2014-12-28, 17:33
Medlem
Jannebigplays avatar
Hej Flashback,

Då studierna är avklarade och ett nytt jobb väntar så är det dags att införskaffa en ny parfym
Har använt mig utan Yves Saint Laurent L'Homme de senaste åren och jag tycker verkligen om lukten.
Dock är jag intresserad av något nytt i de lite högre prisklasserna, gärna något som finns i vanliga affärer så man kan gå dit och provlukta. Får kosta runt en tusing
Citera
2014-12-28, 17:46
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Hej Flashback,

Då studierna är avklarade och ett nytt jobb väntar så är det dags att införskaffa en ny parfym
Har använt mig utan Yves Saint Laurent L'Homme de senaste åren och jag tycker verkligen om lukten.
Dock är jag intresserad av något nytt i de lite högre prisklasserna, gärna något som finns i vanliga affärer så man kan gå dit och provlukta. Får kosta runt en tusing

Tom Ford Grey Vetiver luktar dyrt Lite överväldigande i början men ge den en timme eller två så lugnar den ner sig.
Citera
2014-12-28, 20:18
Medlem
Någon som vet vas som finns för schysst på birkas båtar? Funderar på aty köpa ysl l'homme cologne och kanske någon karl lagerfeldt parfym som jag sniffade på litr snabbt. Om ni vet något fynd så tipsa gärna
Citera
2014-12-29, 17:33
Medlem
Jannebigplays avatar
Slog till med en Tom Ford for men extreme. Väldig motpol mot mina tidigare dofter som har varit mycket ljusare i tonen, dock tycker jag att det hör ungdomen till. Nu är jag ju snart en gammal man med jobb. Tycker doften påminner om en mystisk man som sitter i en skinnfotölj framför en öppen spis. Just mystiken är någonting som grep tag i mig, myrra och rökelse, läder men även en svag nyans av en frisk fläkt som smekte mitt hår. En förnimmelse om att våren inte är långt borta.
Citera
2014-12-29, 20:37
Medlem
chilloptimerares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Slog till med en Tom Ford for men extreme. Väldig motpol mot mina tidigare dofter som har varit mycket ljusare i tonen, dock tycker jag att det hör ungdomen till. Nu är jag ju snart en gammal man med jobb. Tycker doften påminner om en mystisk man som sitter i en skinnfotölj framför en öppen spis. Just mystiken är någonting som grep tag i mig, myrra och rökelse, läder men även en svag nyans av en frisk fläkt som smekte mitt hår. En förnimmelse om att våren inte är långt borta.

Så kan man nog bäst beskriva den! Kostar lite men åtminstone är man inte en i mängden när man har den , passar även bra till vintern!
Citera
2014-12-30, 01:34
Medlem
Det blir snart nytt år och uppklätt, så jag undrar vilken parfym ni tror passar bäst till en nyårsafton?

Giorgio Armani - Acqua di Gio
Versace - Pour Homme Fragrance
Dolce & Gabanna - The one for men
Citera
2014-12-30, 02:05
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Det blir snart nytt år och uppklätt, så jag undrar vilken parfym ni tror passar bäst till en nyårsafton?

Giorgio Armani - Acqua di Gio
Versace - Pour Homme Fragrance
Dolce & Gabanna - The one for men

Skippa den i alla fall.
Citera
2014-12-30, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Skippa den i alla fall.

Okej Tycker du inte om den eller är det av någon speciell anledning du avråder mig det?
Citera
2014-12-30, 12:15
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Okej Tycker du inte om den eller är det av någon speciell anledning du avråder mig det?

Både den och Versace'n är väl mer sommardofter.

Dock lider väl The One av prestandaproblem?
Citera
2014-12-30, 12:41
Medlem
Tankar kring den nya (tror jag?) Valentino doften? Heter Uomo om jag ej missminner mig.
Citera
2014-12-30, 12:59
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Tankar kring den nya (tror jag?) Valentino doften? Heter Uomo om jag ej missminner mig.

Skulle säga att den är helt klart köpvärd. Snygg flaska, luktar gott och relativt billig.
Citera
2014-12-30, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Både den och Versace'n är väl mer sommardofter.

Dock lider väl The One av prestandaproblem?

Prestanda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in