2015-01-04, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Tvivlar på att en mätning som redan är genomförd kommer att reflektera några reaktioner på kalsongmännen. Den storyn är 4 dagar gammal.

Decemberöverenskommelsen däremot...
Jo sant, så resultatet av hans upptåg blir väl förskjutet till nästa mätning.
2015-01-04, 22:39
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Tvivlar på att en mätning som redan är genomförd kommer att reflektera några reaktioner på kalsongmännen. Den storyn är 4 dagar gammal.

Decemberöverenskommelsen däremot...

Vår käre kalsong-fantom lär ju knappast ge SD minskat stöd...

Edit: Det kommer väl fler undersökningar, antar jag... Några brukar leverera sina vid 8e-10e i resp månad.
2015-01-04, 22:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Vår käre kalsong-fantom lär ju knappast ge SD minskat stöd...

Edit: Det kommer väl fler undersökningar, antar jag... Några brukar leverera sina vid 8e-10e i resp månad.
Just kampanjen "Orka bo i Östersund", med tillhörande kalsongklädd grodhoppning i snön lär ju få sitt riktigt stora genomslag när folk börjar jobba nu efter helgerna & samlas i fikarummen.

Men redan nu ser jag hur olika PK-hjon förfasas över att "vanligt folk" är så "dumma & elaka" att dom länkar & kommenterar händelsen. Så visst kommer detta att få ett stort genomslag i opinionen framöver.
2015-01-04, 22:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Fått höra rykten idag gällande att SD ligger över 20% i nästa inizio undersökning...

Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Det skulle då innebära en ökning på sju procentenheter. Fullt möjligt efter vad som hänt, men inte lätt att tro på om du inte preciserar något var dessa rykten kommer ifrån.

Det blir i så fall ett knytnävsslag rakt i solar plexus på hela 7K men inte minst alliansen. Sju procentenheter eller ca 65% skulle bli chockerande.

Skalar vi upp Sentios ca: 17,5 * 20 / 12 hamnar vi på 29%. Det måste vara att hoppas alldeles för mycket och vi måste få Inzios 20% bekräftat innan vi drar några slutsatser. Som sagt tidigare skulle jag dock inte bli det minsta förvånad om SDs verkliga sstöd nu ligger på ca 23%.
2015-01-04, 22:59
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det blir i så fall ett knytnävsslag rakt i solar plexus på hela 7K men inte minst alliansen. Sju procentenheter eller ca 65% skulle bli chockerande.

Skalar vi upp Sentios ca: 17,5 * 20 / 12 hamnar vi på 29%. Det måste vara att hoppas alldeles för mycket och vi måste få Inzios 20% bekräftat innan vi drar några slutsatser. Som sagt tidigare skulle jag dock inte bli det minsta förvånad om SDs verkliga sstöd nu ligger på ca 23%.
Du borde inte använda 12. Samma dag som sentio presenterade en mätning på 17.5 så presenterade inizio en mätning på 14.
2015-01-04, 23:08
Medlem
LeifD2s avatar
Man måste räkna med resp instituts felfaktor. Någon har 1,25. Någon annan har 1,6. Snittet ligger på 1,35.
Inizio är så nya, så där har inte jag några säkra siffror.

Sentio har 1,0 i felfaktor, så man kan jämdföra med dom.

17,5 i Sentio och 14 i Inizio ger en möjlig felfaktor på 1,25.
2015-01-04, 23:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Du borde inte använda 12. Samma dag som sentio presenterade en mätning på 17.5 så presenterade inizio en mätning på 14.

Okej jag orkade kolla upp den exakta siffran men det är ändå så mycket spekulation nu att det är bäst att avvakta resultatet först.
2015-01-04, 23:32
Medlem
Grevelesevis avatar
Det har byggts upp en väldig stor förväntan om fantastiska/overkliga SD siffror i denna tråd senaste tiden, i väntan på julafton(årets första OI). Det kan bli rätt trist om farmor köpt tubsockor som vanligt, och inte den där porschen vi alla hoppas på.
Tråden har levt rätt bra under många år och börskursen har pekat stadigt uppåt. Med några få undantag. MEN någon aktieutdelning har inte synts till ännu. Alltså noll politisk inverkan på invandring/asyl frågor. Snarare tvärtom. Undra vilket datum vi kan säga att nu har det faktiskt vänt, på riktigt. 2018? 2022? ännu senare?
2015-01-04, 23:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Det är ändå lite fantastiskt att vi sitter och spekulerar på dessa nivåer. Jag håller med, SD ligger nog runt 23% i dagsläget. Kom ihåg att i April 2014 så gav Skop 7,3% för SD ...

Det är en så fantastisk utveckling senaste tiden, även i sociala medier. Allt går liksom SD's väg just nu.

Rejdar, var är du?
2015-01-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Undra vilket datum vi kan säga att nu har det faktiskt vänt, på riktigt. 2018? 2022? ännu senare?
Vi får nog vänta till 2022, minst.
2015-01-04, 23:51
Medlem
Gynekologstols avatar
Som jag skrev under valrörelsen så är OU inte sällan något annat en psykologisk krigföring mot invandringskritiker.

Jag tror på grund av detta inte att vi skall hoppas på för mycket i kommande OU. Det känns en aning naivt att tro att 7K/MSM skulle bjuda invandringskritikerna på glädjebesked när de precis har genomfört en statskupp.
2015-01-04, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Som jag skrev under valrörelsen så är OU inte sällan något annat en psykologisk krigföring mot invandringskritiker.

Jag tror på grund av detta inte att vi skall hoppas på för mycket i kommande OU. Det känns en aning naivt att tro att 7K/MSM skulle bjuda invandringskritikerna på glädjebesked när de precis har genomfört en statskupp.

Så sant, Jag tror vi kommer få se högst några 15-16% bortsett från sentio som ändå inga tidningar i sverige tar upp! Ni måste sänka förväntningarna rejält tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in