2014-12-28, 19:02
Medlem
jugbandbluess avatar
har sett det i en del indiska och tjinkafjong-affärer. är det tjänligt som mänsklig föda? har aldrig ätit torkad fisk, men eftersom beef jerky är gott så tänkte jag prova. någon som äter sånt?
Citera
2014-12-28, 19:15
Medlem
Vetenspaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
har sett det i en del indiska och tjinkafjong-affärer. är det tjänligt som mänsklig föda? har aldrig ätit torkad fisk, men eftersom beef jerky är gott så tänkte jag prova. någon som äter sånt?

http://shopicelandic.com/product-cat...dic-dried-fish
Citera
2014-12-28, 19:18
Medlem
zepofans avatar
Lutfisk är torkad fisk. Dock otjänligt som människoföda.
Citera
2014-12-28, 19:25
Bannlyst
Det är inte direkt gott men de går äta om man vill få i sig näringen. Förmodligen aningen mer välsmakat än torrfoder för katter.
Citera
2014-12-28, 19:28
Medlem
Vetenspaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Det är inte direkt gott men de går äta om man vill få i sig näringen. Förmodligen aningen mer välsmakat än torrfoder för katter.

Jag tycker det är jättegott....lite smör på MUMS.
Citera
2014-12-28, 19:32
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Ska du testa torkad fisk så testa den riktiga varianten; Galunggong eller Tamban. Även torkad mjölkfisk fungerar. Lukten är vidrig, men smaken är helt okej. Jag föredrar (torkad) Galunggong eller Tamban stekt i rikligt med smör.

Än en gång, kräkvarning på lukten.
Citera
2014-12-28, 19:33
Medlem
Maxipower1s avatar
kattmat.
Citera
2014-12-29, 00:04
Medlem
christerys avatar
Köpte nåt på 7-11 i Thailand som kan ha varit torkad strimlad fisk (läser tyvärr inte Thai)
Smakade papper, men min vän gillar det.

Torkad vanlig småfisk (tänk akvariefisk storlek) och bläckfisk stekt är gott som snacks till en öl på kvällen, men lukten är vidrig och det blir värre när den steks.
Citera
2014-12-29, 00:20
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Köpte nåt på 7-11 i Thailand som kan ha varit torkad strimlad fisk (läser tyvärr inte Thai)
Smakade papper, men min vän gillar det.

Torkad vanlig småfisk (tänk akvariefisk storlek) och bläckfisk stekt är gott som snacks till en öl på kvällen, men lukten är vidrig och det blir värre när den steks.

Menar du såna där? http://www.seriouseats.com/assets_c/...406-370441.jpg

Jag fann de helt okej, lite annorlunda men det funkade ihop med några kalla leo.
Citera
2014-12-29, 02:37
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Menar du såna där? http://www.seriouseats.com/assets_c/...406-370441.jpg

Jag fann de helt okej, lite annorlunda men det funkade ihop med några kalla leo.

Japp, inge salt alls, tjejen gillade dom dock men hon är inte riktigt klok när det kommer till mat.
Smakade papper.
Citera
2014-12-29, 02:45
Medlem
BigIvars avatar
Torkad fisk får man nog betrakta som nödmat. Näringsmässigt bra käk, men inget man äter frivilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in