2015-01-01, 23:18
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocacolabruden
Bensin går på 700 kronor. Måste ha bilen då jag jobbar långt ifrån hemmet. Men sen är det köttvaror.
Kan du inte ta bussen till jobbet istället?
Citera
2015-01-01, 23:28
Medlem
Citat:
Stor helgerna är över och jag är vrål pank just nu känner jag.
Jag har ynka 1000 kronor kvar. Pengarna har flugit iväg. Hur attans ska man klara sig?

Du måste väl ha något du kan sälja på Blocket? Det har alla....
Citera
2015-01-01, 23:53
Medlem
Omvärdera dina prioriteringar. Du väljer skit istället för det du måste. Förstår inte hur korkade vissa människor är som inte förstår ekonomi.
Citera
2015-01-02, 08:58
Medlem
Citat:
Stor helgerna är över och jag är vrål pank just nu känner jag.
Jag har ynka 1000 kronor kvar. Pengarna har flugit iväg. Hur attans ska man klara sig?

Ta ett sms lån.
Finns många att välja mellan, bara att googla.
Citera
2015-01-02, 09:05
Medlem
Blondiemans avatar
Du har jobb, så vrf har du inget kreditkort, bensinkort, matkort?
Citera
2015-01-02, 10:28
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Om du omsatt mitt tidigare inlägg i handling och du fortfarande behöver pengar ska du kontakta din familj, och i andra han dina vänner. Därefter Svenska kyrkan (om du är medlem) eller försörjningsstödet (socialbidrag).
Citera
2015-01-02, 21:46
Medlem
Onanikrems avatar
Nu efter Jul brukar julmaten var snorbillig, idag köpte jag en stor kokt julskinka för 19,90 kg går ut 31/1
Köp en eller ett par såna, en 5 kg säck potatis och en påse mjöl.
Med julskinka kan du göra, bräckt skinka med råstekt potatis och ägg =jättegott.
Pyttipanna, gör egen pizza, bakar du degen själv och kokar tomatsåsen så landar styckpriset på under 10 kr när skinkan är så billig.
Pasta, tomatsås och skinka är också gott.

När du får lön börjar du buffertspara! fattar inte hur folk kan bara leva för dagen? vad gör du om din bil går sönder? kylen, frysen pajar, hunden, ungen eller du blir sjuk?
Lägg undan ett par tusen i månaden för oförutsedda utgifter.

God fortsättning och lycka till
Citera
2015-01-03, 13:31
Medlem
Rocco420s avatar
Gör inte av pengarna före jul. gör det efter.. allt är ju svin billigt nu..
mat elektronik osv... nu ska dim ju till och med börja med januari rea för att kunna få in lite pengar denna månad när annars försäljningen är 0
Citera
2015-01-03, 13:53
Medlem
Förstår inte hur man lyckas? Lite självdisciplin måste man väl ändå ha.
Citera
2015-01-03, 21:43
Medlem
Vetenspaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nu efter Jul brukar julmaten var snorbillig, idag köpte jag en stor kokt julskinka för 19,90 kg går ut 31/1
Med julskinka kan du göra, bräckt skinka med råstekt potatis och ägg =jättegott.
Pyttipanna, gör egen pizza, bakar du degen själv och kokar tomatsåsen så landar styckpriset på under 10 kr när skinkan är så billig.

När du får lön börjar du buffertspara! fattar inte hur folk kan bara leva för dagen? vad gör du om din bil går sönder? kylen, frysen pajar, hunden, ungen eller du blir sjuk?

Excellent advice!
Citera
2015-01-04, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem

bästa skrivit på länge.
Citera
2015-01-04, 10:22
Medlem
Be om att få lite av din nästa lön i förtid. Detta kan leda till en ond cirkel, men ger du dig fan på att inte slösa pengar på ett tag så är det ju lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in