Citat:
Johan Croneman: Claes Malmberg är helt enkelt lysande i ”Den fjärde mannen”
Citat:
Jag har aldrig sett Claes Malmberg bättre – det skulle möjligen ha varit någon gång i mitten av 80-talet på, Ally’s inn på Avenyn i Göteborg, där han (och jag och mina polare) brukade avrunda nätterna. Detta var något år innan han slog igenom som Ronny Jönsson. Han berättade historier för alla som ville (orkade) höra. Ibland var han hysteriskt rolig. Ibland tjatig, långrandig och något överförfriskad (precis som alla vi andra).
http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/johan-croneman-claes-malmberg-ar-helt-enkelt-lysande-i-den-fjarde-mannen/
Citat:
Regissören Kristian Petri har också väldigt bra gehör, han ser alla skådespelarna, utan undantag, jag hittar knappt ett enda slarvfel.
Citat:
Det är sådan perfektion som i alla fall gör mig lycklig. Det är ett hantverk, utan synliga skavanker.
Citat:
Helena Bergström är under de två första avsnitten med i trettio sekunder, och hon är magnifik i det absolut minsta, och fint nedtonad. Och Rolf Lassgård är lika övertygande som förra gången det begav sig. Han kan till och med (nästan...) gå helt utan ”sväng”. Han är perfekt som Lars Martin Johansson!