Citat:
Ursprungligen postat av
hejdaman
Hej, jag hade en tanke idag om kanske varför båda blocken inte vill samarbeta med SD. Det kanske kan bero på deras antiglobalistiska inställning snarare än deras syn på invandring som de säger.
Jag är inte SD anhängare, utan jag är bara nyfiken på hurvida EU kan ha en policy att motarbeta partier som stör deras mål, eller vad man ska säga.
Jag har inte nån direkt koll på om det finns liknande partier i europa som har samma antiglobalistiska tankegång som SD.
Om de finns, hur har det gått för dom?
Vad tror ni?
Ja, du har delvis rätt, delvis har du missförstått den globalistiska agendan.
SD motarbetas mycket riktigt för att de i flera frågor har en antiglobalistisk agenda. Däremot är inte invandringsfrågan skilld från andra antiglobalistiska frågor. För globalisterna är massinvandring (som leder till ökad otrygghet och brottslighet, minskad samhällstillit och ökad rasblandning (=minskad intelligens)) till västvärlden en ytterst viktig del i det globalistiska projektet.
Det finns många andra partier i Europa som är minst lika antiglobalistiska som SD (kom ihåg att i vissa frågor - t.ex. Rysslandsfrågan - är SD med på det globalistiska tåget), och de blir betydligt mer motarbetade än SD. Det mest extrema exemplet är hur globalisterna i Grekland helt enkelt spärrade in hela partiledningen för antiglobalistiska Gyllene Gryning i fängelset. Där har de nu suttit i över ett år utan så mycket som en tillstymmelse till bevis. Andra exempel är hur man förbjöd det antiglobalistiska Vlaams Blok i Belgien. Så långt har man inte gått i Sverige än.