2014-12-23, 17:56
Medlem
När det är som värst, försök tänka på när du har blivit fri och ren. Det finns där om du håller ut. Har du möjlighet att se till så att du har någon hos dig som hjälper dig?
Citera
2014-12-23, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
Uppdatering för idag:
Knappt fått sömn, väldigt väldigt hackigt. Väldigt konstiga drömmar med, men det får man räkna med.

Jag vet inte varför men det känns inte så jävla illa egentligen. Men det kanske kommer i perioder, just idag så känns det inte så dåligt. Den lilla mängd diazepam jag tar håller ångesten i schack (inte helt, men helt Ok). Såfort jag känner att jag börjar svettas så dricker jag lite Pre-Workout pulver, får i mig 50-75g protein och börjar träna, då känner jag att svettningarna kommer från den fysiska ansträngningen och inget annat. Sen tar man en skön dusch.

Magen krånglar, åtgärdar det med 2-3st dimor. Har inte riktigt lust att ta mer än så, vet att loperamiden inte korsar blod/hjärnbarriären, men man blir beroende av det ändå. Så håller mig till små mängder.

Fick dock smaka på en riktig prövning innan. Höll på att städa och hittade en halv B8 i öppnad blister, alltså 4mg subutex rakt framför mig. Slängde skiten i toan direkt utan att tänka, vågade inte hålla skiten i handen längre än några sekunder.

Aptiten är kass men proteinbars och pulver får man i sig.

Tar magnesium 2ggr/dag, vet inte riktigt om det hjälper öht, men det rekommenderas överallt på nätet så något måste det ju göra.

Dag för dag.. kommer bli mycket sämre innan det blir bättre men det är bara att hålla ut.

Tack igen för alla svar!!!!!

Fan va bra! Det e duktig. Om du gillar vispgrädde så är det grymt att ha i såna här tillfällen. Bra att du tog upp det här med magnesium som jag har hört att det är bra. Så det får jag köpa snarast - innan jag börjar mitt kickande.
Citera
2014-12-23, 19:03
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Nej jag tror det kommer bli mycket bättre dag för dag nu!

Dags att tänka positivt och det du gjorde med Subben var enbart positivt! Du tänkte kanske inte utan det var en instinktiv handling, så mycket bättre!

Du är helt klart på rätt spår och med rätt inställning. Belöna dig själv med positiva tankar, det blir bara bättre nu!
Tack så mycket för de fina orden!
Försöker hela tiden att tänka positivt och ta det hela dag för dag.
Men jag känner mig onormalt normal, jag svettas inte som jag borde göra vid en AT, ångest finns men inte alls så stark som jag trodde den skulle vara, men det kanske beror på diazepamen jag tar.

Nu kan man kanske tänka "men det är ju bara positivt att du inte känner av AT'n så mycket?"
Jo, men man blir orolig eftersom man tänker i banor som "AT'n har inte ens börjat, snart kommer kraschen!" Det känns alltså som att något väntar runt hörnet, förstår inte riktigt vad som händer med kroppen.

Jag mår inte "bra", men det känns verkligen inte så illa som jag förväntat mig... bör jag oroa mig eller ska jag bara ta det som det är och vara glad?
Citera
2014-12-23, 19:05
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oratio
När det är som värst, försök tänka på när du har blivit fri och ren. Det finns där om du håller ut. Har du möjlighet att se till så att du har någon hos dig som hjälper dig?
Jadå, hjälp finns, tack o lov!
Tack för pepp!
Citera
2014-12-23, 19:08
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Fan va bra! Det e duktig. Om du gillar vispgrädde så är det grymt att ha i såna här tillfällen. Bra att du tog upp det här med magnesium som jag har hört att det är bra. Så det får jag köpa snarast - innan jag börjar mitt kickande.
Lycka till! Ja, magnesium ska enligt många underlätta en hel del vid opiat AT.
Själv köpte jag en burk magnesiumcaps från Gymgrossisten, tar 1 morgon och 1 kväll.
Tar också en chromiumkapsel/dag och ett par Dimor för magen, glöm inte Dimor för din mage kommer vara trasig. Köp gärna ett kilo proteinpulver (rekommenderar Whey Gold Standard från gymgrossisten). Den är god, klumpar sig inte och ger dig proteinet som kroppen behöver. Slinker ner utan problem.
Citera
2014-12-23, 20:00
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Tack så mycket för de fina orden!
Försöker hela tiden att tänka positivt och ta det hela dag för dag.
Men jag känner mig onormalt normal, jag svettas inte som jag borde göra vid en AT, ångest finns men inte alls så stark som jag trodde den skulle vara, men det kanske beror på diazepamen jag tar.

