill säga.
Citera
2015-01-05, 20:26
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Eller så räcker det med att gå och köpa skivan. Mer forskning behövs inte.

Saknar du förmåga att skilja principer från det enskilda fallet? Astrid Lindgren kommer snart inte att vara lika lätt att få tag i.

För att kalla dig själv för hippie är du jävligt konformistisk. Det vet du, va? Det är beklämmande.
Citera
2015-01-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Att censurera sig själv är en sak, att censurera redan skrivna texter för att man vill slippa hängas ut som nazist i media är diktatur.

Går jag ut på stan och kallar en somalier för "neger" så kan jag lova dig att jag blir åtalad.
Nej det är inte diktatur, det är något helt annat. Inskränkning i yttrandefriheten är det inte heller, om du blir uthängd i media är det en reaktion på ditt uttalande inget annat. Precis som om du sagt något annat kontroversiellt.

Javisst kan du bli åtalad för förolämpning, då det kan anses vara förolämpande. Precis som att du kan bli åtalad för att kalla någon för arsle.
Citera
2015-01-05, 20:30
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Du har rätt att säga neger hur mycket du vill, men du blir dömd i andras ögon; precis som du blir dömd i andras ögon om du går runt och säger fitta.

Detta såvida du håller dig inom lagens råmärken det vill säga.

Återigen. Negertabut är artficiellt framtvingat och detta på bara några få år. Det beror på människor som vill manipulera. Och de har numera makt att ställa mig inför domstol. Det är inte fråga om en normal etymologisk utveckling, som exempelvis torde gälla för ordet "fitta".
Senast redigerad av Överliggaren 2015-01-05 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in