2015-01-04, 23:28
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
I just Nulands telefonsamtal diskuteras "bara" vilka som de vill ha i den nya regeringen i Kiev. Helt normalt att USA bestämmer hur regeringen ska se ut i ett främmande land. Det finns dessutom mängder av andra bevis för USAs inblandning och som så ofta förr handlar det primärt om finansiering.
Det gjorde nog varenda person i Ukraina och det lär knappast vara första eller sista gången det görs i samband med att nya regeringar ska tillsättas.

/Micke
2015-01-04, 23:33
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
I just Nulands telefonsamtal diskuteras "bara" vilka som de vill ha i den nya regeringen i Kiev. Helt normalt att USA bestämmer hur regeringen ska se ut i ett främmande land. Det finns dessutom mängder av andra bevis för USAs inblandning och som så ofta förr handlar det primärt om finansiering.
Nu är Nulands spekulationer om det ukrainska valet inte konstigare än när svenska diplomater och andra diskuterar sinsemellan om amerikanska presidentkandidater i valtider. I motsats till vad ni foliehattar tror så har inte USA möjlighet till "Mind Control" som är den andra delen av denna konspirationsteori

Om du är intresserad av telefonsamtal så ska du lyssna på detta där ryska terrorister ringer upp sin chef i Moskva och berättar om hur de sköt ned MH17:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MVAOTWPmMM4
2015-01-04, 23:41
Medlem
Många döda i strider mellan Plotnitskiy och Dremov

https://twitter.com/OlgaK2013/status/551859206153064450

Ska man tro på den här tweeten så ligger Motorola dåligt till :

https://twitter.com/OlgaK2013/status/551862660913192962
2015-01-04, 23:48
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Många döda i strider mellan Plotnitskiy och Dremov
https://twitter.com/OlgaK2013/status/551859206153064450
Ska man tro på den här tweeten så ligger Motorola dåligt till :
https://twitter.com/OlgaK2013/status/551862660913192962
Bra nyheter, vad är bakgrunden nu igen? Är det någon grupp som fått i uppdrag av Putin att rensa bort den andra? Eller är det frånvaro av ledning och support från Kreml som är orsaken?

Vad är det förresten detta om explosioner i Donetsk centrum som det talas om, är det verkligen därifrån eller från flygplatsen som ryssarna beskjuter?
2015-01-04, 23:53
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Bra nyheter, vad är bakgrunden nu igen? Är det någon grupp som fått i uppdrag av Putin att rensa bort den andra? Eller är det frånvaro av ledning och support från Kreml som är orsaken?

Vad är det förresten detta om explosioner i Donetsk centrum som det talas om, är det verkligen därifrån eller från flygplatsen som ryssarna beskjuter?
Man rensar bort "omöjliga" element helt enkelt, de som inte vill ha fred. Putin är trött på det här nu och han har inte råd att bistå krigshetsarna i all evighet, nu är förhandlingar som måste till innan Rysslands ekonomi går på knäna.

I Donetsk finns en ganska bra "stay behind"-verksamhet som brukar dra av lite IEDs med jämna mellanrum.

/Micke
2015-01-05, 00:38
Medlem
M.Skillts avatar
Åh herre min je... Befälhavaren för "Rusish" ska nu gå i krig med både LNR och Ukraina. Det går bra nu...

http://www.novorosinform.org/news/id/19005

/Micke
2015-01-05, 00:50
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Åh herre min je... Befälhavaren för "Rusish" ska nu gå i krig med både LNR och Ukraina. Det går bra nu...

http://www.novorosinform.org/news/id/19005

/Micke
Min fiendes fiende är min... fiende?

Traditionellt brukar man vänta med inbördeskriget tills den gemensamma fienden är slagen, se Libyen, men det här är ju sjätte generationens krigföring, så anything goes.

Det verkar som de olika befälhavarna inte vill vänta på deras tur att bli utrensade utan slåss tillbaka? Kan bli... intressant.
2015-01-05, 01:10
Medlem
rex144s avatar
Det polska utrikesdepartamentet försöker få ut 200 ukrainare med polskt ursprung från Donetsk , Luhansk området,

de har beviljats permanent uppehållstillstånd i Polen, men det kan bli svårt att få ut de, då ryssarna vill alltid sätta käppar i hjulet för Polen,
2015-01-05, 01:38
Medlem
Citat:
Ah jasså de där hemliga prickskyttarna som ingen har sett Trots att det var tusentals kameror på plats, märkligt... mycket märkligt... De är mäktiga de där CIA-gossarna

Men jag har faktiskt träffat de krypskyttar som sköt på Berkut, eller iaf en av dem. Och hör och häpna nu, de finns med på bild, måste vara för att de inte har så mycket mäktiga CIA-kompisar

/Micke

Vet du inte att prickskyttar är tränade för att passera obemärkta?

