2014-12-28, 16:21
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Nu är lösningen äntligen här!

http://www.sydsvenskan.se/malmo/forslag-golfbra-fostrani-rosengard/

Ha ha - tack spoiler för alla underbara news du fiskar upp!

Hoppas detta går igenom. Grönt är ju islams färg så "grönt kort" borde ju inte vara några probs för dessa. Tänk er rubrikerna efter års drift!; "Avföring på treans green" "Stor katodling avslöjad på femmans fairway" "Sunnimuslim nedklubbad av järntrea. Shiiter vägrar uttala sig: "shiiter i detta, svenne" etc...
Citera
2014-12-28, 19:29
Medlem
Zebogevos avatar
Bangolf fanns faktiskt utanför centrat för många år sedan. Vet inte hur det funkade i takt med en växande utländsk befolkning. Till slut byggde man Försäkringskassans nya hus på platsen där banan fanns.

Vid Von Lingens väg finns ju stora grönområden så en 9-hålsbana hade väl fått plats men jag vette fan...
Tror inte dom är så intresserade av golf.

Edit: Cronhielmsparken heter det jag syftade på och när jag tittar på kartan så är nog den på tok för liten trots allt. Fattar inte riktigt hur Golffrämjandet har tänkt.
Senast redigerad av Zebogevo 2014-12-28 kl. 19:35.
Citera
2014-12-28, 21:21
Avslutad
Jag drar mig för att åka till Malmö. Det känns inte roligt över huvud taget. Känner mig inte hemma. Det är bara blattar överallt. Speciellt vid möllan, värnhem och södervärn där jag hänger mycket. Brukar ofta bli "sjuk" när jag och vänner ska hitta på något i Malmö. Det är fantastiskt illa. :/
Citera
2014-12-28, 21:55
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Jag drar mig för att åka till Malmö. Det känns inte roligt över huvud taget. Känner mig inte hemma. Det är bara blattar överallt. Speciellt vid möllan, värnhem och södervärn där jag hänger mycket. Brukar ofta bli "sjuk" när jag och vänner ska hitta på något i Malmö. Det är fantastiskt illa. :/
Jag känner igen det där från Möllan/Södervärn. Promenerar ofta där och får tyvärr samma känsla. Gott om trasiga människor av utländsk härkomst.
Edit: kan för övrigt berätta att fyrverkerismällandet verkar ha kommit igång idag i östra Malmö. Full rulle just nu, även om det kommer bli värre...
Senast redigerad av Zebogevo 2014-12-28 kl. 22:00.
Citera
2014-12-28, 23:54
Medlem
FlamingBacons avatar
Malmö är enbart en vision av Sveriges framtid. Det blir dock jobbigt när landet får brist på välfungerande kommuner att suga ut pengar från.
Citera
2014-12-29, 06:17
Medlem
Malmö är idag en storstad, med storstadens många fördelar, men också med dess problem, bland annat i form av kriminella gäng och nätverk.

Staden har de senaste åren sett en rad uppgörelser i undre världen. Att kriminella brukar våld mot andra kriminella är illa nog, särskilt som det alltid finns en risk att oskyldiga kommer till skada när bilar sprängs eller skott avlossas på öppen gata.

Men när privata företag, rättsväsende och räddningstjänst attackeras, passeras en gräns. Då höjs insatsen. Då blir kriminaliteten ett direkt hot mot rättsstaten och det öppna samhället.

http://hd.se/ledare/huvudledare/2014/12/26/hojd-insats-i-malmo/
Citera
2014-12-29, 10:46
Medlem
spoilers avatar
Citat:
I år kommer Malmö stad att betala ut nästan 1 miljard kronor i socialbidrag till Malmöbor i nöd.
Samtidigt ger kommunens sociala resursförvaltning 17 miljoner kronor till frivilligorganisationer som också ska lindra nöd.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmo-betalar-nastan-1-miljard-i-socialbidrag/
Citera
2014-12-29, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Jag känner igen det där från Möllan/Södervärn. Promenerar ofta där och får tyvärr samma känsla. Gott om trasiga människor av utländsk härkomst.
Edit: kan för övrigt berätta att fyrverkerismällandet verkar ha kommit igång idag i östra Malmö. Full rulle just nu, även om det kommer bli värre...
Yes, och massa "Alis guld" "Orient kitchen" "Jihad taxi" och skit. Det känns som att man hamnat i mellanöstern eller nordafrika när man besöker Malmö. Det är fan illa.
Citera
2014-12-29, 13:33
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Yes, och massa "Alis guld" "Orient kitchen" "Jihad taxi" och skit. Det känns som att man hamnat i mellanöstern eller nordafrika när man besöker Malmö. Det är fan illa.
Jihad Taxi??? Finns det verkligen? Vågar man sätta sig i den?
Citera
2014-12-29, 15:53
Medlem
Jihad trafikskola finns i a f :-)

På Norra Grängesbergsgatan....såklart.
Citera
2014-12-29, 16:21
Medlem
Två anhållna för julaftonsbomb

Två personer har anhållits i Malmö misstänkta för sprängningen mot ett fastighetskontor på Rosengård på julafton.De båda anhållna är 19 respektive 38 år gamla.

En 15-åring är sedan tidigare misstänkt för sprängattentatet mot fastighetskontoret på Rosengård under julafton. Han sitter fortfarande häktad.

http://www.skanskan.se/article/20141229/MALMO/141229634/1004/-/tva-anhallna-for-julaftonsbomb
Citera
2014-12-29, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Jihad Taxi??? Finns det verkligen? Vågar man sätta sig i den?
Haha jag hoppas att den inte finns. Men man vet aldrig med Malmö. Bara arabiska som pratas på möllan känns det som. Bryr mig inte om att staden är socialdemokratisk som fan, men tråkigt att den är förlorad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in