Citat:
Ursprungligen postat av
ForumApache
OT: Det jag undrar över, Micke, är just förekomsten av europeiska nationalister på bägge sidor. Vad fick dig att välja Kiev framför Kreml (förenklad frågeställning)?
Hur många européer finns på er sida?
För mig fanns det aldrig något annat val, Ryssland med sina lydiga hundar separatisterna angrepp ett fredligt land som precis haft en revolution där man tagit bort ett ryskt korrupt element. Ryska staten har aldrig varit min vän, ryska staten har aldrig varit nationalismens vän, den har alltid varit en fiende till allt som är sunt. Att stoppa lidandet som Ryssland tänkte skapa i ett land som har alla möjligheter till något stort borde vara varje nationalists plikt, men tyvärr blev det inte så.
Jag tror faktiskt pro-ryska sidan har fler européer i sina led, mycket på grund av de enorma organisationer runt om i Europa som fått blodspengar av Putin. Vi har väl som mest haft ett trettiotal utlänningar allt som allt. Men kvalitén har varit långt mycket högre, medan separatisterna haft glada amatörer så har vi haft soldater med ett minimum av 5 år inom armén, ex 2rep, norrlandsjägare, flygbasjägare, 1:a MIPR, etc
/Micke