Citat:
Ursprungligen postat av
Grevelesevi
Vet inte om du har rätt angående SD.
Men det jag vill se är den första motionen passera riksdagen som på något, mer eller mindre radikalt sätt ändrar dagens vansinniga invandrings/integrations politik. Om det så är kungen som lägger den skiter jag i, bara den passerar.
Hoppas bara att jag lever då.
Det kommer inte att gå via riksdagen, utan tjänsemannavägen i migrationsverket. Man kommer att få order om att omtolka reglerna för en mer "EU-harmoniserad bedömmning".
Frisläppet som Sverige har nu har aldrig gått via riksdagen heller, utan är baserat på migrationsverkets tolkningar och bedömningar. Den här linjen ligger helt i linje med förra och sittande regeringar, så man har låtit det rulla på.
Men som sagt, när ekonomi och logistik säger stopp så blir det stopp. Inte för att man vill, utan för att det helt enkelt blir praktiskt omöjligt att fortsätta. Det kommer att bli problem på allvar när statskulden närmare sig 2000mdr. Dit är det ungefär 4 år. Men kan gå snabbare om regeringen lyckas sabotera mer av ekonmon, ytterligare internationell försvagning etc.
Det som händer när statskulden börjar bli för stor, eller växer för snabbt, är att dom som lånar ut börjar kräva att man kan redovisa hur man skall kunna betala tillbaka. Kan man inte redovisa det så åker räntan först upp på lånen. Därefter får man inte låna alls.
Spanein t.ex. fick seriösa problem att låna fast statsskulden bara på 60% av BNP. + att man är med i euron. Men skulden ökade snabbt, och man hade ingen plan alls för att åtgärda detta. Så räntan skenade iväg. Val-- ny regering - radikala reformer - lån till bättre ränta och sakta men säkert så har Spanien börjat hämta sig.
Spanien har gått ifrån att ha tagit in extremt mycket invandrare perioden 2000-2007, 2008 till att idag ta emot 1/100 av Sverige, sett per invånare. I Spaniens fall kom förändringen abrupt eftersom byggsektorn kolapsade och kostnaderna för Bidrag exploderade. I Sverige går det mer smygande. Men riktningen är samma, vilkåren för lån likartade även om Spanien gynnas av euron.