2014-12-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Vi får se i nästa OU hur mycket M och alliansen kört i diket här.
Sorry men om någon har kört i diket så är det SD-kråkorna. Nästa val är det säkert något annat som är viktigare än invandrarfrågan och då står ju SD där som ett ickeparti om de ens finns kvar då.
Citera
2014-12-28, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Finns SD ens kvar nästa val? Jag tror inte det iaf inte med något större väljarstöd. SD har mött sitt Waterloo!
Det ska bli intressant att se nästa opinionsundersökning. Jag tror dock att de flesta är överrens om att alliansen kommer att backa och sd gå framåt som ett resultat av den är överrenskommelsen. Men det är naturligtvis möjligt att du har rätt och SD nu kommer att försvinna
Citera
2014-12-28, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej inte alls.

Ja några är det säkert men annars är det nog mest f.d. moderater som nu röstat SD sedan en tid tillbaka och de vanliga SD-gråterskorna under en mängd alias.
Jag tänkte bara upplysa dig om att du har fel. Du lär dig säkert tolka text med tiden, övning ger färdighet så kämpa på.
Citera
2014-12-28, 00:40
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Det finns idioter i alla partier, utan tvekan. Problemet för SD är den mediala bilden som dom nu har fått och som inte andra partier har, trots sina egna idioter. Skulle Alliansen vilja ha makten, så skulle man enkelt kunna göra upp med SD om invandringen och få majoritet. Problemet med det är att Alliansen skulle nog förlora fler väljare än dom skulle lyckas locka, och i slutändan ändå förlora makten. Därför kör man nu på en uppgörelse med dom rödgröna och låter förnyelse ta plats. Vad detta leder till återstår att se, förhoppningsvis kan Alliansen finna en politik som ger ett majoritetsstöd eller åtminstone kan styra med SDs aktiva stöd.

Jag tror folk snart slutar bry sig. Ungefär som i Grekland, där massinvandringskaoset gick så långt att vanligt folk till slut började rösta på Gyllene Gryning för att få ett stopp på vansinnet. Det är på väg åt samma håll i Sverige. Det sker ju för fan våldsamma personrån, gruppvåldtäkter och bilbränder varje vecka nu. Folk orkar inte hur länge som helst. Till slut kommer farmor Agda att få nog och lägga sin röst på Svenskarnas Parti eller något i den stilen.

Ju mer man ignorerar problemen, ju mer desperata blir människor. Det de andra partierna sysslar med just nu är ren idioti och polariserar bara debatten ännu mer.
Citera
2014-12-28, 00:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag skulle gärna vilja att vi idag skänker en tanke till Gösta Bohman, kanske den sista riktiga moderaten. I och för sig tycker jag även att hans efterträdare Ulf Adelsohn är helt OK, och han har ju också gått ut och sågat "uppgörelsen".

Vad ska man säga mera, än att Moderaterna i 25 år har förstörts, och tappat sin naturliga väljarbas. Nu har de inga kärnväljare kvar, dock en ganska stor andel lättflyktiga konservativa väljare som just nu flyr i massor till SD eller soffan.
Citera
2014-12-28, 00:41
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
V är inte extrema. Deras hjärtefråga att stoppa vinster i välfärden har ett brett stöd
i landet
Märkligt att man bara lyckades öka sitt resultat med 0.1% sedan förra valet, hur brett sa du att stödet var?
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Men hur är det med den mellanmjölksextremism vi ser nu, den är farlig och försåtlig och inget som väljarna fått säga sitt om.
Väljarna sa sitt i valet 2014, uppenbarligen är en majoritet inte emot "mellanmjölksextremism", vad nu än det är.
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Exakt. Vi kan förvänta oss kraftig höjda skatter, ökad statlig monopol, och fortsatt flum i klassrummet om V får inflytande i regeringen vilket det kommer att få. Det är det som vi kan förvänta oss från regeringen.
Det går absolut inte att utesluta, nej. Men det återstår att se. Dom stora frågorna ska det finnas samsyn och samarbete kring, det behöver inte bli riktigt så farligt. Hoppas jag.
Citera
2014-12-28, 00:44
Medlem
"nu har de folvalda gjort något med historiskt mycket otäcka paralleller." skriver en användare på moderaternas sida på facebook som jag härmed förmedlar.

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fullmaktslagen

Fullmaktslagen – Wikipedia
Fullmaktslagen (tyska Ermächtigungsgesetz) var en lag som antogs av den tyska riksdagen den 23 mars 1933.
Citera
2014-12-28, 00:46
Medlem
Facebacks avatar
Som sverigedemokrat är detta ändå bättre än nyval!
Vad skulle några extra procent göra för nytta? Kommer ju växa extra nu tills nästa val ändå, och alla dom övriga riksdagspartierna har gjort bort sig när ridån gått upp.
Svetsar-Steffe kommer framstå som en byfåne dom kommande åren i olika sammanhang, och moderaterna kommer stå med nedsänkt huvud och kan inget säga när det är dom själva som valt han.
Vilken fars.. Bara att luta sig tillbaka och fortsätta trycka popcornen.
Citera
Medlem
GlennBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Detta måste fler se. Sjukt många missnöjda moderater. Välkomna till SD.
Har flera bekanta moderater som bokstavligen kokar just nu. Förväntade mig faktiskt inte den här reaktionen då Moderaternas högerkonservativa ambitioner försvann för längesedan utan att speciellt många reagerade.

Ser ingen annan lösning nu än att partiet imploderar inifrån och delar sig i två partier. En liberalvänsterinvandringsälskandefeminismsmörja likt dagens Nya Moderater, och ett riktigt högerkonservativt parti.
Citera
Bannlyst
SD har mött sitt Waterloo nu när de inte ens kan påverka vårbudgeten 2015.
SD har bevisat att de är beredda att förstöra Sverige för att få igenom sin politik.
SD är ett avslutat kapitel i Svensk Historia.
S+Alliansen+MP regerar. SD förlorar.

OT: Mattias Karlsson måste avgå nu är nederlaget är ett faktum. Till och med Löfven antyder det i sitt tal
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Riktiga Moderater sågar det som hänt idag:

http://www.expressen.se/nyheter/kinberg-batra-sagas-av-moderatprofilerna/

Min fråga; splittras partiet nu? En socialkonservativ grupp som ansluter sig till SD. Samt en NEO-liberal falang som går ut och stödjer socialdemokraterna som regering.
Citera
Medlem
Enligt AB ska sverigedemokraternas inflytande över alla viktiga beslut stoppas i 8 år. Det ska tydligen vara en "seger".

Har aldrig gillat krig, men blir det inte inbördeskrig nu så är det fan något konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in