2015-01-02, 12:16
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
Han dömdes för dråp på starka grunder, gosse du är nog inte ens torr bakom öronen. Men det är okej, tycker bara lite synd om dig.

Men rånen då? var dom tveksamma också?

Jag har varit torr bakom öronen i många år, stumpan. Att en person dör i ett slagsmål behöver inte innebära att det rör sig om dråp. Systemet har alltid statuerat exempel mot nationella och behandlat sådana som rödingen Jacques Wallner med silkesvantar. Vad tycker du om att en sådan som Jacques Wallner är tidningsredaktör idag? Allt detta inklusive rånen ligger långt tillbaka i tiden och Lund har redan avtjänat sitt straff.

https://www.nordfront.se/klas-lund-jag-angrar-ingenting.smr
Citera
2015-01-02, 12:19
Medlem
RelicDeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag har varit torr bakom öronen i många år, stumpan. Att en person dör i ett slagsmål behöver inte innebära att det rör sig om dråp. Systemet har alltid statuerat exempel mot nationella och behandlat sådana som rödingen Jacques Wallner med silkesvantar. Vad tycker du om att en sådan som Jacques Wallner är tidningsredaktör idag? Allt detta inklusive rånen ligger långt tillbaka i tiden och Lund har redan avtjänat sitt straff.

https://www.nordfront.se/klas-lund-jag-angrar-ingenting.smr

Här diskuterar vi NMR inte J.W som förövrigt inte representerar mina åsikter,

Tycker att vi håller oss till fakta som man kan styrka för seriositetens skull. Fakta är att fader Lund vart dömd på starka bevis. Har du nån annan åsikt så får du lägga fram lite fakta tycker jag.

Hade varit kull om du var lika förstående i andra fall men det är ju drygt att se att en organsisation är värre än vad dom bekämpar.

Om någon blir dödad i ett slagsmål,specielltnär det är 4 mot 1 så brukar det röra sig om mord/dråp. I synnerhet det här fallet.
Citera
2015-01-02, 12:31
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:

Tycker att vi håller oss till fakta som man kan styrka för seriositetens skull. Fakta är att fader Lund vart dömd på starka bevis. Har du nån annan åsikt så får du lägga fram lite fakta tycker jag.

Hade varit kull om du var lika förstående i andra fall men det är ju drygt att se att en organsisation är värre än vad dom bekämpar.

Om någon blir dödad i ett slagsmål,specielltnär det är 4 mot 1 så brukar det röra sig om mord/dråp. I synnerhet det här fallet.

Jag länkade till en artikel, men jämförelsen med Wallner är naturligtvis relevant. Det är så systemet fungerar helt enkelt. Dessutom måste du förstå att NMR inte är några pacifister. Jag kommer aldrig att fördöma nationellas användande av våld så länge samhället ser ut som det gör. Såvida det inte handlar om uppenbara vidrigheter som bajs-Kims tilltag, men han blev utkastad från den nationella rörelsen. Uttrycket "som man sår får man skörda" gäller även våra fiender.
Citera
2015-01-02, 12:39
Medlem
Segermarschens avatar
Alla brott som Klas Lund har begått har han ju gjort för kampen. Det är en stor uppoffring att medvetet begå politiskt motiverade brott och sitta på anstalt för det -- utan att hoppa av efter alla påtryckningar från kriminalvården! Det kräver karaktär.

Hade han varit pedofil eller narkoman så hade det varit annorlunda, men han har inte begått några brott utanför kampen.

Hitler satt också fängslad för sitt politiska engagemang.
Citera
2015-01-02, 12:40
Medlem
Citat:

Menar du att det var en stark bevisning för dråp istället för vållande, och i så fall i självförsvarssyfte?

Beviset var en död person och det var klarlagt att han blev dödad, resten var ord mot ord. RL var inte ens inblandad i slagsmålet utan gick emellan, och med tanke på resultatet kan man med fog anta att han tog part mot Lund.

Det är ganska talande att för "nazisternas" fömenta våldsamhet förs detta och BS fram, fall där båda två ställde sig i skottlinjen på ett eller annat sätt och gjorde sig själva till måltavla. Väljer man sida kan det sluta illa.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2015-01-02 kl. 12:59.
Citera
2015-01-02, 15:27
Medlem
Rödingtrams:
Citera
2015-01-02, 16:12
Medlem
Citat:
Rödingtrams:

Att personer som är så kallade nationella är dömda för grov brottslighet. Du har t ex även Hampus Hellekant. Ett riktigt stolpskott. I jämförelse med invandrare så är kriminaliteten bland sk nationella väsentligen högre.
Citera
2015-01-02, 16:16
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Att personer som är så kallade nationella är dömda för grov brottslighet. Du har t ex även Hampus Hellekant. Ett riktigt stolpskott. I jämförelse med invandrare så är kriminaliteten bland sk nationella väsentligen högre.

Verkligen? Läste du det i Aftonbladet eller? När såg du nationella springa omkring och råna, våldta och misshandla folk sist?
Citera
2015-01-02, 16:22
Medlem
Citat:
Verkligen? Läste du det i Aftonbladet eller? När såg du nationella springa omkring och råna, våldta och misshandla folk sist?

Tja finns väl ett par häktade i sin utevaro misstänkta för försök till mord resp mord. Finns nog inget parti i civiliserade värden som har en partiledare/führer som är dömd för dråp
Citera
2015-01-02, 16:32
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Tja finns väl ett par häktade i sin utevaro misstänkta för försök till mord resp mord. Finns nog inget parti i civiliserade värden som har en partiledare/führer som är dömd för dråp

Jag tycker det känns tryggt med en partiledare som fienden fruktar. Då vet alla rödingar vad det kan kosta om de väljer våldets väg.
Citera
2015-01-02, 16:33
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Det du inte förstår lilla-gubben är att även om svenskar skulle begå mer brott än er mörkermän så vill vi inte ha här på våran jord. Spelar ingen roll om ni startar miljon.företag. Ska ni väck ändå. Den svenska folkstammen ska inte förpestas av erat mörka-civilisationsförstörande blod.
Citera
2015-01-02, 16:43
Medlem
Bra med ett instämmande att nationalister inte är civiliserade varelser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här