Citat:
Ursprungligen postat av
Twhd
Tack så mycket för de fina orden!
Försöker hela tiden att tänka positivt och ta det hela dag för dag.
Men jag känner mig onormalt normal, jag svettas inte som jag borde göra vid en AT, ångest finns men inte alls så stark som jag trodde den skulle vara, men det kanske beror på diazepamen jag tar.
Nu kan man kanske tänka "men det är ju bara positivt att du inte känner av AT'n så mycket?"
Jo, men man blir orolig eftersom man tänker i banor som "AT'n har inte ens börjat, snart kommer kraschen!" Det känns alltså som att något väntar runt hörnet, förstår inte riktigt vad som händer med kroppen.
Jag mår inte "bra", men det känns verkligen inte så illa som jag förväntat mig... bör jag oroa mig eller ska jag bara ta det som det är och vara glad?
Känns som du går omkring och tänker: "i morron slår bomben ner!"
Du oroar dig för mycket över saker som kanske men troligen inte händer. Ta dag för dag och personligen tror jag inte du har så mycket värre mående att vänta.
Hur är din vilo-puls? Är den normal så är det bra. Jag hade 130 eller mer i två veckor i vilopuls, när jag blev drogfri.
Pulsen är en bra mätare på hur mycket at du har.
Sömnen är ju det klassiska stora problemet vid nästan all at. Jobbigt och svårt för sömnlöshet kan vara förödande.
På behandlingshemmet jag var på fick jag Nozinan, som faktiskt funkade rätt bra. Inget beroende medel, det hade jag aldrig fått där.
Finns ett antal mediciner som kan hjälpa och som inte är beroendeframkallande.
Propavan m.fl.
Bättre att du går till en vårdcentral och får prova något sådant än att vara sömnlös. Inga problem att få utskrivet normalt.
Sämre att bota sömnproblemen med Benso i ditt läge tycker jag.