har sett det i en del indiska och tjinkafjong-affärer. är det tjänligt som mänsklig föda? har aldrig ätit torkad fisk, men eftersom beef jerky är gott så tänkte jag prova. någon som äter sånt?
har sett det i en del indiska och tjinkafjong-affärer. är det tjänligt som mänsklig föda? har aldrig ätit torkad fisk, men eftersom beef jerky är gott så tänkte jag prova. någon som äter sånt?
Ska du testa torkad fisk så testa den riktiga varianten; Galunggong eller Tamban. Även torkad mjölkfisk fungerar. Lukten är vidrig, men smaken är helt okej. Jag föredrar (torkad) Galunggong eller Tamban stekt i rikligt med smör.
Köpte nåt på 7-11 i Thailand som kan ha varit torkad strimlad fisk (läser tyvärr inte Thai)
Smakade papper, men min vän gillar det.
Torkad vanlig småfisk (tänk akvariefisk storlek) och bläckfisk stekt är gott som snacks till en öl på kvällen, men lukten är vidrig och det blir värre när den steks.
Köpte nåt på 7-11 i Thailand som kan ha varit torkad strimlad fisk (läser tyvärr inte Thai)
Smakade papper, men min vän gillar det.
Torkad vanlig småfisk (tänk akvariefisk storlek) och bläckfisk stekt är gott som snacks till en öl på kvällen, men lukten är vidrig och det blir värre när den steks.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!