2014-12-27, 13:55
Medlem
Avva66s avatar
Häng här på Flashback till att börja med, det finns väldigt mycket
att läsa här.
Citera
2014-12-27, 14:56
Medlem
Pendeks avatar
Tro inte att du vet något. Då är du öppen för något nytt. Många tror att de vet, och stänger öronen. Lyssna är det bästa du kan göra. Städaren kan ge bättre kunskap än experten.
Citera
2014-12-27, 15:02
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Tro inte att du vet något. Då är du öppen för något nytt. Många tror att de vet, och stänger öronen. Lyssna är det bästa du kan göra. Städaren kan ge bättre kunskap än experten.
Japp, men bara om man håller sej inom fysiken och vetenskapens ramar.
Du påminner mej om Matrix.
Citera
2014-12-27, 15:13
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Japp, men bara om man håller sej inom fysiken och vetenskapens ramar.
Du påminner mej om Matrix.
Ramar begränsar dig. Hur ska du nå toppen av berget om du aldrig klättrar förbi första väggen?
Citera
2014-12-27, 15:40
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ramar begränsar dig. Hur ska du nå toppen av berget om du aldrig klättrar förbi första väggen?
Misstänkte det, du är en foliehatt.

Min "religion" baseras på fysikens grundlagar, och det är vad jag baserar min kunskap och förståelse på. Vill man bli duktig och kunna visa det, så måste foliehatten först förskansas till återvinningen, företrädesvis för metall.

Att lära sej vokabulär är ett bra sätt att även låta övertygande, att bara kunna en massa saker hjälper inte ett dugg om man vill låta trovärdig i en diskussion.
Citera
2014-12-27, 16:47
Medlem
Intressant.
Jag vill bli motsatsen. Naiv och helt blåst i skallen.
Verkar vara bra mycket skönare att leva så.
Citera
2014-12-27, 23:25
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Att enbart låta smart är väldigt enkelt. Det gäller bara att läsa och skriva en hel del, må det vara på reddit, flashback eller en bok. Detta gör man ju automatiskt när man försöker lära sig någonting, så sätt dig ner och läs om det du finner intressant (det är ju ändå det du tycker om som kommer vara lättast att lära sig) så kommer du i sinom tid bli riktigt klok!
Senast redigerad av z0mgpl0x 2014-12-27 kl. 23:28.
Citera
2014-12-28, 01:08
Medlem
z0mgpl0xs avatar
För att vinna några bonuspoäng på Flashback så bör du även byta din profilbild till en svartvit bild av en gammal man med mycket skägg. Då höjs din IQ automatiskt med 17 IQ-enheter.
Senast redigerad av z0mgpl0x 2014-12-28 kl. 01:11.
Citera
2014-12-28, 01:24
Medlem
Ta bort din underskrift om du vill ha seriösa svar...
Citera
2014-12-28, 04:00
Bannlyst
skillnad på att "verka smart" och att "vara smart".

läs bibeln. Be Gud om vishet.
Citera
2014-12-28, 13:37
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Misstänkte det, du är en foliehatt.

Min "religion" baseras på fysikens grundlagar, och det är vad jag baserar min kunskap och förståelse på. Vill man bli duktig och kunna visa det, så måste foliehatten först förskansas till återvinningen, företrädesvis för metall.
Är det menat att jag ska ta illa upp? Fortsätt gärna kalla mig saker om det får dig att må bra.
Citera
2014-12-28, 22:28
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Är det menat att jag ska ta illa upp? Fortsätt gärna kalla mig saker om det får dig att må bra.
Nej då, jag skrev bara så för att varna andra för såna som dej. Ville jag såra dej så skulle jag kalla dej för sinnessvag, imbecill, idiot etc, vilket ju i och för sej stämmer bra på såna hjärnsläpp som dej. Men det kommer jag aldrig att skriva, för det är elakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in