A leaked phone call between the EU foreign affairs chief Catherine Ashton and Estonian foreign minister Urmas Paet has revealed that the two discussed a conspiracy theory that blamed the killing of civilian protesters in the Ukrainian capital, Kiev, on the opposition rather than the ousted government.

Citat:
In the call, Paet said he had been told snipers responsible for killing police and civilians in Kiev last month were protest movement provocateurs rather than supporters of then-president Viktor Yanukovych. Ashton responds: "I didn't know … Gosh."

The Estonian foreign ministry confirmed the leaked conversation was accurate. It said: "Foreign minister Paet was giving an overview of what he had heard in Kiev and expressed concern over the situation on the ground. We reject the claim that Paet was giving an assessment of the opposition's involvement in the violence." Ashton's office said it did not comment on leaks.

During the conversation, Paet quoted a woman named Olga – who the Russian media identified her as Olga Bogomolets, a doctor – blaming snipers from the opposition shooting the protesters.
"What was quite disturbing, this same Olga told that, well, all the evidence shows that people who were killed by snipers from both sides, among policemen and people from the streets, that they were the same snipers killing people from both sides," Paet said.

"So she also showed me some photos, she said that as medical doctor, she can say it is the same handwriting, the same type of bullets, and it's really disturbing that now the new coalition, that they don't want to investigate what exactly happened."

"So there is a stronger and stronger understanding that behind snipers it was not Yanukovych, it was somebody from the new coalition," Paet says.
Ashton replies: "I think we do want to investigate. I didn't pick that up, that's interesting. Gosh," Ashton says.
http://www.theguardian.com/world/2014/mar/05/ukraine-bugged-call-catherine-ashton-urmas-paet
2015-01-05, 02:34
Medlem
Citat:
Det är ett gäng diplomater som försöker få tillstånd lugn och ro, det är ju inte ens helt säkert att de har nått dit de vill i samtalet, vilket förefaller märkligt om det är de som ligger bakom hela cirkusen. För på mitt senaste jobb så var då chefens ord min lag, såvida jag inte vill ha sparken vill säga.

/Micke

Sluta snacka sk*t:

George Friedman, grundaren och CEO av Stratfor, "the ‘Shadow CIA’ firm", says of the overthrow of Ukraine’s President Viktor Yanukovych that occurred on February 22nd of 2014: “It really was the most blatant coup in history.
http://www.washingtonsblog.com/2014/12/head-stratfor-private-cia-says-overthrow-yanukovych-blatant-coup-history.html
2015-01-05, 02:57
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zy45N
Vet du inte att prickskyttar är tränade för att passera obemärkta?
Jag vill nog hävda att jag har fullgoda kunskaper i hur en prickskytt agerar då jag är militärt utbildad till just ... prickskytt ... och har verkat som en ... prickskytt ... i Ukraina sedan maj. Och jag kan säga dig att det är bara på film som ett prickskyttelag tar sig förbi tusentals människor och genom avspärrningar utan att synas.

/Micke
2015-01-05, 03:56
Medlem
Westerners avatar
Citat:
Vi har goda kontakter med Polackerna, vill minnas att jag sprungit på någon Polack som är frivillig soldat. Personligen är jag väl inget stort fan av Polacker pga dåliga erfarenheter från mitt arbetsliv men som soldater och nationalister så är de bra människor. Har mycket svårt att se att Ukrainska nationalister skulle vilja annektera delar av Polen, har aldrig hört något om det iaf. Sen donerar Polackerna en del bilar till soldater i Ukraina så om det finns en motsättning så ser båda parter förbi den för stunden iaf.

/Micke

Tack för svaret. Jag hoppas att samarbetet kommer att bli bättre och bättre med det nya Ukraina. Angående polackerna som du stött på i arbetslivet så vet jag förvisso inte var du jobbat tidigare men många av de som kommit till Sverige efter EU-inträdet är tyvärr mer eller mindre att betrakta som slödder. Förhoppnings stöter du på bättre typer framöver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in