2015-01-04, 21:15
Medlem
J0Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Bra sammanfattning av programmet. Har också funderat över varför Emily behöver experthjälp för att träffa någon. Både hon och Mathias verkar väldigt trevliga. Är väl mest att Mathias är osäker men det ger sig nog med tiden. Annars tycker jag dem passar bra ihop. Bert känns väldigt udda och hans prat om att inte vill eller har behov av fysisk närhet förstår jag inte riktigt. Han behöver nog jobba en del med sig själv först. Ellen passar nog bäst ihop med någon som också är driftig och lever ett aktivt liv. Tina verkar lite skum med sitt extrema kontrollbehov och det här med hennes katter känns lite överdrivet. Mikael borde satsa på någon som precis som han själv vill ha barn och familj och som inte helt kör över honom.

Jag tänker inte försvara Bert avseende hans beteende, han är udda på något sätt och jag bryr mig inte om på vilket. På det stora hela krävs det ju någon form av udda tankegång för att ens acceptera att delta i det här programmet under rådande premisser, så han är inte ensam i det avseendet.

Ellen är ett svårt kapitel. Hon vill både ha kakan och äta den. Hon har lagt för lite tid och intresse på att anpassa sig till sin partner, annars är det väldigt osannolikt att hon skulle vara singel en längre tid givet boplats och miljö.
Nästa problem är att den som skulle passa livsstilsmässigt inte söker sig till såna som henne. På goda grunder vågar jag dessutom påstå.
Citera
2015-01-04, 22:28
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Om man googlar hennes namn så ser man att hon har en hemsida där hon också skriver om att hon förutom sitt terapeutande också är någon form av show artist

Hon är sångerska och har gett ut plattor sedan 80-talet. Inte oävet men inte min kopp te. Finns på Spotify.
Citera
2015-01-05, 08:04
Medlem
Att Ellen varit singel så länge är lite märkligt. Hon borde ju träffa massor med människor genom sina jobb. Hon verkar ju väldigt utåtriktad och vara på gång hela tiden. Eller så är det just det som är problemet.
Citera
2015-01-05, 08:24
Medlem
Menardus avatar
Citat:
Att Ellen varit singel så länge är lite märkligt. Hon borde ju träffa massor med människor genom sina jobb. Hon verkar ju väldigt utåtriktad och vara på gång hela tiden. Eller så är det just det som är problemet.

Som jag ser det så är Ellens enda problem den taskiga självbilden, ja, taskig kallar jag det och Flashback får skrika på mig hur mycket den vill. Jag säger inte att hon har världens sexigaste kropp, ändå så har hon en för snygg kropp för den taskiga självbilden som hon låst sig själv i. Titta på henne i bröllopsklänningen så inga bilringar (fett) runt magen, hon behöver bara gå en kurs hos mig i kroppsspråk, styling, flört och självkänsla så kommer hon inte reagera om ens tio skitBertar går förbi. Den djupa, sköna och avslappnade sidan i sin personlighet har hon ju redan där och gäller bara fortsätta jobba på det lite bara. Vad jag vill boxa ner roboten Bert för att hämnas åt Ellen.
Citera
2015-01-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menardu
Som jag ser det så är Ellens enda problem den taskiga självbilden, ja, taskig kallar jag det och Flashback får skrika på mig hur mycket den vill. Jag säger inte att hon har världens sexigaste kropp, ändå så har hon en för snygg kropp för den taskiga självbilden som hon låst sig själv i. Titta på henne i bröllopsklänningen så inga bilringar (fett) runt magen, hon behöver bara gå en kurs hos mig i kroppsspråk, styling, flört och självkänsla så kommer hon inte reagera om ens tio skitBertar går förbi. Den djupa, sköna och avslappnade sidan i sin personlighet har hon ju redan där och gäller bara fortsätta jobba på det lite bara. Vad jag vill boxa ner roboten Bert för att hämnas åt Ellen.

Är väl inte så konstigt att ha dålig självbild om man blivit nobbad gång på gång. Till slut blir det väl att man tvivlar på om man verkligen duger som man är.
Citera
2015-01-05, 12:03
Medlem
vem var det som inte var fysiskt attraherad Ellen eller Bert?
Citera
2015-01-05, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
vem var det som inte var fysiskt attraherad Ellen eller Bert?

