Citat:
Ursprungligen postat av
AlexandraIda
Bra sammanfattning av programmet. Har också funderat över varför Emily behöver experthjälp för att träffa någon. Både hon och Mathias verkar väldigt trevliga. Är väl mest att Mathias är osäker men det ger sig nog med tiden. Annars tycker jag dem passar bra ihop. Bert känns väldigt udda och hans prat om att inte vill eller har behov av fysisk närhet förstår jag inte riktigt. Han behöver nog jobba en del med sig själv först. Ellen passar nog bäst ihop med någon som också är driftig och lever ett aktivt liv. Tina verkar lite skum med sitt extrema kontrollbehov och det här med hennes katter känns lite överdrivet. Mikael borde satsa på någon som precis som han själv vill ha barn och familj och som inte helt kör över honom.
Jag tänker inte försvara Bert avseende hans beteende, han är udda på något sätt och jag bryr mig inte om på vilket. På det stora hela krävs det ju någon form av udda tankegång för att ens acceptera att delta i det här programmet under rådande premisser, så han är inte ensam i det avseendet.
Ellen är ett svårt kapitel. Hon vill både ha kakan och äta den. Hon har lagt för lite tid och intresse på att anpassa sig till sin partner, annars är det väldigt osannolikt att hon skulle vara singel en längre tid givet boplats och miljö.
Nästa problem är att den som skulle passa livsstilsmässigt inte söker sig till såna som henne. På goda grunder vågar jag dessutom påstå.