2014-12-29, 11:57
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gideon123
Tjena!

Jag är ganska dålig på lol, men skulle vilja ha en penta. För tillfället är jag i level 23, och spelar med Singed, Jarvan, Malphite, Karhus, Garen och Velkoz. Dessa har jag relativt bra koll på. Vilken av dessa skall jag välja för att enklast få en penta? Något allmänt tips för att få just en penta? Tänkte nämligen att jag lägger av med lol när jag får min första penta, men hittils har jag bara fått tre Quadras

Fick min första Penta med Akali, hade aldrig spelat Akali innan och gjorde en riktigt usel match, sen kommer första teamfighten och jag bara spammar R med resets och drar en penta

Av de champs du nämner så tror jag att Velkoz eller Karthus är enklast, men det kommer krävas stora mått av tur och bra spelförståelse för att det ska hända. Enklast är som sagt reset champions som Akali eller Katarina även Darius och Master Yi borde funka i låg elo.
Citera
2014-12-29, 12:21
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Fick min första Penta med Akali, hade aldrig spelat Akali innan och gjorde en riktigt usel match, sen kommer första teamfighten och jag bara spammar R med resets och drar en penta

Av de champs du nämner så tror jag att Velkoz eller Karthus är enklast, men det kommer krävas stora mått av tur och bra spelförståelse för att det ska hända. Enklast är som sagt reset champions som Akali eller Katarina även Darius och Master Yi borde funka i låg elo.

Jinx och Tristana är också enkla!
Hur känner ni för Nida mid?
Citera
2014-12-29, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Jinx och Tristana är också enkla!
Hur känner ni för Nida mid?

Jag avskyr att möta Nida, hennes takedown gör fortfarande helt sinnesjukt mycket skada. Nida mid har ju alltid varit svag i lane så jag vet inte om det kan vara värt att levla bushwack/pounce till 3-4 nånting innan man börjar man javelin/takedown?
Citera
2014-12-29, 14:05
Medlem
TheReefs avatar
jag rekommenderar fiddle för penta
Citera
2014-12-29, 16:08
Medlem
gurka5OOs avatar
Master yi fick jag min första penta med runt lvl 23 där med. Kan inte annat än rekommendera honom om du är girig och vill ha pentas. Spelade honom på alla positioner då
Citera
2014-12-29, 18:35
Avstängd
Yi, katarina och fiora för pentas.
Citera
2014-12-29, 21:44
Bannlyst
Intervju med Uniorns of Loves Pontus "Vardags" Dahlblom http://fragbite.se/lol/news/36403/intervju-med-uniorns-of-loves-pontus-vardags-dahlblom
Citera
2014-12-30, 11:29
Medlem
Aviarts avatar
Fattar inte att någon inte sagt det än, men Karthus. Vill man ha en penta är det Karthus som gäller. Tryck R! Lite som Katarina, bara till o trycka R. Btw ingen som sett Qt när han skallar tangentbordet och får en triple med Kata? Haha.

Fick en penta med Brand för nån stund sen, också hyfsat enkelt iom hans ult. Har börjat gilla honom mer o mer. Early game kan han ta ner dom flesta, lyckades 1v1 mot en fed Vayne. Iof så hade jag rushat en Zhonyas iom att jag gick mot en zed men ändå. E-q-w-r ult ignite och sen Zhonyas och bara titta på medan hon brann upp. Någon som spelat mycket Brand som kan ge några tips?
Citera
2014-12-30, 12:34
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Fattar inte att någon inte sagt det än, men Karthus. Vill man ha en penta är det Karthus som gäller. Tryck R! Lite som Katarina, bara till o trycka R. Btw ingen som sett Qt när han skallar tangentbordet och får en triple med Kata? Haha.

Fick en penta med Brand för nån stund sen, också hyfsat enkelt iom hans ult. Har börjat gilla honom mer o mer. Early game kan han ta ner dom flesta, lyckades 1v1 mot en fed Vayne. Iof så hade jag rushat en Zhonyas iom att jag gick mot en zed men ändå. E-q-w-r ult ignite och sen Zhonyas och bara titta på medan hon brann upp. Någon som spelat mycket Brand som kan ge några tips?
Börja alltid med att maxa E, det är 100% hit, maxar du q elr w och missar har du wastat fett mycket, + en maxad E skadar sjukt
Citera
2014-12-30, 15:32
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Börja alltid med att maxa E, det är 100% hit, maxar du q elr w och missar har du wastat fett mycket, + en maxad E skadar sjukt

E gör mer dmg men med tanke på hur viktigt waveclear är så är det bättre att gå W->E om man vill maxa sin dmg och fortfarande ha bra waveclear. W är dessutom mycket bättre för teamfights/skirmishes. Kräver dock att man kan träffa skillshots någorlunda.
Citera
2014-12-30, 15:43
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef

Det är bättre att maxa W först, speciellt eftersom du kan använda E > Q för stun sedan W med 25% extra skada p.g.a passive stacks.
Citera
2014-12-31, 15:44
Medlem
Biqquss avatar
Alltså, hur pass vanligt är det med riktigt duktiga lee sins i silver elo? Jag gör typ 15 insecs per match och stompar hejvilt, men det är ingen som märker det.. inte ett "wp" eller någonting, scriptar förvisso men det vet ju inte dessa gossar om. Kan det var så att de tror att lee sin är en enkel champ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in