Var väl Bert, han tjatade ju mycket om att han inte kände någon attraktion och att det var det han var rädd för. Men han kunde väl ha bjudit till lite i alla fall. Han verkade urtrist.
Citera
2015-01-05, 14:31
Medlem
Citat:
Var väl Bert, han tjatade ju mycket om att han inte kände någon attraktion och att det var det han var rädd för. Men han kunde väl ha bjudit till lite i alla fall. Han verkade urtrist.

så ellen ville ha sex men han ville inte? tyckte det var tvärtom
Citera
2015-01-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
så ellen ville ha sex men han ville inte? tyckte det var tvärtom

Nej jag tror inte Ellen var intresserad av Bert. Oavsett vad vi spekulerar om så valde dem ju att skilja sig. Bara det säger ju att dem inte är intresserade av varandra på det sättet.
Citera
2015-01-05, 15:25
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menardu
Att Ellen inte är den som killarnas blick fastnar på är ju ganska tydligt om vi pratar utseende, men vad fan så dålig var hon inte för den där robitBerten som många i tråden beskriver så positivt att han ibland kan kännas som Gudens gåva till Ellen. Ellen var trots allt en normal människa på många sätt, men Bert kunde inte ens leva upp till en vänskaplig relation under tiden och nej skyll inte på att attraktion inte fanns. Jag hittade inga tecken på att han var som han var bara för att attraktionen inte fanns där, utan mer för att han är så som person. Till och med med Ellens utseende och personlighet skulle jag tyckt att jag var alltför bra för Bert. Herregud, vilken karl!!!!!!! Snälla alla, sluta direkt med att berömma den skiten så mycket på bekostnad av Ellen som trots allt är en positiv och villig människa. Att stackarn Ellen var tvungen att stå ut med den där dryga skiten, tycker verkligen synd om henne.

Jag tycker inte heller det är något fel på hennes utseende, inte hennes personlighet heller egentligen, men jag tror inte att hon var med i programmet för att hitta någon att vara gift med resten av livet. Hon känns ju som att hon har en väldigt kall distans till hela projektet, som om hon pratade om någon omorganisation på jobbet när hon pratar om hur deras förhållande går. Hade någon annan av kvinnorna fått Bert hade de säkert blivit väldigt frustrerade och brutit ihop här och där över att han beter sig lite märkligt. Ellen verkar ju bete sig från första sekund som om det är ett intressant experiment som pågår i några veckor och sedan är det inte mer med det. Jag tror att hon sett det som ett sätt att göra reklam för sin verksamhet (exponeringen är ju värd miljoner om man betalar för samma tid i tv-reklam) eller så har hon blivit övertalad av sina kompisar i media som varit inblandad i produktionen på nåt sätt. Eller en kombination.
Citera
2015-01-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Ellen verkar ju bete sig från första sekund som om det är ett intressant experiment som pågår i några veckor och sedan är det inte mer med det. Jag tror att hon sett det som ett sätt att göra reklam för sin verksamhet (exponeringen är ju värd miljoner om man betalar för samma tid i tv-reklam) eller så har hon blivit övertalad av sina kompisar i media som varit inblandad i produktionen på nåt sätt. Eller en kombination.

Även om SVT står bakom programmet så har de intresse av att göra "häftig/spännande/intressant" TV och där kommer "udda" personligheter in i bilden (detta gällde som synes även terapeuterna/prästen), att man valde Bert som deltgare är därför inte konstigt, däremot gällde det ju att para ihop killen med någon som inte bröt ihop totalt i rutan av att tussas ihop med honom, för det hade gett SVT otroligt mycket kritik. Jag tror att Ellen har kompisar på SVTsom vet om hur Ellen "fungerar", att hon var/är singel och jordnära och bryter inte ihop för sådant som Bert "utsatte" henne för, utan hon har en förmåga till distans och att hennes styrka i TV sammanhang är att hon klarsynt kan analysera situationen som uppstår. Att para ihop Bert med t ex Tina hade ju däremot varit katastrof, eftersom Tina tjurat ihop totalt, tappar fattningen, gormat och förmodligen formligen kastat ut Bert.
Citera
2015-01-05, 22:36
Medlem
Angående Berts avtrubbade beteende och sexualitet undrar jag om det kan vara så att han av någon orsak blivit deprimerad (singellivet kan i så fall vara en bidragande orsak till det)och han knaprar SSRI, för så börjar man nämligen trist nog oftast att bete sig "sådär" som han gör, sex finns t ex inte på kartan, hur attraktiv en annan människa än är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in