Nu kan man kanske tänka "men det är ju bara positivt att du inte känner av AT'n så mycket?"
Jo, men man blir orolig eftersom man tänker i banor som "AT'n har inte ens börjat, snart kommer kraschen!" Det känns alltså som att något väntar runt hörnet, förstår inte riktigt vad som händer med kroppen.

Jag mår inte "bra", men det känns verkligen inte så illa som jag förväntat mig... bör jag oroa mig eller ska jag bara ta det som det är och vara glad?
Känns som du går omkring och tänker: "i morron slår bomben ner!"

Du oroar dig för mycket över saker som kanske men troligen inte händer. Ta dag för dag och personligen tror jag inte du har så mycket värre mående att vänta.

Hur är din vilo-puls? Är den normal så är det bra. Jag hade 130 eller mer i två veckor i vilopuls, när jag blev drogfri.
Pulsen är en bra mätare på hur mycket at du har.

Sömnen är ju det klassiska stora problemet vid nästan all at. Jobbigt och svårt för sömnlöshet kan vara förödande.

På behandlingshemmet jag var på fick jag Nozinan, som faktiskt funkade rätt bra. Inget beroende medel, det hade jag aldrig fått där.

Finns ett antal mediciner som kan hjälpa och som inte är beroendeframkallande.
Propavan m.fl.
Bättre att du går till en vårdcentral och får prova något sådant än att vara sömnlös. Inga problem att få utskrivet normalt.

Sämre att bota sömnproblemen med Benso i ditt läge tycker jag.
Citera
2014-12-24, 11:33
Medlem
tarjaas avatar
Hasch, benzo och gärna lite mörk rom, kapten morgan brukade jag köra. Tycker sprit hjälper bra mot opiat AT .

Sen om du har tillgång till en 10 ml vial testo propinate (snabb testo) och tar 50-100 mg varannan eller varje dag, för att få igång sexlusten och öka ditt välmående, aptit och för att inte tappa vikt. Ät mycket salt och försök få i dig så mycket protein och kolhydrater som möjligt.

Lycka till och god jul på dig !
Citera
2014-12-29, 19:46
Medlem
Twhds avatar
Dag 10 utan Subutex!
Citera
2014-12-29, 21:47
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Dag 10 utan Subutex!
Lysande!

Försök och lägg det där bakom dig nu, men glöm det aldrig.
Citera
2014-12-30, 04:17
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Dag 10 utan Subutex!

Bra jobbat. men sub har så lång halveringstid att du får extra lång AT. Du skulle bytt till snabbverkande opiat och tagit en kortare AT istället. Men om du tycker att avtändningen och abstinensen är jobbig, vilken den självfallet är, fruktansvärt jobbig, så kan jag tala om för dig att när du börjar bli frisk igen så börjar det verkligen jobbiga. Du kommer efter att du kickat det fysiska ha en lång period på flera månader som är så mycket jobbigare än det fysiska. Du måste börja planera dessa månader med aktiviteter osv, vilka i sig kommer vara svåra till en början pga motivation och psykisk ork samt känslan av att inget är kul eller värt ett skit.

Det blir dock bättre och bättre månad för månad men avtändningen är en barnlek jämfört med eftervården. Jag har inte läst allt i tråden men om du tagit länge (minst 1-2 år) och utvecklat ett riktigt beroende så kan du räkna med att inte må som vanligt förrän efter många månader upp till ett år. Jag är inte klar själv ens efter 9 månader nu sen jag lade ner opiaterna, trots att jag har metadon varje dag så är det extremt svårt att hitta tillbaka och jag känner mig inte normal än på långa vägar.

Du måste alltså satsa allt på eftervården och hur svårt den än är måste du hitta meningsfulla saker att göra på dagarna. Långa promenader och gymmet ger lycka under en kort stund men det är obligatoriskt för tillfrisknande så det är skitviktigt hur segt det än kan vara att komma igång med det.

TARJA. hur fan kan du tycka att sprit hjälper mot opioid/opiat-abstinens? Med många egna erfarenheter samt från många jag känner så gör alkohol AT:n sjukt mycket tyngre och svårare likt tjack och kola som bara gör abstinensen tusen gånger värre.
Citera
2014-12-30, 04:20
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Lysande!

Försök och lägg det där bakom dig nu, men glöm det aldrig.

Lägga det bakom sig? Är du helt bakom flötet? 10 dagar utan sub har inte ens tagit bort avtändningen fullt ut men du Morfar-52 som varit som jag både opi och bensotorsk vet ju att 10 dagar är noll dagar och du borde ju också veta att man inte kan lägga det bakom sig efter 10 dagar. Nä efter ett år kan du lägga det bakom dig.
Citera
2014-12-30, 04:23
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oratio

Man vill inte direkt ha folk omkring sig under opiabstinens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in