2014-12-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
Panteon pickas för den globala ultin som gör counterganking superenkel samt hans globala tryck. Ingen kan känna sig säker. Han är inte vald på grund av hans cc då den är näst intill minimal.

Sejuani är inte skräp. Visst hon är dålig earlygame men mid och lategame så är hon väldigt stark, hennes ult är även den väldigt stark (op enligt diamondprox på iem).

Nja, Pantheons ult är definitivt inte vad som gör honom så stark. Faktumet att han kan rensa hela djungeln utan att i princip ta någon skada är vad som gör honom top tier. Dessutom har han en riktigt stark target stun som kontrar en hel del starka mid laners (bl.a Lb, fizz och zed).
Citera
2014-12-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Målsökande gap closer stun på en stark melee char är ju inte alls bra
Sa aldrig att det inte var bra, men märkvärt kan du inte påstå att det är

Om du det nu var det, varför körs inte Riven, Taric eller Maokai 24/7 i junglen?
Citera
2014-12-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotMurican
Nja, Pantheons ult är definitivt inte vad som gör honom så stark. Faktumet att han kan rensa hela djungeln utan att i princip ta någon skada är vad som gör honom top tier. Dessutom har han en riktigt stark target stun som kontrar en hel del starka mid laners (bl.a Lb, fizz och zed).
Håller med, i patch 4.20 kunde han i princip solo dragon när som helst med hans passive. Han kan cleara sjukt snabbt och få en bra gank efter första med hjälp av hans stun som inte går att countra.
Citera
2014-12-23, 19:37
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Sa aldrig att det inte var bra, men märkvärt kan du inte påstå att det är

Om du det nu var det, varför körs inte Riven, Taric eller Maokai 24/7 i junglen?

Säger väl sig självt? Taric har ingen gap closer att följa upp stunen med. Sen har varken han eller Maokai samma early game dmg som Pantheon har. Riven är säkert en bra junglare men varför spela henne i djungeln när hon är så äckligt stark i lane?
Citera
2014-12-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Säger väl sig självt? Taric har ingen gap closer att följa upp stunen med. Sen har varken han eller Maokai samma early game dmg som Pantheon har. Riven är säkert en bra junglare men varför spela henne i djungeln när hon är så äckligt stark i lane?
Läs lite innan du svarar. Det är just hans damage och clear man vill åt, inte stunen, du har ju inte läst vad jag skrivit.
Citera
2014-12-25, 00:04
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Läs lite innan du svarar. Det är just hans damage och clear man vill åt, inte stunen, du har ju inte läst vad jag skrivit.

Taric? damage? clear? Inte lirat på 4 månader, vad har hänt med han nu, e vår outragous support en jungler nu lr?
Citera
2014-12-25, 00:52
Medlem
Tobbsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Taric? damage? clear? Inte lirat på 4 månader, vad har hänt med han nu, e vår outragous support en jungler nu lr?

Dom snackar om Pantheon
Citera
2014-12-25, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Du har ju inte heller läst vad jag skrivit... är det inte 18-års gräns på flashback?
Citera
2014-12-25, 15:59
Bannlyst
Kan rekommendera Thorins analyser angående LoL. Intressanta att lyssna på även om man inte alltid håller med honom.

Thorin's Thoughts - Contemplating the hate conundrum (LoL)
https://www.youtube.com/watch?v=3JTmHvG2KWo

Thorin's Thoughts - The Inconvenient Rekkles Riddle (LoL)
https://www.youtube.com/watch?v=1lAEEQbGLHA

etc
Citera
2014-12-28, 09:31
Medlem
Tjena!

Jag är ganska dålig på lol, men skulle vilja ha en penta. För tillfället är jag i level 23, och spelar med Singed, Jarvan, Malphite, Karhus, Garen och Velkoz. Dessa har jag relativt bra koll på. Vilken av dessa skall jag välja för att enklast få en penta? Något allmänt tips för att få just en penta? Tänkte nämligen att jag lägger av med lol när jag får min första penta, men hittils har jag bara fått tre Quadras
Citera
2014-12-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gideon123
Tjena!

Jag är ganska dålig på lol, men skulle vilja ha en penta. För tillfället är jag i level 23, och spelar med Singed, Jarvan, Malphite, Karhus, Garen och Velkoz. Dessa har jag relativt bra koll på. Vilken av dessa skall jag välja för att enklast få en penta? Något allmänt tips för att få just en penta? Tänkte nämligen att jag lägger av med lol när jag får min första penta, men hittils har jag bara fått tre Quadras

Tjenare, jag förstår att du är väldigt fäst vid att få en penta, det var jag också innnan jag hade fått en. Däremot måste jag förvarna dig om att det kan ta ganska lång tid innan du får en. Jag började spela i januari i år och jag fick inte min första penta förrän jag var i guld (har dock inte fått en i ranked).

De champs du har listat kanske inte är de enklaste att få penta med, men om du bara spelar med dem så är nog karthus eller velkoz ditt bästa bud. Champs med resets på sina cooldowns är de enklaste att få pentas med, så ett tips kan vara att köpa master yi och nöta honom om du verkligen vill ha pentan.

Statistik över hur ofta en champion får pentakill
Citera
2014-12-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gideon123
Tjena!

Katarina är den enda champen som är enkel att få penta med, hon är så jävla faceroll i teamfights, speciellt i låg level.

Jinx är också relativt pålitlig med sin sjukt långa range och sjuka aoe... Annars är Riven en champ som lätt kan snowballa top om man lär sig henne, och med en flash + stun och combo med ult när deras lag är ihop klumpade, finns det stor chans för penta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in