Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Befinner du dig på Pluto? SD har ju råkat ut för det snöpligaste nederlaget någonsin. De kommer aldrig repa sig efter detta bågspännarfiasko och Åkesson kommer inte komma tillbaka bara för att återigen bli förnedrad gång på gång.
SD har haft sitt lilla roliga sina 15 minutes of fame och pengarna har rullat in till ledarna i stor skala.
2018 så kommer troligen inte SD existera möjligtvis har de gått ihop med ärkekonservativa mörkermoderater i S&M-Partiet men de lär inte ens få 4% då. Enfrågepartier har ju en förmåga att bli inaktuella snabbt.
Din omvärldsanalytiska förmåga verkar vara kraftigt begränsad. Jag tror snarare att du sitter och skriver trams för att du hoppas kunna påverka opinionen.
Jag sätter 1000 spänn, och jag svär på min heder att du kommer få dem via post dit du vill, om SD inte har ökat tills nästa runda med opinionsundersökningar.
Sätter du emot så vore det trevligt, för jag behöver pengar till en ny mobil.
Det här var det absolut bästa som kunde hända SD! Ett extra val hade gett ett par procentsatser mer, men det hade varit samma parlamentariska läge, och de hade fortfarande haft en vågmästarroll, om än lite starkare. Att den hade blivit lite starkare spelar dock ingen roll då de ändå är vågmästare.
Att denna uppgörelse som överrumplar majoritetsprincipen i vårat demokratiska system, för att utelåsa SD från inflytande, är som en dröm som blir sann för mig som röstar SD.
Jag är dock jävligt sur å Alliansväljares vägnar, och förbannat orolig å Sveriges vägnar.