2014-12-28, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Det där är ju bara någonting du hoppas på.

Jag bryr mig inte så mycket om jag ska vara ärlig. Men jag tror inte på att de kommer lyckas samarbeta så bra, nej.
Citera
2014-12-28, 02:10
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Menar du att de som skriver på Moderaternas facebook är SD eller M?

Nädå- det är säkert moderator allihopa. Dåliga förlorare helt enkelt.
Citera
2014-12-28, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Strategiskt tänkande AKB och du skulle välkomnat ett nyval och gett dina väljare det dom valt, ett borgerligt styre med hjälp av en fjuttig överenskommelse kring anhöriginvandring med SD, istället har du valt att låta S och MP regera tvärtemot vad dina väljare vill och dessutom i princip lagt dej platt för en S&Mp budget i vår !!!
Regeringsmakten låg tre månader bort och den förhandlade du iväg av en eller annan anledning.
Har väldigt svårt att se hur du ska bli vald på extrastämman efter detta, om så sker är M saga all.
Positivt ändå att man nu vet vad man röstar på för framtida ledning i M, korten är på bordet!

Kloka ord.

Nu vet vi vad AKB går för. Det var bra att få en varudeklaration på vad Moderaterna har att erbjuda.

Det blir inte en gång till för fru Batra från någon jag känner. Min familjs röster har hon kastat i soptunnan. Det ska till en Odelberg för att vinna mig tillbaka och att skrället åker ut. Hon kan jobba åt sossarna för Moderata väljare struntar hon i.
Citera
2014-12-28, 02:49
Medlem
mr.demons avatar
Varför blir SD utan nån som helst makt fram till 2022. Är det inte val igen 2018??

Kan nån förklara det?
Citera
2014-12-28, 02:51
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Varför blir SD utan nån som helst makt fram till 2022. Är det inte val igen 2018??

Kan nån förklara det?

För att Sverige igår officiellt blev en demokratur.

Grattis, du bor idag i ett av västvärldens absolut sämsta länder.
Citera
2014-12-28, 02:52
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:

Kan nån förklara det?

Därför att de övriga partierna vägrar att samarbeta med Sverigedemokraterna- Som de lovade innan valet- efter valet- och efter att Sverigedemokraterna hotade att rösta ner budgeten.
Citera
2014-12-28, 02:52
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocialbitch
Vinner SD valet 2018 får do makt. Punkt!

Men menas det att dom inte kan bli vågmästare igen? För det blir dom ju om alliansen fortsätter att tappa väljare?
Citera
2014-12-28, 02:54
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Därför att de övriga partierna vägrar att samarbeta med Sverigedemokraterna- Som de lovade innan valet- efter valet- och efter att Sverigedemokraterna hotade att rösta ner budgeten.

Jo, det vet jag ju. Men om det hade blivit nyval så hade det förmodligen sett likadant ut. Och allt tyder ju på att liknande kommer att ske 2018. Blir dom inte vågmästare igen då?
Citera
2014-12-28, 02:54
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Men menas det att dom inte kan bli vågmästare igen? För det blir dom ju om alliansen fortsätter att tappa väljare?

SD måste få 51% för att bli vågmästare 2018
Citera
2014-12-28, 02:56
Medlem
mr.demons avatar
Citat:

Okej. Då hänger jag med. Det kan ju bli ganska så omöjligt om inte tappet från moderaterna blir större än väntat.
Citera
2014-12-28, 02:57
Medlem
Citat:

Tror du har missförstått vad det innebär att vara vågmästare. SD är fortfarande vågmästare, det innebär att de har den avgörande rösten när de stora blocken träter.
Citera
2014-12-28, 02:58
Medlem
Citat:

Hehe...näää, får dom 51% då styr dom landet i egen majoritet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in