2014-08-16, 21:40
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Varför är de singel om de är så jävla bra?
De förklarar ju det i reklamen.

"När det kommer till kärlek, har man all rätt att vara kräsen"

Citera
2014-10-19, 23:37
Medlem
Jag är medlem på Elitsinglar, men betalar inte. DET KOSTAR MELLAN 300 OCH 1200 KR PER MÅNAD!!!! Beroende på om du betalar för en månad eller ett helt år. Sick!
Citera
2014-10-20, 08:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatteMatte
Jag är medlem på Elitsinglar, men betalar inte. DET KOSTAR MELLAN 300 OCH 1200 KR PER MÅNAD!!!! Beroende på om du betalar för en månad eller ett helt år. Sick!

Då kan man ju fundera över om du verkligen är medlem. Du har registrerat ett konto, men inte betalat medlemsavgiften. Du lär ju därför inte kunna göra något med ditt konto.
Citera
2014-10-25, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Då kan man ju fundera över om du verkligen är medlem. Du har registrerat ett konto, men inte betalat medlemsavgiften. Du lär ju därför inte kunna göra något med ditt konto.

Det har du rätt i. Eftersom jag inte ser eller vet någonting om siten så är förmodligen allt jag skriver fel. Men man kan ju tänka sig att den är till för folk som har pengarna och viljan att betala så mycket. Presonligen hade jag endast kunnat tänka mig det om jag hade mycket pengar.
Citera
2014-10-25, 16:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatteMatte
Det har du rätt i. Eftersom jag inte ser eller vet någonting om siten så är förmodligen allt jag skriver fel. Men man kan ju tänka sig att den är till för folk som har pengarna och viljan att betala så mycket. Presonligen hade jag endast kunnat tänka mig det om jag hade mycket pengar.

Är den dyrare än andra sajter då?
Citera
2014-10-25, 20:12
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu går det tydligen att vara medlem gratis även om funktionen då verkar begränsad. Det här med att det kostar pengar och då rätt mycket pengar är väl i och för sig en del av poängen och är del av konceptet. Kostat det mycket pengar så skrämmer man bort de som inte är beredda att betala pengarna, alltså renodlar man ju målgruppen mer och levererar en bättre tjänst för de som är beredd att betala. För många med en normal heltidsinkomst är det ju dessutom möjligt att du sparar pengar om de får ett bättre urval. Tid och dåliga dejter är också pengar. Att använda big five som matchnings kan ju också vara intressant, inte minst för de av som ligger en bit från mittfåran i en del egenskaper.

Frågan är ju mest om man genom reklamen och framställningen lyckas dra till sig för mycket strebertyper i Stockholm som är allmänt odrägliga och skrämmer bort en del mer laid back personer som annars skulle vara beredda att betala för tjänsten. Men visst, det kanske ändå är bra för målgruppen om de vill hitta andra som är likadana.
Citera
2014-10-26, 00:06
Avslutad
Visst är snobberiklubbar alltid lite lustiga, och "ELITsinglar" låter onekligen lite larvigt. Men som någon annan tidigare nämnts så har människan alltid grupperat sig. Ingenting konstigt alls. Är man lite fin i kanten av sig så är det nog enklare att träffa sådant folk på Elitsinglar än på Happy Pancake får man la utgå ifrån. Skulle jag själv tillhört "det finare folket" hade jag nog själv föredragit någon sida för sådant folk. Tyvärr tillhör jag dock snarare den andra sidan.
Citera
2014-10-26, 03:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Lite störande företeelse, att man gör skillnad på folk å folk...

Lite konstig företeelse, att folk hävdar att dom inte gör det.
Citera
2014-10-26, 03:46
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Vad är det för konstigt med sidan? Lättare för dem som är medlemmar att sortera bort oönskade människor, jag menar alla har ju föreställningar om vad man vill ha för slags partner. Ingen vill ha vad som helst eller vem som helst, konstigt att anse att andra däremot ska sakna preferenser.

En annan får skippa nätdejting då jag anser det oekonomiskt att pröjsa för någon sida där man möter en massa nollor, psykfall, desperata typer som tar vad som kommer i deras väg och som oftast mest är ute efter sex. Elitsinglar är inte min nivå, utbildningsmässigt eller ekonomiskt (anser det för dyrt) man kan anta att jag och liknande då också är icke önskvärd för dem som väljer en sådan sida. Vilket är helt okej. Varför skulle det inte vara det?

Verkar sitta en massa typer bakom skärmarna o anse att de ska få välja friskt utan att riskera att själva väljas bort. Varför skulle det funka så?

Nej bra med inriktade sidor där det från början eftersöks en särskild grupp av människor
Citera
2014-11-01, 11:34
Medlem
Usch "vi och dom" tänkande!
Citera
2014-11-27, 00:42
Medlem
elefantpenis2002s avatar
nu är jag inte singel men får en känsla av von oben av reklamen tjejen i reklamen verkar stel och tråkig,man skrattar åt den.jag har råd och vara medlem där men skulle aldrig det för har en känsla av vilket folk som är där.vilken utbildning partnern har är totalt ointressant för mej.vad är elit?och vilka håller till i division 2?haha nej vilket trams.
Senast redigerad av elefantpenis2002 2014-11-27 kl. 00:44.
Citera
2014-12-13, 17:48
Moderator
Carlboms avatar
Får känslan av att dessa människor är "eviga singlar". De har säkert bra ställt, och de ser säkert bra ut men ändå har de aldrig lyckats med förhållande. De tror det handlar om att de är kräsna men det handlar mer om deras egna skeva syn på andra, samt sin egen egoism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in