2015-01-02, 18:29
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Nu var det ju inte det du skulle erkänna - utan ditt misstag att subjektivt tolka något objektivt. Du har ruggigt svårt med läsförståelsen, ElakaDig. Jag tror inte, har inte trott och kommer heller aldrig att tro att ateism är en gudom... du påstod däremot detta... det var ditt misstag... och det är det du ska erkänna - för att vara ärlig.

Det är förlösande, ElakaDig... du kommer bli en helt annan människa om du börjar hålla dig till sanningen... men man behöver ha modet att träda över "linjen", in i försvarsområdet och jobba med dom som har "alla hemma".

mvh
Mattias (offensiv försvarsspelare, målvakt, tränare och lagledare på en och samma gång)
Det var ju inte fel, det var ju poängen.
Så vad gnyr du om?
Är det din sinnessvaga sida som spökar igen nu så din verklighet kladdar ihop sig?

Vad du hittar på i efterhand vad det skulle betyda kan du berätta för någon som bryr sig.
Jag gör det då rakt av inte.
Du är för korkad helt enkelt för att bry sig om, och det visade du ju solklart i inlägget.

Men du är i rätt tråd i alla fall.
Citera
2015-01-02, 22:09
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Så vad gnyr du om?
När det kommer till läsförståelse så är ditt misstag att subjektivt tolka, någonting objektivt, ett fel begånget - är det så svårt att få in innanför pannbenet, "din elaka jävel"?

mvh
Mattias (vänlig men bestämd åt "elaka jävlar")
Senast redigerad av MattiasBeming 2015-01-02 kl. 22:30.
Citera
2015-01-03, 17:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
När det kommer till läsförståelse så är ditt misstag att subjektivt tolka, någonting objektivt, ett fel begånget - är det så svårt att få in innanför pannbenet, "din elaka jävel"?

Så du KAN alltså gå genom SOLIDA vägger?
Citera
2015-01-03, 17:35
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så du KAN alltså gå genom SOLIDA vägger?
Solid vägg? Vad i mitt citat menar du refererar till en sådan (en solid vägg)?

mvh
Mattias
Citera
2015-01-03, 17:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Solid vägg? Vad i mitt citat menar du refererar till en sådan (en solid vägg)?

Jag refererar till din allmäna pseudo-filosofiska semantiska akrobatik.
Citera
2015-01-03, 18:02
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Jag refererar till din allmäna pseudo-filosofiska semantiska akrobatik.
Menar du mitt objektivt subjektiva språkbruk mot din filosofiska åsikt om solida väggar du tycker dig se lite här och där? Förklara närmare, är du snäll.

mvh
Mattias (Tomten: Finns det några snälla Bogomil's här?)
Senast redigerad av MattiasBeming 2015-01-03 kl. 18:04.
Citera
2015-01-03, 18:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Menar du mitt objektivt subjektiva språkbruk mot din filosofiska åsikt om solida väggar du tycker dig se lite här och där?

Vad är ett "objektivt subjektiva språkbruk"?

Mitt bud är: Semantisk akrobatik.
Citera
2015-01-03, 18:35
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Så vad gnyr du om?
Är det din sinnessvaga sida som spökar igen nu så din verklighet kladdar ihop sig?

Vad du hittar på i efterhand vad det skulle betyda kan du berätta för någon som bryr sig.
Jag gör det då rakt av inte.
Du är för korkad helt enkelt för att bry sig om, och det visade du ju solklart i inlägget.

Men du är i rätt tråd i alla fall.

Citat:

mvh
Mattias (vänlig men bestämd åt "elaka jävlar")
Vem bryr sig i dina efterrationaliseringar?
Att du i efterhand jobbar på att det du först sagt betyder något annat när det blir helt fel beror ju på din mentala störning inget annat...
Du är bara korkad och lågintellektuell nog om det...
Citera
2015-01-04, 01:11
Medlem
RoaldDahls avatar
Kan ju vara så att troende (inkluderat kristna) har en högre grad av SQ:Själslig intelligens. Att kunna finna en djupare mening i livet, att engagera sig, *inspireras och se nya möjligheter.
Citera
2015-01-04, 01:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Kan ju vara så att troende (inkluderat kristna) har en högre grad av SQ:Själslig intelligens. Att kunna finna en djupare mening i livet, att engagera sig, *inspireras och se nya möjligheter.

Vilken "själ"?

Ännu en hitta-på komponent skapat i den pådyvlande teisms spekulativa fantiserande?
Citera
2015-01-04, 02:42
Medlem
Bogomils avatar
Min kvalificerade gissning är, att majoriteten av läsare med förståelse av enkel logik kan se att religionsforumets hardcore pådyvlande teister kommar att hamna i samma konflikt med objektivitets-konceptet* som MattiasBeming manifesterar ... om dessa pådyvlande teisters "resonemanger" förs till sin slutpunkt.

* Jag refererar här till observerbar, relativistisk, kosmisk objektivitet; inte att förväxla med teo-metafysisk "absolut'het".
Citera
2015-01-04, 02:51
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Min kvalificerade gissning är, att majoriteten av läsare med förståelse av enkel logik kan se att religionsforumets hardcore pådyvlande teister kommar att hamna i samma konflikt med objektivitets-konceptet* som MattiasBeming manifesterar ... om dessa pådyvlande teisters "resonemanger" förs till sin slutpunkt.

* Jag refererar här till observerbar, relativistisk, kosmisk objektivitet; inte att förväxla med teo-metafysisk "absolut'het".

Oh bogo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in