2014-12-28, 22:15
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Brynäs kommer göra en DIF och åka ur. Skitföreningen sitter på röven och gör inte ett skit.

Brynäs gör en...tja, en Brynäs helt enkelt, och hamnar i en superformsvacka. Inte helt olikt 2012-2013 när man bara tog (tror jag) en enda trepoängare efter nyår. Då hade man dock byggt upp en buffert av poäng tidigare under hösten och slapp dras med i den absoluta bottenstriden. Nu har man inte den här bufferten och vem är jag att säga något annat än att det ser ganska illa ut.
Citera
2014-12-28, 22:19
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver
Alltså vad i helvete. Nog för att jag är bra dragen men kan tre mot tre klassas som ishockey? Såg inte ut som det i alla fall.
Vad var motiveringen till att börja med den skiten?
Kan vara en av de mest ångestfyllda spelformerna någonsin. Ifall man är neutral så är det säkert jätteunderhållande, kan inte tänka mig något annat, men fy fan för att vara supporter till ett av lagen i ett viktigt bottenmöte.

Det positiva idag får jag väl säga är Smolenak som imponerade på mig. Skapade en del bra chanser. Hade gott och väl kunnat haft någon assist till. Första matchen som jag rejält kunnat studera Djuse och får säga att jag är imponerad även där, stabil matchen igenom och kul att han fick hänga sin första. Calle Grundström fortsätter att göra stabila insatser trots sin ringa ålder.

Roche däremot gjorde ingen vidare match. Otroligt mycket slarv i alla tre zoner.

Tabellen däremot, uj uj uj, inte direkt rolig att titta på.
Citera
2014-12-28, 22:20
Medlem
tcfmogs avatar
Oroa er inte, inget lag kommer åka ur. Har sett några i Hockeyallsvenskan och ser det som helt otänkbart att något lag därifrån ska slå ut ett SHL-lag i bäst av sju.
Citera
2014-12-28, 22:23
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Brynäs kommer göra en DIF och åka ur. Skitföreningen sitter på röven och gör inte ett skit.

En passande avatar för kommentaren hehe.Jag brukar säga att det är ju kvartsfinalerna som gäller för oss, sen börjar ju ligan på allvar.
Citera
2014-12-28, 22:33
Medlem
Displaceds avatar
http://www.gd.se/ishockey/shl/utbuade-av-egna-fansen#Ishockey

Lagkapten Andersén har ingen aning vad det här beror på.

Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Oroa er inte, inget lag kommer åka ur. Har sett några i Hockeyallsvenskan och ser det som helt otänkbart att något lag därifrån ska slå ut ett SHL-lag i bäst av sju.
Det är det jag menar med att göra en DIF. Det var precis samma sak som folk sa när de åkte ner i kvalserien.
Citera
2014-12-28, 22:43
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
http://www.gd.se/ishockey/shl/utbuade-av-egna-fansen#Ishockey

Lagkapten Andersén har ingen aning vad det här beror på.

Det är det jag menar med att göra en DIF. Det var precis samma sak som folk sa när de åkte ner i kvalserien.

Citat:
Det kan jag inte sticka under stol med, men jag känner mig trygg i det jag håller på med, säger Brynästränaren.
Haha Såklart att Tommy ska fortsätta och tro på Brynäs defensiv som är i toppklass
Citera
2014-12-28, 22:53
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:

Det är en enorm skillnad jämfört med DIF. Brynäs måste förlora fyra av sju matcher mot ett mittenlag i Hockeyallsvenskan, det kommer inte hända.
Citera
2014-12-29, 00:13
Medlem
Citat:
Det är en enorm skillnad jämfört med DIF. Brynäs måste förlora fyra av sju matcher mot ett mittenlag i Hockeyallsvenskan, det kommer inte hända.

Var inte Rögle sist in att kvala in till kvalserien och sen "vann hela skiten" när det väl gällde? Örebro gjorde väl något liknande.
Slö som man är orkar jag inte kolla upp det, gör hellre bort mig, igen

Det jag vill säga är att man nog inte ska ropa hej för tidigt, är ju ganska jämnt i HA också senast jag kollade. sen ska man ju aldrig underskatta viljan, nervösitet att tappa platsen är betydligt svårare att tampas med än chansen att gå upp.
Citera
2014-12-29, 00:29
Avslutad
Så illa som Brynäs spelar för tillfället så skulle jag vara livrädd även om de skulle kvalspela mot ett division 1-lag eller ett damlag. Så fruktansvärt uselt att det saknas ord!
Citera
2014-12-29, 02:11
Medlem
Illusioners avatar
Aldrig hört något lag som har en sån tro på sig själv men ändå förlorar hela tiden.

Jag tror att vi behöver en tränare som vet vad han gör istället för att tro på det.
Citera
2014-12-29, 02:11
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Kan vara en av de mest ångestfyllda spelformerna någonsin. Ifall man är neutral så är det säkert jätteunderhållande, kan inte tänka mig något annat, men fy fan för att vara supporter till ett av lagen i ett viktigt bottenmöte.

Är långt ifrån neutral men det där var något av det dummaste jag sett. Som leksing har man att en del dumheter.
Citera
2014-12-29, 08:10
Avslutad
Citat:

Jag tror tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in